Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V Privilège (2002)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.8 16V Privilège
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat bevalt wel aan deze auto:
De bewondering van anderen
Het rijcomfort
De hoeveelheid gadgets

Wat bevalt niet aan deze auto:
De kwaliteit van de electronica
De afwerking
De grootte
Het weggedrag
De key-card
Drive-by-wire gaspedaal

Het is een luxueuze auto, die door de meeste mensen mooi gevonden wordt. De auto schommelt je comfortabel van A naar B, zonder overmatige herrie o.i.d.
Wil je echter wat vlotter rijden, loop je tegen het dein-gedrag van de auto aan en de drive-by-wire techniek. De gasklep kent een maximale openings- en sluitingssnelheid. Het gevolg daarvan is dat het gas blijft hangen of niet snel genoeg open gaat. Andere missers zijn het erg enthousiaste gedrag van de automatische key-card en de werking van de automatische ruitenwisser.

PROBLEMEN

Electronica heeft toe nu toe twee keer de text SERVICE op het display vertoond.
De motor is vier keer zonder aanleiding afgeslagen op het moment dat je bij een kruising wil wegrijden.
Afdichtrubbers bij de portieren moeten regelmatig op zijn plek teruggeklemd worden.
De alarmverlichting gaat spontaan tijdens het rijden branden.
De gasinstallatie heeft het 1 keer laten afweten, nieuwe pakkingen in verdamper loste dit probleem op.

Aanvulling:
27-9-2002 Achterklep wil niet sluiten
2-10-2002 Garantie en eerste beurt; nieuwe software en klachten verholpen. Nieuwe garage: Prima service!
Nieuw mankement: Climatecontrol werkt helemaal niet meer.
15-10-2002 Card is eruit te halen, terwijl de motor blijft draaien. Gelukkig alles met schrik, maar zonder ongevallen.
29-10-2002 Rechts achter werkt elektrische ruitbediening niet meer, de achterruitenwisser hangt steeds verder naast de ruit.
De automatische ruitenwisser werkt op een niet te achterhalen manier, niet zoals je zou verwachten in ieder geval.
2-11-2002 Gestrand, auto start niet meer. Twee nieuwe cards via Renault pechservice; hij doet het weer.
28-11-2002 Achteruitrijradar werkt niet meer, ik wacht wel even tot de grote beurt.
18-2-2003 Kachel doet het niet meer (en het vriest!)
26-5-2003 Even een update uit eerlijkheid. Het kachelprobleem bleek een tekort aan koelvloeistof te zijn. De boordmiep melde dit keurig middels een alarmerend `motortemperatuur te hoog ...´. Onderzoek wees uit dat er een minimaal lekje in het koelsysteem zit, maar we wachten af (in overleg met de garage) of het groter wordt. Onlangs heeft de auto een eerste 30.000 km beurt gehad en alle relevante ergenissen zijn verholpen! Grote klasse, dit is echte service. Er blijft nog slechts een minpunt over: De werking van de regensensor. Die mag van mij wel vervangen worden door een klassieke intervalschakeling.
25-6-2003 De PDC is sinds een dikke week weer stil. Dat is eigenlijk best wel makkelijk bij het manouvreren met de caravan, dus ik laat het maar zo. Verder is de achterband al een tijdje lek. De boordmiep meldt dat ook keurig, maar ze begint wel steeds eerder met melden. Eerst meldde ze zichzelf als de druk 1,8 bar was, nu begint ze al met alarm te roepen bij 2,1 bar.
1-9-2003 Einde oefening, ander karretje...
22-12-2003 Auto is overgedragen aan een collega, die best wel tevreden is met deze auto.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.