Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V Elective (2003)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.8 16V Elective
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst125.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nog altijd Happy met deze auto

  • 125.000 km

Vanaf november 2003 hebben wij deze auto.
Grote plus punten tot nu toe.
1) weinig onderhoudsbeurten (om de ± 30000km) en buiten de normale vervanging van banden, remblokjes, ruitenwissers, distrubutieriem geen andere onnodige kosten gehad.
2) Comfortabelle complete auto.
3) Echt veilig!! (ondervonden bij een aanrijding van achteren)

Min puntje: 1)de beenruimte voor de achterpassagiers is niet geweldig.
2) Probeer eens een lamp van de verlichting voor te verwisselen, dit is geen leuk karwei.
Storinkjes: 1) 1 maal de verwarming helemaal van slag. Sleutel verwijderd auto vergrendeld en na een aantal minuten weer gestart en het probleem was weg.
2) Een aantal keren problemen met de bandenspanning sensoren. Of je mist een wiel of je hebt geen wielen meer. Tot nu toe zijn de storinkjes na een korte tijd weer vanzelf verdwenen.


Update augustus 2011
Voor het eerst grote /niet normale kosten gehad!
In juli hoorden we een vreemd geluid onder de motorkap vandaan komen bij een toerental van iets meer dan 3000 tpm. Bij de dealer geweest om een diagnose te laten stellen (kosten 100 euro). Diagnose Airco pomp kapot deze vervangen incl btw 1200 euro en als het probleem niet opgelost was de rekeneenheid vervangen de kosten zouden dan in totaal oplopen naar ± 2000 euro.
Hierop het laguna forum geraadpleegd en vervolgens naar een airco boer gegaan. Deze constateerde dat er een lekkage in de condensor was. Condensor vervangen geluid nog steeds aanwezig. Airco pomp vervangen bij de airco boer (scheelt enorm veel geld), pomp doet het niet boven de 2500 toeren. Vervolgens de dealer gebeld en gevraagd om de storingen uit het systeem te wissen. Zij constateerden dat het stekkertje welke op de pomp geklikt wordt los zat van de kabelboom. De dealer heeft dit weer vast gezet voor een schappelijke prijs en de airco (climate control) werkt weer als vanouds. Totale kosten condensor, filtertje in expansie pijp, droger, aircopomp, 3 *vullen (2*gratis) airco systeem, diagnose en reparatie kabelboom bij dealer nog net geen 1000 euro.

Vervolgens eens bij de dealer geinformeerd naar de inruilwaarde, deze gaf een hele mooie prijs voor de auto terug, bij de andere dealers krijg je het gevoel of je met een sloop auto rond rijd!!!

We hebben toch maar besloten om voorlopig met deze voor ons geweldige auto door te rijden.

Het verbruik, met een volle tank benzine halen we tussen 800 en 900 km (met gemak), autosnelweg ca 120-130

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.