Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V Elective (2003)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.8 16V Elective
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn 1e lease-auto en die bevalt tot op heden uitstekend.

Wat bevalt?
- Uitrusting: Deze is bijzonder rijk o.a.: radiobediening aan het stuurwiel, middenarmsteun, brilhouder, dualzone climate control, warmtewerende voorruit, electrische ruitbediening (V+A), cruise control, 3 12V aansluitingen, bekerhouders (V+A), airco in dashboardkastje, verwarmde buitenspiegels, intelligente ruitenwissers, bandenspanningsmeters, automatische deurvergrendeling, etc.
Zelf heb ik daar nog de volgende opties aan toegevoegd: PDC, apart te openen achterruit, ingebouwde zonneschermen en zilverkleurige dakrails.
- Rijgedrag: heerlijk comfortable reisauto. Strak stuurgedrag. Kruissnelheden van 150 km/u en meer zijn heel lang vol te houden.
- Voorkomen: elegant & imposant. Van buiten is het een forse bak en toch nog steeds een van de mooiste vind ik. Van binnen lijkt het helemaal niet zo groot aangezien het interieur om je ’heen gebouwd’ lijkt te zijn. Radio/CD speler en bekerhouder kunnen middels een klepje afgedekt worden, waardoor de middenconsole er rustig en strak uitziet.

Wat bevalt minder:
- verbruik: is redelijk hoog vind ik. 1:9 in de stad, daarbuiten 1:12.
- 1e bandenset was snel versleten (voor bij 36.000 km, achter bij 52.000); maar dit ligt aan het merk (Continental PremiumContact). De Michelins die er nu onderzitten lijken het veel langer uit te houden
- Storingsgevoeligheid: ondanks dat ik mijzelf nog gelukkig mag prijzen als ik andere reviews lees heb ik naar mijn gevoel toch nog iets te vaak last van electronische storingen gehad

Al met al zal ik binnenkort met weemoed afsatnd gaan doen van deze wagen. De volgende komt waarschijnlijk uit een klasse lager.

PROBLEMEN

- apart te openen achterruit wil soms niet dicht. De auto aan- en uitzetten wil nog wel eens helpen als dit optreedt
- bandenspanningsmeter geeft soms onterecht aan dat er een probleem is vooral bij vorst. Met als gevolg dat ik een terechte melding genegeerd heb.
- speakers: deze zijn werkelijk van flutkwaliteit en al meerdere malen vervangen

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.