Renault Kangoo 1.6 16V Privilège (2002)

autoreview

Renault Kangoo 1.6 16V Privilège (2002)

Signalement

UitvoeringKangoo 1.6 16V Privilège
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn 2de Renault Kangoo. Het gaat om de versie Privilège 1.6 16v. De auto heeft airco, radio-cd met stuurbediening (wat superhandig is tijdens het rijden), c.v., eleckrische ruiten voor, mistlichten voorkant, 2 schuifdeuren en een achterklep. De airco is handig in de zomer altijd aangenaam van temperatuur in in de winter zijn de ruiten rap ontwasemd. Over de motor ben ik zeer tevreden omdat hij 95pk en 148nm heeft. Ik laat hier gemakkelijk andere auto’s mee aan de lichten achter b.v. BMW´s en nog andere. Ik heb er sinds een 2tal maanden LPG in laten plaatsen. Over het verbruik ben ik ook best tevreden met 42l. rij ik ongeveer een 450km ver. Het is een Landi installatie met direkte injectie.
Eind maart ga ik met mijn gezin dat in totaal uit 5 personen bestaat naar Disneyland in Frankrijk. Ik ben benieuwd hoeveel kilometers ik dan zal met 42l. LPG. Ik zal het dan wel vermelden.
Ik heb met 60l. LPG 800honderd km gereden met een constante snelheid op de Franse autostrade van 140km/uur. Dus het verbruik valt nog mee. Heeft niet de minste problemen om vlot vooruit te komen. De auto bevalt mij steeds meer en meer.
Ik heb inmiddels 59.000 km op de teller en heb een kleine 2000 km eerder de remmen laten vervangen en een 1000 km l later de airco laten doen nieuw koelvloeistof + pollenfilter + nieuw olie voor compressorpomp. Ik er nog altijd zeer tevreden met mijn kangoo en de dealer is heel goed in zijn werk een grote pluim voor de dealer. Wat ik veel hier lees dat de dealers niet zo goed zijn dus ik raad aan voor de mensen die met renaults rijden en niet te ver van antwerpen wonen om te horen of ze met hun auto naar belgie kunnen komen voor hun onderhoud. De dealers zijn hier zeer behulpzaam in Belgie. Normaal denk ik dat wel kan het is toch trouwens ook een Renault.
Een 3 weken geleden nieuwe banden laten plaatsen.
Ik heb op 19 april 2008 en ongeval gehad en de auto is total loss.

PROBLEMEN

Er is heel in begin één probleempje geweest met de starter maar dat was snel opgelost door de dealer.
Verder heb ik geen problemen meer gehad met mijn Kangoo .
Na een 6tal maanden na de installatie van de LPG kreeg de motor problemen . Na lang gesukkel met de installateur en niet tot een oplossing gekomen te zijn. Heb ik maar een andere installateur gecontacteerd te hebben en in de week dat ik op vakantie was heeft die het probleem gevonden. Het programma van de benzine motor was niet goed heringestalleerd en dat gaf de problemen op benzine en op LPG. Ik heb eerst mijn dealer het programma opnieuw laten installeren en daar voor heb ik niets moeten betalen. Dat noem ik pas service. Daar na opnieuw het LPG programma laten installeren. Nu zijn de problemen terug in orde. Dit probleem was niet de oorzaak van de auto.
Ik heb geen verdere problemen met de auto.
Rond de 68.000 kms de bobines laten vervangen wegens versleten.
Op 80.000 kms sensor (hersteld door kabel vanaan gaspedaal tot motorcomputer getrokken) van het gaspedaal stuk de auto kwam nooit verder dan 2.500 toeren en moest dan opnieuw opschakelen.
Op 91.000 kms sensor voor het starten stuk gegaan.
Op +/- 97000 kms nieuwe sleutel met centrale vergendeling besteld bij garage wegens niet meer erkennen van sleutel wou daardoor de auto niet meer starten . De dag dat de auto gemaakt was ging ik hem afhalen en wou naar huis rijden en starte weer niet. Ik terug naar de garagist om te vragen wat er nu weer stuk aan is bleek de ring van de antidiefstal te zijn. Dit heeft mij op 2 dagen tijd 345 euro gekost. Op 30 novenber 2007 wil ik de auto starten en hij bleef zo dood als een pier. Auto bijstand opnieuw gebeld en hebben de auto na 10 minuten weer ik gang gekregen en ik direkt terug naar garage gereden nu gaan ze de auto herstellen op hun kosten want dat vonden ze ook niet normaal dat hij terug stuk was. Ik heb weer kosten aan de auto distubutieriem moet vervangen worden maar dat is normaal heb immers 100000kms + aircocompersor is stuk. Ik vind het niet normaal dat de airco al stuk is en renault wil er niet tussen komen omdat de auto meer dan 5 jaar is. Ik krijg van de garagist 10% korting op compressor is heel vriendelijk want heb daar mijn auto niet gekocht maar is een kleine lokale dealer.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens