Renault Grand Scénic dCi 130 Bose (2017)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic dCi 130 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst1.560 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Introductie

  • 1.560 km

Vooraleer ik mijn review begin, wil ik jullie even laten weten dat ik een vrouw ben van begin 30.
Een technische review hoeven jullie dus niet meteen van mij te verwachten, maar ik kan uiteraard wel mijn gebruikerservaringen meedelen.

Op 25 juli 2017 kon ik eindelijk mijn nieuwe Renault Grand Scénic Energy dCi 130 Bose Edition gaan ophalen bij de dealer. De wagen was door de leasingmaatschappij begin februari besteld, maar door een probleem met de deurpanelen (brand in hun bedrijf) werd de levertijd uitgesteld.

Waarom heb ik gekozen voor de Grand Scénic? Om eerlijk te zijn had ik het intussen wel een beetje gehad met “kleine” wagens. Voordien heb ik een Volkswagen Polo en een Citroën C3 gehad. Niets mis mee, maar intussen keek ik toch wel uit naar wat meer ruimte in de wagen. Altijd fijn om binnen wat ruimer te zitten en ook om een grotere kofferbak te hebben. Met de vorige wagens botste ik al wel eens op de grootte van de kofferruimte als ik eens het een en het ander moest meenemen.
Daarnaast vind ik het als vrouw van 1m55 fantastisch om wat hoger in een wagen te kunnen zitten .
En, eerlijk is eerlijk, dit is mijn eerste leasingwagen, dus ik kon me al eens iets meer permitteren.

Maar dus op 25 juli was het zover en kon ik eindelijk de auto echt gaan ontdekken.

EXTERIEUR:
Wat mij betreft ziet de wagen er gewoon goed uit. Ben zeer tevreden met mijn nertsbruine auto met zwart dak. Het is geen lompe MPV, maar wel een bijzonder mooi gestroomlijnde wagen.
De 20 inch velgen maken het plaatje helemaal af. Al veel positieve reacties over gekregen, zelfs van collega vrouwen die zich normaal gezien weinig aantrekken van het uiterlijk van velgen.

De lichten zijn wat mij betreft ook prachtig. Zeker de achterlichten, ik hou niet zo van ronde lichten, dus de lijnen van deze lichten zijn wat mij betreft perfect. Ben ook best wel geschrokken van de kracht van de pure vision led lichten. Op mijn vorige auto’s had ik gewone hallogeen lampen, maar wat een verschil. De led lichten schijnen ’s nachts echt zoveel beter. Ook de automatische grootlicht assistent doet het wat mij betreft perfect.

Ik heb ook gekozen voor een panoramisch dak. Dit was echt een “extraatje” want op zich hoefde dit eerst niet voor mij. Maar uiteindelijk ben ik er wel zeer tevreden van. Heb onlangs het schuifdak nog eens dicht gedaan en dan merk je pas hoeveel extra er toch binnenkomt in de wagen als je het schuifdak open hebt staan. Ook al positieve reacties gekregen van kindjes op de achterbank. Zij vinden het heerlijk om erdoor naar buiten te kijken.

Als’k dan toch een minpuntje moet geven, dan had ik liever een haaienvin als antenne gezien.

INTERIEUR:
Ziet er met zijn halfleren bekleding echt super uit. De bestuurderstoel zit ook enorm comfortabel, zeker als ik dit vergelijk met mijn vorige auto’s. Ik heb ook de massagefunctie en wat is dat heerlijk. Ik had dit niet op voorhand uitgetest en had er dus niet al teveel van verwacht. Maar deze voelt echt heerlijk aan.
De middenconsole is mooi verwerkt in de auto. Het omgevingslicht maakt het plaatje ook helemaal af. Heel fijn dat je zelf je interieurkleur kan kiezen. Idem voor het instrumentenpaneel. Je kan 4 verschillende stijlen kiezen. Ik heb zelf gekozen voor de digitale snelheidsmeter omdat ik deze persoonlijk het meest praktisch vind.
Aan opbergruimte ook geen gebrek: grote dashboardlade, opbergvakken in het midden, in de deuren en ook onder de vloermatten.
Kofferruimte is meer dan voldoende. Zeker als je de twee achterste stoelen plat legt.

BEDIENING
Hier en daar las ik dat de R-link 2 wat ingewikkeld in elkaar zou zitten, maar persoonlijk zie ik daar geen problemen in. Ik vind het vrij makkelijk om te navigeren tussen de verschillende toepassingen en het toestel reageert naar mijn mening ook snel genoeg.

De navigatiekaarten zijn van juni 2016. Dit is wel een beetje een gemiste kans, want uiteindelijk zijn die kaarten dus al een jaar oud bij aflevering van de wagen. Voor een wagen in deze prijscategorie had ik het toch graag anders gezien. Idem voor Android Auto. Blijkbaar moet je gewoon geluk hebben of het al in je wagen ingebouwd was of niet. Ik behoor helaas niet tot de gelukkigen.

Maar hetgeen me echt stoort aan de R-link zijn de meldingen voor flitspalen. In de Renault van mijn ouders kon je de flitspaal waarschuwingen als een bliepje laten doorkomen, hier kan het enkel met spraak en je kan niet instellen op hoeveel meter ze een waarschuwing moet geven. Als je pech hebt klinkt de volledige tekst als volgt “snelheids-en roodlichtcamera, verminder uw snelheid”. Dit herhaalt ze dan enkele keren tot je er daadwerkelijk bent. Op een baan met camera’s om de 500m wordt dit vrij vervelend. Graag had ik dus gezien dat je deze gewoon met een bliepje in kon stellen of kon instellen dat ze enkel 1x melding geeft als je er 100m voor bent ofzo.

Met de coyote kan je wel wat meer instellen, maar na drie maanden vervalt dit abonnement en kan je alweer gaan bijbetalen.

RIJ-ERVARING:
Tot op heden kan ik nog geen minpunten bedenken. De auto rijdt soepel en is snel genoeg wat het optrekken betreft. Ik hoef echt geen 100km/uur per halen binnen de zoveel seconden. Zolang ik vlotjes mee kan met het verkeer en een andere wagen kan inhalen zonder bang te moeten zijn dat ik het niet ga halen is het voor mij ok. En dat kan met deze wagen perfect.
Hier en daar lees ik dat de 20 inch wielen voor problemen zorgen op een snelheidsdrempel, maar eerlijk gezegd merk ik daar niets van. Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat je je snelheid gewoon mindert.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.