Renault Grand Scénic TCe 115 Intens (2017)

autoreview

Renault Grand Scénic TCe 115 Intens (2017)

Signalement

UitvoeringGrand Scénic TCe 115 Intens
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst133.600 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit meer

  • 133.600 km

Jaja een Renault, wie had dat gedacht. Als toch wel anti fransoos want kwaliteit is belangrijk, autos zijn niet goedkoop en daar verwacht ik wat voor. En sentimenten als het hoort bij de charme is in mijn ogen regelrechte onzin.

In de prive sfeer altijd gekozen voor merken als Mazda, Honda, Nissan en Ford is Renault nou niet bepaald een keuze. Ènfin als lease auto is de keuze soms anders gemaakt, laten we eerlijk zijn garage kosten...die komen niet op het eigen bordje terecht. Na 4 x een Ford Focus te hebben gereden zou de keuze wellicht op een Megane of die rode Kadjar van de reklame kunnen vallen. ;-)

In de showroom viel echter meteen het oog op die grote witte (nog niet wetende dat het een Grand Scenic was) mooie wagen. Eerlijk is eerlijk het is een machtig mooie wagen. Zo spuuglelijk als de scenic altijd is geweest heeft Renault hier echt een prachtwagen neergezet.

Zo gezegd zo gedaan het werdt de Renault Grand Scenic en wel de intens uitvoering. De Bose vindt ik persoonlijk de meerprijs niet waard.

Als het dan op de oprit staat moet ik zeggen ...daar staat een wagen. De eerste ritten waren heerlijk, het is hoog zacht en maakt weing geluid. Een heerlijk cruise gevoel.

De turbo hoor je lichtjes fluiten en is zelfs een lekker geluidje. De eerste 10km vielen dus reuze mee, alleen jammer dat het navigatie systeem het daarna liet afweten. De grote ipad in het midden van de auto (daar heeft het het meeste van weg) liet het afweten. De volgende dag was hij er weer...echter zonder navigatie. De toekomst zou uitwijzen dat het ding wel vaker zwart blijft en pas na 5 min inschakelt of uitschakeld.

Het eerste garage bezoek was een feit...het zou toch geen franse voorbode zijn.

Ènfin het navagatiesysteem is uiteindelijk 3 x nagekeken en 1x vervangen. Al met al heeft het 3maanden geduurd ..wegens backorders op de materialen.

Het zal er wel bij horen.

Bij de eerste beurt 30.000km werdt om half 5 al gebeld dat de wagen een dagje langer moest blijven. De stabilatorstang rechtsvoor was kaduuk na 6 maanden. Aangezien het onder de garantie viel (och wat fijn) werdt hij vervangen ...1 zijde. Mijn vraag of het niet verstandig was links en rechts tegelijk te vervangen werdt negatief geantwoord. Dat mag niet onder de garantie. Je kunt raden 1,5maand later was rechts ook kaduuk. Oh jee ohjee de fransoos.

Bij de volgende beurt 60.000km werdt weer vroijk gebeld om half 5 dat hij ....langer moest blijven. De remschijven waren ook al op en de stabilsator stangen....tsja.

Langzaam werdt het toch niet meer leuk. Allemaal garantie maar toch het kost een hoop tijd en ergernis. In de zomer van 2019 ging de Scenic naar het garda meer. Helaas is de scenic nooit aangekomen. Na 500km met de caravan ...motor lampje. Stop !!!! Oververhitting

De wagen werdt afgesleept en er werdt geconstandeert dat hij droog was gekookt. (Snachts, regen en 20 graden).
Op de terug reis werdt hij opgehaald bij een duitse renault dealer die mij in fluisterde dat het probleem van het droogkoken niet was gevonden en waarschijnlijk ook niet werdt gevonden. Het downsizen van de motoren was bij deze scenic niet iets wat de auto ten goede zou komen. Ter info de Renault mensen menen dat een scenic met 1.2 motor maar liefst 1800kg mag trekken. Van de pot gerukt !!!! Onze caravan weegt 1100kg en de scenic kan het mijn inziens al niet aan.

De maanden erop is de auto een keer of 8 in de garage geweest. Elke keer dat er een rit vanuit Den Haag naar het zuiden werdt gemaakt met 130km/h vond de scenic het blijkbaar nodig zijn jasje uit te doen en sloeg de motor temperatuur de rode schaal aan.

Uteindelijk zijn de termostaathuizen vervangen maar of het daarmee klaar is ? Een caravan is er helaas gelukkig niet meer dus dat risico kunnen we vermijden.

Met de beurt van 90.000km ..je raadt het al werdt weer gebeld om half 5......hij moest langer blijven. Conclusie van deze beurt :

Electrische handrem stuk
Remklauw stuk
Distributieketting slijtage en moest vervangen worden.

Met de vraag of het nog normaal is dat er elke beurt mankementen zijn en ik inmiddels nog nooit zo vaak in een garage ben geweest als met alle autos samen werdt vrolijk gezegd ...het is toch garantie. Heel eerlijk heb ik gezegd/gevraagd of dat normaal is. Je moet je zuur betaalde centen maar neer hebben gelegd en hoort vrolijk...het is toch garantie

Inmiddels zij we bij de 130.000km aan beland en zijn er al weer aardig wat zaken bij gekomen zoals spiegels die soms niet meer open of dicht gaan. De dempers van de kofferbak stuk zijn en de lade bij de bijrijder niet meer open schuift.

Op het moment ben ik blij als ik van deze wagen verlost ben. Want laten we eerlijk zijn ..garantie of niet. Zoveel reparaties in 3 jaar ,zoveel mankementen en onvolkomenheden. Het navigatie systeem dat de eerste weken het al liet afweten valt nog regelmatig uit. Of start pas na 2 km rijden op.

De stabilatorstangen hoor je weer kraken dus bij de volgende buurt zal het wel weer raak zijn maar de lijst aan problemen is gewoon diep triest.

Conclusie na 3 jaar en 130000km verder:

Meerdere malen defecte stabilisatorstangen
Defect navigatie systeem
Droog koken motor defecte thermostaat huizen
Schijven na 50k (snelweg km)
Remklauw defect
Elektronische handrem defect
Veren kofferbak defect
Distributieketting versleten na 85.000km
Defect handschoen kastje
Niet sluiten spiegels
Stoelbekleding begint te scheuren

Al met al vindt ik het een drama bak er os altijd iets. Het zal de eerste Fransman en jammer genoeg de laatste zijn.

Zo mooi, maar zo slecht in elkaar gezet. Wellicht js het een maandag ochtend model maar je leest al bij veel scenics dat zaken zoals de spiegels niet werken. Iets wat gewoon niet mag met wagens van 2 of 3 jaar oud. Standaard probleempjes horen niet bij een auto of model. Dat behoor je niet voor lief te nemen.

Het is jammer maar nu na 3 jaar en 130.000km een dikke onvoldoende.

1,8
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    3
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens