Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Scénic

Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)

autoreview

7
Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)
Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
23 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 2.0 16V Tech Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22 juni 2006

Nu de drie kinderen wat groter worden, werd het tijd om een wat grotere auto uit te gaan zoeken. Ik heb ’op de groei’ gezocht, want deze lease-auto zou zo’n vier jaar mee moeten gaan. En ik wilde per sé een automaat vanwege de files waar ik regelmatig in sta. Toen ik de Grand Scénic bij de dealer in het dorp zag staan, viel ik meteen voor de auto. Erg mooi van buiten - naar mijn mening ’affer’ dan de gewone Scënic - en van binnen ook erg mooi en bovendien zeer compleet, doordacht en comfortabel. De enige Grand Scénic met automaat is de 2.0 benzine (dat werd dus LPG voor mij) dus over de motorisering hoefde ik niet lang te denken. In de Tech Line uitvoering heb je parkeersensoren achter en een fantastich panoramisch elektronisch schuif- en kanteldak voor ongeveer de prijs van de parkeersensoren, opgeteld bij het al onwaarschijnlijk complete uitrustingsniveau van de Dynamique Luxe. Dit trok mij snel over de streep en wat ben ik er blij mee!

De 20.0 is een prima motor voor deze auto. De automaat en ik moesten even aan elkaar wennen (dit is mijn eerste automaat) maar we zijn nu een goed team. Je kan met de automaat heel gemakkelijk zelf een trapje hoger of lager schakelen, waardoor bijvoorbeeld op de motor afremmen prima valt te regelen. In de file is het inderdaad geweldig, maar ook in stadsverkeer bevalt de automaat prima. Hij schakelt op de juiste momenten en als volautomaat heb je er helemaal geen omkijken naar. Na twee weken gingen we al met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk. Uiteindelijk heb ik de gehele 1400 kilometer zelf heen en weer gereden en wat ging dat perfect! De cruise control werkt fantastisch en geeft heel erg veel rust en comfort, de radio is grote klasse en laat zich vanaf het stuur heel eenvoudig bedienen, het gekoelde dashboardkastje (zeg maar kast!) zorgde voor lekker fris eten en drinken onderweg, de ruimte zowel voorin als achterin als in de kofferbak is gigantisch, de LPG-vulopening zit netjes ’verstopt’ achter het tankdopje naast de gewone benzinevulopening, de handsfree-sleutelkaart is heel erg praktisch en werkt feilloos (continu in mijn broekzak), legio vakjes en bakjes om je spullen uit het zicht en netjes op te ruimen, etcetera. Een fraai detail vind ik de mogelijkheid om het kinderslot samen met de blokkering van de raambediening achter heel eenvoudig met een knopje bij de raambediening vóór te activeren of deactiveren. Tijdens het rijden kon ik de boel dus blokkeren, om bij een tankstop de deuren eenvoudig te kunnen deblokkeren zodat de kinderen zelf kunnen uitstappen.

Het rijden op LPG gaat probleemloos, overschakelen tussen benzine en LPG gaat ook goed. Geen merkbaar vermogensverlies op LPG. Is er dan niets kritisch te bedenken? Toch wel: hij rijdt tot nu toe 1:9, wat valt te verklaren uit de zware auto, de LPG en de automaat, maar toch... zuinig is anders. Dit verklaar ongetwijfeld deels het niet geringe leasebedrag... Vanaf 130 wordt het windgeluid verder wel erg sterk, maar niet problematisch. Hij blijft vooral prima rijden, ook bij (veel) hogere snelheden. De zitting van de voorstoelen had ook wel wat langer gemogen.

Na anderhalve maand heb ik er 6200 probleemloze en heerlijke kilometers opzitten. Later meer.

PROBLEMEN

  • 22 juni 2006

6200 km: Geen enkel probleem gehad.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Scénic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Scénic 1.6-16V Business Line / Airco met Climate Control / Cruise Control / slechts 114.000 km.

    Renault Scénic 1.6-16V Business Line / Airco met Climate Control / Cruise Control / slechts 114.000 km.

    • 2006
    • 114.106 km

    € 3.450

    Renault Scénic 2.0-16V T Tech Line 163PK Trekhaak 7P Panormadak

    Renault Scénic 2.0-16V T Tech Line 163PK Trekhaak 7P Panormadak

    • 2005
    • 198.636 km

    € 2.494

    Renault Scénic 2.0-16V Privilège Luxe INRUILKOOPJE !

    Renault Scénic 2.0-16V Privilège Luxe INRUILKOOPJE !

    • 2006
    • 211.518 km

    € 1.899

Meer Renault Scénic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Scenic IV

    607
    • 12 oktober 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Expression Comfort (2004)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Expression...

    1
    • 7 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line (2006)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line...

    6
    • 22 november 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line (2006)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line...

    38
    • 20 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège Luxe (2005)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège...

    2
    • 16 november 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge Luxe (2004)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge Luxe...

    7
    • 2 december 2010
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2006)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique...

    6
    • 29 november 2010
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique...

    2
    • 14 november 2010
meer reviews
Renault Grand Scénic 2.0 Turbo – 2005 – 432.261 km - Klokje Rond

Renault Grand Scénic 2.0 Turbo – 2005 – 432.261 km - Klokje Rond

Vijftien jaar geleden nam Melvin van den Engh een Renault Grand Scénic in gebruik als leaseauto....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression Luxe (2004)

    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression...

    1
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic heten'

    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic...

    66
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Captur Hybrid 145 Intens (2022)

    Renault Captur Hybrid 145 Intens (2022)

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    4
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    42
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    51
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden