AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2007)

autoreview

Renault Grand Espace
Renault Grand Espace
Renault Grand Espace
Renault Grand Espace 2.0 dCi 150 Dynamique
Renault Espace Tech Run
Renault Grand Espace
Renault Espace
Renault Grand Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace
Renault Espace

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst127.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 127.000 km

Met gezinsuitbreiding op komst ben ik gedwongen om een grotere auto te kopen.

Na veel fora gelezen te hebben was ik erg bang om een Renault te kopen. De historische formule 1 prestaties van het merk en de oudjes die het lang volhouden op de weg doen vermoeden dat het allemaal in orde is met de motorische kwaliteit van het merk. Meer onderzoek was dus nodig.

Ik heb daarom met een Renault monteur gesproken en mijn vaste automonteur. Beide gaven aan dat de Renault diesels minder betrouwbaar zijn dan de 2.0T. Dat had ik niet verwacht. Ik was op zoek naar een 2.0Dci (Nissan motor). En het moest een Initiale uitvoering zijn.

Ik heb uiteindelijk een mooie versie gevonden. De auto is voor aankoop gekeurd door de ANWB, heeft een nieuwe distributie riem gekregen en een grote beurt. Geen bijzonderheden. Al met al is de auto zeer goed afgeleverd (oa nieuw gespoten motorkap ivm steenslag). En ik heb een half jaar garantie.

Na 1000 km moet ik zeggen dat het genieten is in de auto: het panorama dak, de automaat, de kwaliteit van de leren bekleding, het rijgenot, de souplesse van de motor (stil en krachtig). Goed, je zit wat hoger dan in een sedan, wat je merkt in de bochten in de bebouwde kom, maar dat weegt niet op tegen het genot op de snelweg.

Nog een kleine tegenvaller. Steenslag, welke na enkele dagen zich voordeed (direct gerepareerd, kan gebeuren), waterlekkage bij de achterklep (komt vaker voor? wordt dinsdag gerepareerd) en bekleding bij de bestuurder die loszit (dat moet denk ik gelijmd worden, lijkt me een achilles van de auto).

Het verbruik is volgens mij okay. Hangt een beetje van de mix snelweg/bebouwde kom af.

Dus, ik ben al met al zeer tevreden. Ik heb een lage verwachting dat het allemaal vlekkeloos zal verlopen. MAAR die fijne Franse salon rijdt geweldig en (over smaak valt niet te twisten) heeft een mooie vormgeving. De kids zijn zeer blij met de auto en mijn vrouw ook. We al enkele keren met 6 personen in de auto gezeten en het heeft ook nog iets gezelligs ook (in de 2+2+2 opstelling).

To be continued.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren