Renault Clio S 1.4 (1993)

autoreview

Renault Clio S 1.4 (1993)

Signalement

UitvoeringClio S 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuke kart

Mijn eerste wagen, het moest niet te veel kosten.
Uiteindelijk best een leuk wagentje geworden.
Het is een S uitvoering van sport, niet dat hij veel verschilt met de normale versie, maar is net wat fraaier dan de standaard uitvoering.
Mooie zware metalen velgen, mist lampen, bumpers in carrosseriekleur, en niet te vergeten heerlijke stoelen.
Die stoelen heb ik wel gemist toen ik hem weg deed, vooral de stoelen van Ford uit die periode vindt ik niks...

We over de Clio.
Over slingerende landweggetjes was hij op zijn best.
De motor trok lekker door, en het onderstel was best strak, en hij weegt niks.
Maar de electronica, daar is weinig over te zeggen, want er viel regelmatig electronica uit..., zoals geen verwarming in koude winterdagen, of verwarming die warm bleef op warme dagen
Dat het autootje licht was, was ideaal.
Want de startmotor hield er ook mee op, maar met een klein drukje liep hij zo weer.
Als ik alleen was, zette ik de achterwielen op de stoep, zodat ik alleen de wagen kon starten.
Geen zin om de startmotor te laten repareren, vond ik te kostbaar, en het ging zo ook prima.
Waarom die kosten maken terwijl het prima zo gaat.
Moest hem alleen niet meegeven aan mijn vriendin, want zoiets leer je niet op de rijschool.

Tijd later was de radiator lek, dat was een groter probleem, want het was een zeef geworden, het ging er te snel uit, daar kon ik niet genoeg koelvloeistof voor inslaan.
Uiteindelijk met genoeg reserve koelvloeistof naar zijn laatste bestemming gebracht en afscheid genomen.
Dat was 1 jaar, kort genieten, en snel afscheid nemen (heb niet eens een apk in die tijd hoeven doen tussen aankoop en afscheid)

Ik had in die tijd weinig te besteden, en denk dat ik er ook niet meer in had moeten steken, het was prima zo.

Qua verbruik lustte hij wel wat, hij reed 1 op 10 gemiddeld. Dat lag uiteraard ook aan mijn rijgedrag, maar ook omdat je zo heerlijk kon scheuren. (Waar de auto eigenlijk niet tegen kon)

Denk nog regelmatig terug aan hoe lekker dat scheurde, en vergeet snel hoe slecht de kwaliteit was.
Alleen bij de aanschaf van een auto herinner ik me dat ik niet weer zijn Fransoos koop.
(Nieuwe Clio e.d. trekt mij ook niet qua uiterlijk)

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 419
 
Leaseplan
Renault Clio Hybrid 140 Equilibre (5D/8A)
€ 481
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens