AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Clio
6

autoreview

Renault Clio RSi (1994) #2

JTvdB
  • JTvdB5
  • Review
12 juli 2009 om 19:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringClio RSi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf125.100 km
KM-stand laatst144.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bommetje!

  • 126.900 km
  • 12 juli 2009

Na twee maal een auto aan te hebben geschaft waar ik helaas erg kort van heb kunnen genieten, heb ik sinds kort een Renault Clio RSi uit 1994 aangeschaft.

Mijn keuze voor deze auto is misschien vreemd, ik ben namelijk een echte Volvo 850 fan, ik heb ongeveer een half jaar in zo'n zuipschuit mogen rijden. Dit was een waar genot maar door technische gebreken en een opknapkostenplaatje van tegen de €3000,- heb ik toen besloten om voor iets kleins te gaan. Ik heb eerst nog een maandje in een Ford Fiesta gereden maar het motorblok van deze auto liep vast door het nalaten van goed en zorgvuldig onderhoud van de vorige eigenaar(en). Vervolgens twee maanden geen auto gehad.
Maar, het bloed gaat waar het niet gaan kan.........Toen ik vervolgens via een collega aan een Clio RSi voor weinig kon komen heb ik deze auto gekocht en het bevalt me tot op heden prima.

De auto is erg snel, wat ook logisch is met 110pk op 946kg, de gemiddelde leasebak trek je er met gemak uit. De auto is ook nog eens verlaagd waardoor hij snaarstrak stuurt en enorm strak op de weg ligt. Door het anonieme uiterlijk, d.w.z. geen schreeuwerige spoilers of dikke uitlaat, valt de snelheid niet van de buitenkant op. Het is een zogenaamde wolf in schaapskleren!

Al met al ben ik zeer tevreden over de rij-eigenschappen. Waar ik minder tevreden over ben is uiteraard het brandstofverbruik, maar dit is ook logisch als je altijd sportief met de auto rijdt. Daarnaast heeft de auto vaak de neiging om uit de tweede versnelling te schieten, dit zou kunnen komen door een versleten motorsteun maar het handje op de pook in de tweede versnelling doet ook wonderen. Al is dat in een bocht minder prettig.

Waar bij dit type auto wel op gelet moet worden is het oliepijl en het koelwaterpijl. Dit zijn dingetjes die nog al eens misgaan bij deze auto's. Echter, als je wat hebt met de auto is er op de sloop genoeg te vinden omdat bijna alles aan de auto wel op andere renaults of zelfs volvo modellen ( 440, 460 & 480 ) te vinden is.

M.v.g een tevreden Renault rijder!

Nog steeds tevreden

  • 133.900 km
  • 26 november 2009

Hierbij een update over de RSi.

De auto bevalt me nog steeds erg goed, ik heb inmiddels originele renault schoepenvelgen onder de auto gezet. Hierdoor is de trilling in het stuur weg en ook ligt de auto nog strakker op de weg.

PROBLEMEN tot nu toe:
Eigenlijk nog steeds geen problemen, buiten een aanlopend rechterachterwiel tegen de kunststof beschermkap in de wielkast. Dit heb ik opgelost door eenvoudig de kap weg te halen.

Verder klopt de uitlaat tegen het hitteschild aan bij de achteras. Hierdoor heb ik in iedere linkerbocht een bonkend geluid wat heel iritant is.

Tot zover de update!

APK

  • 139.000 km
  • 15 maart 2010

Gelukkig, de Clio is weer goedgekeurd voor de APK. Hiervoor moest er wel een handremkabel vervangen worden maar verder kwam ie er fluitend door!

Tijdens de APK gelijk de olie en het oliefilter vervangen, en ook de koelvloeistof weer tot een gezond niveau ververst. Verder volgde kort na de APK ook nog het wiellager rechtsvoor, dit was bij de APK nog niet opgevallen echter een korte tijd daarna begon de auto flink te zoemen en hoe harder ik reed hoe harder het geluid werd. Het enige wat nu nog ( steeds ) moet gebeuren is het netjes maken van de wielkasten achter zodat de auto weer helemaal tip-top in orde is.

Tot zover de update!

Domme pech!

  • 144.000 km
  • 9 maart 2011

Het is alweer een tijd geleden dat er een update is geweest in deze review.

Ik zal het kort houden.

Kort nadat de auto vorig jaar APK gekeurd was heb ik de wielkasten laten bijwerken. Nieuwe stukken er in gelast en professioneel laten spuiten. Een TOP resultaat! Maar geloof het of niet, anderhalve week later knapt de distributieriem........
Uiteraard te wijten aan onoplettendheid mijnerzijds. De interval was met ruim 20.000km overschreden en dat was iets teveel van het goede. Ik heb kort daarna een donor clio met goede motor gekocht. Echter, ik vond het een te grote rompslomp en ik durfde het me niet op de hals te halen om de grijze clio zelf op te knappen. Ik heb dus beide clio's verkocht en wederom een Volvo 850 2.5 20V GLT gekocht uit 1994.

Deze auto rijdt ik nu reeds vanaf 4 september 2010 en het bevalt me weer enorm goed. Al moet ik zeggen dat de Clio, in de beperkte tijd dat ik ervan heb mogen genieten, een geweldige auto is geweest!

Voor eenieder die een stoere, snelle, sportieve en relatief voordelige auto wil rijden raadt ik dan ook een Clio RSi aan!

( de review van de Volvo is ook op autoweek te vinden, km-stand is nu 191.000km )

CLIO BEDANKT VOOR DE LEUKE TIJD!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Clio
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Estate TCe 90 Limited

    Renault Clio Estate TCe 90 Limited

    • 2020
    • 25 km

    € 18.900

    Estate TCe 90 Limited

    Renault Clio Estate TCe 90 Limited

    • 2020
    • 25 km

    € 18.900

    0.9 TCe Zen AIRCO/NAVI/PDC 63000 KM BJ 2017

    Renault Clio 0.9 TCe Zen AIRCO/NAVI/PDC 63000 KM BJ 2017

    • 2017
    • 63.027 km

    € 9.500

Meer Renault Clio occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Clio specificaties
  • Renault Clio occasions
  • Renault Clio video's
Advies en informatie
  • Renault Clio tests
  • Renault Clio gebruikersreviews
  • Renault Clio index
Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

Elektrische auto’s worden steeds talrijker, beter én goedkoper, maar toch is de roep om echt...

Lees meer
 

Renault Clio reviews

  • Review
    Renault Clio 16V (1991)

    Renault Clio 16V (1991)

    5
    • 20 oktober 2020
  • Review
    Renault Clio RN 1.4 (1991)

    Renault Clio RN 1.4 (1991)

    5
    • 9 november 2011
  • Review
    Renault Clio RN 1.4 (1991)

    Renault Clio RN 1.4 (1991)

    • 17 mei 2010
  • Review
    Renault Clio 16V (1991)

    Renault Clio 16V (1991)

    8
    • 29 november 2009
  • Review
    Renault Clio RSi (1994) #2

    Renault Clio RSi (1994) #2

    6
    • 12 juli 2009
  • Review
    Renault Clio RL 1.2 (1993)

    Renault Clio RL 1.2 (1993)

    5
    • 4 december 2007
  • Review
    Renault Clio RN 1.2 (1993)

    Renault Clio RN 1.2 (1993)

    1
    • 6 oktober 2007
meer reviews
Klokje Rond - Renault Clio 16V

Klokje Rond - Renault Clio 16V

61

Een Clio is niks bijzonders, 360.00 kilometer is een hoop, maar dit samen in een 16 klepper...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    5
    • 14 januari 2021
  • Review
    Renault Clio 1.5 dCi 65pk Billabong (2003)

    Renault Clio 1.5 dCi 65pk Billabong (2003)

    2
    • 24 december 2020
  • Review
    Renault Clio TCe 130 R.S. Line (2020)

    Renault Clio TCe 130 R.S. Line (2020)

    7
    • 12 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    52
    • 30 november 2020
  • Review
    Renault Clio Hybrid 140 Intens (2020)

    Renault Clio Hybrid 140 Intens (2020)

    25
    • 29 november 2020
  • Review
    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Zen (2017)

    Renault Clio Estate dCi 90 Energy Zen (2017)

    3
    • 25 november 2020
  • PREMIUM
    Renault 5 Turbo (1980) & Clio V6 Phase I (2000) - Reportage

    Renault 5 Turbo (1980) & Clio V6 Phase...

    • 24 november 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    'Nieuwe Renault 5 ongepland, in zes maanden ontstaan'

    'Nieuwe Renault 5 ongepland, in zes maanden...

    27
    • 18 januari 2021
  • Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

    Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric...

    • 15 januari 2021
  • Review
    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    5
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Stille hint: nieuw Renault-logo op 5 Prototype

    Stille hint: nieuw Renault-logo op 5 Prototype

    11
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Renault Mobilize: nieuwe mobiliteitsdiensten

    Renault Mobilize: nieuwe mobiliteitsdiensten

    6
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Renault 5 Prototype: R5 keert terug!

    Renault 5 Prototype: R5 keert terug!

    125
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe focus

    Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe...

    24
    • 14 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep