Renault Clio RT 1.2 (2000)

Renault Clio RT 1.2 (2000)

UitvoeringClio RT 1.2
Bouwjaar2000

Sinds juli 2005 ben ik de bezitter van een Renault Clio 1,2 RT. De Clio is ingevoerd uit Duitsland met slechts 19000 kilometer op de teller en is voorzien van alle luxe zoals airco, ABS en stuurbekrachtiging. Mijn partner was meer gecharmeerd van dit model dan ik maar dat heeft ons niet weerhouden van de aankoop. Het eerste wat me opviel aan deze auto is dat een fabrikant als Renault haar auto’s met een wel zeer goedkoop uitziend, niet in kleur gespoten spoilertje uitrust. Onbegrijpelijk dat ze in Frankrijk nog nooit het idee hebben opgevat om deze spoiler in kleur te spuiten en op deze manier een mooier geheel te krijgen. Ik heb dus maar een spuitbus ter hand genomen en de spoiler en de buitenspiegels mooi in de kleur gespoten. Na de aankoop van een set lichtmetalen velgen was het autootje optisch behoorlijk opgeknapt. Het rijden op zich valt me tegen maar of dat aan deze Clio ligt? Ik denk dat ik de Clio te veel aan mijn vorige auto spiegel, een heerlijke diesel met een koppel van 275 nm. Het is dan ook niet eerlijk om de wegligging van de Clio met een AR156SW te vergelijken. Ik mis de kracht in de lage toeren en ik heb het idee dat ik eigenlijk niet vooruit kom. Ik moet dan ook concluderen dat de Renault op zich een hele aardige auto is maar in mijn ogen niet geschikt als reiswagen. Eerder als tweede auto om boodschappen mee te doen of om de kinderen mee naar school te brengen.

2,8

PRIVATE LEASE Renault Clio