Renault Clio RL 1.9 D (1993)

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio RL 1.9 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Comfort: originele stoelen waren beroerd, heb ik zelf vervangen met stoelen uit Clio 16V.

Prestaties:
niet veel vermogen, maar wel genoeg om mee te kunnen komen in het verkeer,
Topsnelheid: 140 rap, 160 met wat geduld.

Rij-eigenschappen:
Prima autootje, zeer goede weggligging(je kan er bijna haaks de bocht mee om)

Betrouwbaarheid:
In het begin veel (achterstallig) onderhoud.(particulier gekocht)
Later veel minder, maar ieder APK of kleine beurt wel wat(typisch Clio?). (reken op 300 a 400 Euro per jaar aan onderhoud)
Echter nog nooit aan de kant van de weg gestaan.(Wel met de vorige vanwege een kapotte koel-buis). Motor is na het warm-rijden onverwoestbaar.

gebruikskosten:
Omdat de motor zo groot is( bijna 2 liter) en de motor ruimte klein, zijn vooral de arbeid-kosten hoog. Onderdelen zijn ook niet goedkoop. Distributie riem vervangen kost > 400 Euro!

Specs:
verbruik: 1:19
0-100: ca.13 s

PROBLEMEN

Onderhoud:
- Remblokken + Schijven voor vervangen
- Remmen achter gereviseerd
- Gloeibougies vervangen.
- Remleiding vervangen
- Einddemper vervangen.
- Koelvloeistof ontluchtings ventiel lek
- Wiellagers voor beide vervangen.
- Remslangetje

-Hij heeft nog steeds een beetje gas nodig bij starten. (waarschijnlijk iets met vacuüm verlies in opvoerpomp) Na de start draait de motor echt goed.
- Wiellager maakte geluid bij sturen naar links, heb ik (per ongeluk) toch 30.000 km mee gereden.( ik dacht dat het de homokineet was)
- Koppeling is een beetje versleten, maar werkt nog goed.
- Distributieriem + rollen + multiriem+ keerringen vervangen bij 230.000

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.