Renault 9 GTX (1987)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9 GTX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 73.500 km |
KM-stand laatst | 78.400 km |
ERVARINGEN
- 78.400 km
Je gaat op vakantie naar Spanje met de auto, maar je huidige auto blijkt op het laatste moment toch niet helemaal top te zijn, wat doe je dan...
De meeste mensen zouden hem laten repareren, of een auto huren.
Voor reparatie had ik geen tijd meer, en huren is op mijn leeftijd te duur.
Dus maar op internet rond gekeken naar een leuke, betrouwbare vakantie auto.
Van alles bekeken, zoals Mazda 626, VW golf, Volvo 340, maar dat was of niks, of al verkocht of te klein.
Toen kwam ik de Renault tegen op marktplaats, voor een goede prijs.
Eerst nogal wantrouwig over Renault, maar na navraag bij de Renault dealer waar ik stage heb gelopen, bleek het een prima auto te zijn.
Daarom ben ik de auto gaan bekijken, en was verrast door de goede staat waarin de auto zich bevond, en ik ben dan ook zonder twijfel, na een proefrit, tot de koop over gegaan.
Voor de vakantie eerst nog snel een grote beurt gegeven, voor de zekerheid.
Vol vertrouwen zijn we vertrokken naar Spanje auto bleek perfect te zijn!
Hier even alle voordelen op een rij:
- kleine auto maar toch zeer praktisch,
- snel, 90 pk op 860 kilo, dat wil wel, top van 185,
- zuinig, op lange afstanden, met flink door rijden 1:14,
- bewezen betrouwbaarheid, 0 problemen,
- best goede wegligging
Nadelen:
- comfort valt mij een beetje tegen,
- vooral stoelen bieden te weinig steun
- lelijk!
- blijken nogal roest gevoellig te zijn.
- roest, een rotte kriksteun, vandaar de lage koopprijs.
Voor de vakantie was het echt een top auto, maar toch liever een Zweedse tank!
Daarom ga ik hem weer verkopen, en knap dan weer snel mijn klassieke Volvo 244 op!
PROBLEMEN
- 78.400 km
Rotte bougie kabels, vervangen.
Verder niks!
Zweterige stoelen in heet Spanje.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Designreview Ford Mustang Mach-E: 'met grotere wielkasten en grotere wielen beter geweest'

Dries Tuinhof heeft voor elke Simca, Talbot of Matra uit collectie een Franse plaatsnaam

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was

Audi A1 - Back to Basics

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE
