Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (2009)

autoreview

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (2009)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4S Cabriolet
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen met mjn 997 4S Cabrio fase 2

  • 43.000 km

In april 2019 heb ik mijn mooie 996 carrera 2 coupe uit 2001 ingeruild voor mijn echte droomauto: een Porsche 997 4S Cabrio uit 2009.

Ik wilde graag weer een cabriolet, met de mooie brede kont (reflector over hele breedte), met PDK bak, met witte klokjes, met sportuitlaat, met duidelijk meer vermogen dan mijn oude 996.
De zoektocht duurde wel een half jaar, maar uiteindelijk vond ik deze black beauty in de buurt van Eindhoven. Er stonden na 10 jaar pas 40.000 km’s op de teller!

Na de proefrit was ik meteen verkocht: wat een heerlijke auto!
Het vermogen van 385 PK is meteen beschikbaar en de PDK-bak schakelt echt razendsnel.
Het geluid uit de sportuitlaat is geweldig. Dit is echt veel leuker dan in de 996. En zeker als het dak open is, wil je echt geen muziek meer horen, maar alleen luisteren naar het grommen van de ongeblazen 3.8 zescilinder boxer motor...

Het dashboard van deze 997 is behoorlijk mooier geworden dan in de 996. De auto beschikt over alle denkbare opties, zoals Sportchrono Pakket, verwarmbare leren stoelen met tevens ingebouwde airco (tegen een zwetende rug): heerlijk!

Het benzineverbruik in de “comfort” stand valt me alles mee. Alleen in Sport of Supersport wijzigen de toerentallen en gaat de auto wel meer benzine slurpen. Een echte meting van het verbruik volgt later nog.

Het leuke van deze auto is dat je er heerlijk relaxed mee kan toeren, maar met een druk op de knop het dna van de auto kunt veranderen in een rappe sportwagen. Door de 4-wiel aandrijving ligt de auto als een blok op de weg en kun je iedere bocht nemen zonder te remmen. De grip is ongelofelijk!

Dat mag ook wel met zulke enorme brede banden, vooral achter (305mm)!
Het vervangen van de banden zal geen goedkope hobby zijn...

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe speeltje. Nu maar hopen op een mooie zonnige zomer!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens