AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Break
2

autoreview

Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000) #4

Anoniem
  • Review
28 maart 2011 om 02:20
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Break ST 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf200.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

406 Break, beauty!!

  • 30.000 km
  • 28 maart 2011

Waarom nu juist een 406 Break?
Tjah simpel. De 206 SW was te klein, de 508 SW te nieuw en te duur, de ruimte in de 407 SW te beperkt, dus de 406 dan maar.
Natuurlijk was er meer te kiezen, maar eerlijk gezegt was ik uit op een ander merk/model, maar ben hier tegenaan gelopen. Na 2 eerdere 405´s Break, nu dus mijn 3e Peugeot station en wat voor 1. Vanaf model 2, dus vanaf de facelift was ik al helemaal verlieft op dit model, wat een plaatje. Een mooie lijn, sportieve neus, prachtige binnekant en een zee van ruimte. Na aanschaf van deze auto met 2.0-16V motor kwam daar nog bij dat ik onder de indruk ben van de souplesse van de motor, dat hij heerlijk stil zijn werk doet, geen grote drinker is, een zeer lekker onderstel heeft die het midden houd tussen comfort en sportief en ondanks dat het geen sportieve versnellingsbak is, hij schakelt mooi duidelijk voelbaar.

Daar komt nog bij dat de auto, op mij, nog helemaal niet gedateerd over komt en ondanks dat de 406 een flinke auto is, heb je niet het gevoel met een echt grote auto onderweg te zijn. Alles is ten alle tijden onder controle. Je bent ook werkelijk voorzien van bijna alle gemakken.
Oh ja, waar zijn die rammels gebleven waar de 405 bekend om stond?
Je kunt de auto flink de sporen geven en hij trekt mooi door, maar tegelijkertijd kun je auto met deze motor ook heerlijk schakel lui rijden (bij 40 naar zijn 5 zonder bokken vind ik uitstekend).
Tel daarbij op dast deze auto ruim 2 ton praktijkervaring achter zijn kiezen heeft, dat valt me dus alles mee. Ook van oliegebruik is geen sprake.
Zoals gezegt, ook niet al te dorstig. De auto heeft, meen ik, een inhoud van 63 liter, en een ruime 700 km op een tank rijden (veelal snelweg kilometers) vind ik netjes, al meer dan eens de 800 kilometer aangetikt op 1 tank.

Mijn 2 honden, om wie ik een station nodig heb, zitten heerlijk achterin. Meer dan genoeg ruimte voor Hayleigh, de rottweilster, en voor King, de kruising Sennenhond. Toch 90 kilo bij elkaar, en alleen het roldeel inschuiven is voldoende.

Mijn ervaring is tot nu toe dat de 406 net zo betrouwbaar is als zijn voorganger, de 405. Deze voelt echter wel meer solide aan (meer een "kloek" geluid bij deuren dicht gooien). Eerlijkheid gebiet mij wel te zeggen dat Peugeot voor de 406 nog steeds redelijk dun plaatwerk heeft gebruikt, maar dit scheelt ook weer wegenbelasting, maar schade gevoelig is het wel.
Daarbij is deze 406 van een veel hoger niveau als de 405, het is amper te vergelijken.

Nu ik mijn huidige 406 Break heb aanpast aan mijn smaak, met nieuwe 17 inch velgen, xenon, wat chroom accenten, dakrails mat zilver etc, vind ik hem helemaal van deze tijd. Hij was voor mij, zeker de mooiste station in zijn klasse van toen, en momenteel vind ik stiekem alleen de nieuwe C-5 Tourer van Citroen mooier, gevolgt door de nieuste V-50 van Volvo, maar direct daarna deze 406.
Ja, ik heb een echt groot zwak voor deze sportief ogende ruimtebak van Peugeot en hoop er nog lang in te mogen doorrijden, en daarna zal er zeker GEEN 407 SW komen vanwege de te beperkte ruimte.
Ach, wie weet volstaat een 206-7 SW tegen die tijd als er nog maar 1 hond is, we zien wel. Dat het een Peugeot word is zeker, de afgelopen 3 Peugeots hebben mij een echte Peugofiel gemaakt!!!!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Break 2.0-16V XS BJ2003 NAP/LEER/AIRCO/APK

    Peugeot 406 Break 2.0-16V XS BJ2003 NAP/LEER/AIRCO/APK

    • 2003
    • 276.545 km

    € 1.499

    Coupé 2.2 HDiF Pack koppeling defect

    Peugeot 406 Coupé 2.2 HDiF Pack koppeling defect

    • 2002
    • 445.001 km

    € 750

    1.8-16V SR Airco Nap!

    Peugeot 406 1.8-16V SR Airco Nap!

    • 1998
    • 139.410 km

    € 1.950

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

Al veertien jaar rijdt Erik Herber in zijn Peugeot 406. Wat er aan kapotgaat, wordt netjes...

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Review
    Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2001)

    Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2001)

    1
    • 27 augustus 2016
  • Review
    Peugeot 406 Break SV 2.0 HDI 110pk (2002)

    Peugeot 406 Break SV 2.0 HDI 110pk (2002)

    2
    • 28 juni 2015
  • Review
    Peugeot 406 Break SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    Peugeot 406 Break SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    • 3 april 2015
  • Review
    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2000)

    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2000)

    • 1 augustus 2013
  • Review
    Peugeot 406 Break SR 2.0 HDI 110pk (1999)

    Peugeot 406 Break SR 2.0 HDI 110pk (1999)

    2
    • 16 juli 2012
  • Review
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2002)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2002)

    13
    • 13 juni 2012
  • Review
    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2001)

    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2001)

    3
    • 4 juli 2011
meer reviews
Test: Peugeot 508 PSE

Test: Peugeot 508 PSE

Onder de niet-aflatende emissiedruk van de EU heeft De Leeuw zijn legendarische competitietak...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Review
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
  • Review
    Peugeot 406 Coupé Pack 2.2-16V (2003)

    Peugeot 406 Coupé Pack 2.2-16V (2003)

    5
    • 9 oktober 2019
  • Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738...

    122
    • 25 juni 2018
  • PREMIUM
    Peugeot 406

    Peugeot 406

    • 19 juni 2018
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot 405 vs. Fiat Croma - Uit de Oude Doos

    Peugeot 405 vs. Fiat Croma - Uit de Oude...

    18
    • 14 april 2021
  • Review
    Peugeot 308 SW Blue Lease 1.6 BlueHDi 120 (2016)

    Peugeot 308 SW Blue Lease 1.6 BlueHDi 120...

    1
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    Peugeot 505 (1983) - In het Wild

    Peugeot 505 (1983) - In het Wild

    46
    • 3 april 2021
  • Test: Peugeot 508 PSE

    Test: Peugeot 508 PSE

    • 1 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Peugeot e-308 komt in 2023

    Elektrische Peugeot e-308 komt in 2023

    27
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Citroën, Peugeot en Opel komen met waterstofbusjes

    Citroën, Peugeot en Opel komen met waterstofbusjes

    74
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Stellantis verslaat Volkswagen in Europese verkoopcijfers

    Stellantis verslaat Volkswagen in Europese...

    58
    • 31 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep