Peugeot 406 Break SR 2.0 HDI 110pk (2001)

autoreview

Peugeot 406 Break
Peugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 - interieur

Signalement

Uitvoering406 Break SR 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds feb. 2001 rijdt ik deze fantastische lange-afstand reiswagen.
Zowel stoelen als algeheel comfort zijn uitermate goed bevallen en bevallen nog steeds.
De 110 PK HDI is een lust om mee te rijden, een lekkere lange 4e versnelling om binnen een mum van tijd van 60 op 140 te zitten, waarbij het geluidsnivo bij de laatste snelheid erg laag ligt.
Boordcomputer is erg nauwkeurig met het aangegeven verbruik wat bij normaal rijden rond de 5.6 / 5.7 op 100 KM ligt.
Met 1 tank vol (70 liter) zonder problemen (volgens boordcomputer gemiddelde snelheid van 110 KMH) en uiteraard zonder tanken 1200 KM gereden naar Zuid-Frankrijk.
Ook de airco (helaas geen climate control) heeft meer dan voldoende capaciteit om de auto te koelen.
Helaas gaat deze auto in jan 2005 vervangen worden door een 307 SW premium 1.6 HDI (nou ja helaas...).

Helemaal zonder problemen is de 406 niet geweest.

PROBLEMEN

- 50.000 km : remschijven voor trillen boven 100 KMH en bij remmen, zijn vervangen door totaal ander type doordat dit een bekend probleem bleek.
- 127.000 km : koelvloeistofniveau te laag, alles wordt uit het tankje geperst. Blijkt dat de koppakking lek is naar het koelcircuit. Bij lichten van de kop blijken de kleppen ook krom te zijn, alles vervangen.
Blijkt volgens dealer nagenoeg nooit voor te komen.
Maar geen coulance...
- 135.000 km : achterruitverwarming werkt niet meer; blijkt stekkertje in de klep los te zitten
Verder normaal onderhoud om de 20.000km.
Nooit olie bij hoeven te vullen (in tegenstelling tot een paar Opel-rijders op kantoor, die lijken meer olie te tanken dan diesel; schandalig; dat merk komt bij ons op kantoor er dus niet meer in).

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens