Peugeot 307 CC 2.0 16V (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 CC 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 21.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Op zoek naar een cabrio, maar wel een met het comfort van een dichte auto bij minder mooi weer: het blijft nederland en ik heb geen garage. Eerst gereden in 207CC 1.6 THP Sport. Leuk, vlot, maar toch wat te klein en onpraktisch t.o.v. grotere modellen. Ietsje groter dus, maar met wensen als climate control, cruise control, lmv en minimaal ongeveer 130pk werd me 30/35 mille te gek. Op de occasion markt gezocht naar een Megane CC en 307 CC. Megane's stuurgedrag was niet helemaal naar mijn smaak t.o.v. de 307. Wel een mooier dak met glazen inleg en met een upgrade van RS achter en voorbumper erg stoer....maar dat geintje kost je bijna 2 mille achteraf. Nog los van de 18’ velgen die er dan eigenlijk onder horen. Eos/Twintop waren toen net uit dus 2e hands niet te doen (Focus CC trouwens ook, maar daar zou ik NIET in gezien willen worden...).
Na wat zoeken een bijna maagdelijke 307 2.0-16V 136pk gevonden van 3 jaar oud. Zilvergrijs met pack sensor (regen en licht) en zwart stoffen interieur. Zwart leer is prachtig, maar ik vind dat in een cabrio veel te warm. Stond voor een habbekrats te koop en kreeg een goede inruil: done deal!!
De auto laten afleveren met afneembare trekhaak, parkeersensoren (in de originele dopjes, dus zoals het er af-fabriek uitziet) en een windschem. Dat windscherm kost je 350 euro maar is van prachtige kwaliteit. Stevig en zakt niet door. Inmiddels zo’n 15000 km met de auto gereden, waarvan ik schat de helft ongeveer open. Nooit geweten dat de gebruikswaarde van de 307 verdubbelt op het moment dat je een windscherm hebt! Vanaf 15 graden celcius bij droog weer? Kap open, desnoods tikje verwarming en tot 140 km/u comfortabel open rijden.
Pluspunten:
Wegligging, comfort, zitpositie, stoelen en dagelijks bruikbaarheid.
Verbruik valt mij mee: 7,8 ltr/100km gemiddeld.
Minpunten:
Stijfheid carrosserie (het blijft carbio...en is geen TT roadster...).
Kwaliteit van standaard stereo (net als bij standaard Megane overigens).
Aantekeningen:
Neem een windscherm!!!! 3x zoveel lol van je cabrio
Parkeersensoren een must want achterkant erg onoverzichtelijk
Laat de 1.6-16V staan. De 2.0-16V voldoet prima, maar ook niet meer dan dat. Valt een 2.0-16V 177pk in je budget? Neem die!
PROBLEMEN
1. Onbalans in de wielen. 2 keer laten balanceren en uitlijnen. Nu is het goed, maar het luistert allemaal erg nauw bij een dakloze auto. De minste geringste onbalans en je voelt het door de hele auto.
2. Loslatende inleg in de bumpers, lijm blijkt onvolvoende sterk
3. Storing bij openen van de kap. Helaas bij 30 graden in Frankrijk.... Het volgende gebeurde (even uitleg voor degene die ernaar op zoek is omdat ie lotgenoten zoekt...): ramen naar beneden, achterklep opent, druk gaat van de kap en vervolgens verschijnt de melding op de display dat het kofferbakslot niet volledig is vergrendeld. Einde oefening. Knop weer indrukken om de boel weer te sluiten. 10 keer herhaald na openen, sluiten, alarm erop, alarm eraf, klep open, klep dicht, niets hielp! Vervolgens met dichte kap naar NL en de garage, waar men een gecorrodeerde stekker bij het slot heeft vervangen. Sindsdien geen problemen meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.