Peugeot 307 Break XT Pack 2.0 HDI 90pk (2003)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 307 Break XT Pack 2.0 HDI 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 19.000 km |
KM-stand laatst | 295.000 km |
ERVARINGEN
- 295.000 km
Ik rij een Peugeot 307 HDI, nl. een Break. Deze auto heeft op dit moment 295000km gelopen. En heeft ook een aantal herkenbare problemen zoals: veelvuldig kapotte lampen, loszittend kunststof, losliggende beschermkap motor, rammels onderstel, hakerig schakelen, knullige constructie richtingaanwijzers voor. Naast het normale onderhoud zijn vervangen 3x wiellager, koppelingsplaten+waterpomp, remschijven en blokken en 1x richtingaanwijzerunit. Gezien de hoge kilometerstand niet echt uitzonderlijke onderhoudskosten.
Heeft mij 1x laten staan: storing computer; opgelost met nieuwe kabel tussen sensor en computer.
Mijn conclusie is goede auto met een heerlijk stille motor(niet al te zuinig in vergelijking met bijv.VW Golf) en een uitstekend comfort. Kwaliteit kan hier en daar wat beter.
Update januari 2008:De kilometerstand is op dit moment 375.000. Sinds de vorige MyReview zijn er weinig bijzonderheden geweest. Een nieuw wiellager rechtsachter en bij kilometerstand 330.000 is de de distributieriem en de koppelingsdrukgroep vervangen(trillingen bij wegrijden). Ook is toen een koppelingswerkcilinder vervangen. Knullig en simpel blijft de beschermkap van de motor aan de onderkant: bijna twee keer verloren en nu helemaal niet meer gemonteerd. Ook de slechte radio-ontvangst blijft een ergernis(’t lijkt wel of het steeds slechter wordt).
Verder is het gewoon een goede auto: starten en rijden! Aan de motor zelf is tot nu toe niet gesleuteld. Op naar de 4 ton!!!!
Update september 2008: De Peugeot 307 2.0hdi Break is na 445.000km verkocht en vervangen door een Peugeot 307 SW 1.6hdi/90pk/16V uit 2005 met 90.000km op de teller. De afgelopen maanden is er afgezien van het normale onderhoud weinig aan de auto gesleuteld. Het enige wat echt kapot ging was de aircocondensor:steenslag en een duur grapje. Afgelopen zomer nog met deze auto op vakantie geweest en vrolijk door de Franse Alpen getoerd met een Caravelair 490 de Luxe er achter. Geen centje pijn!
Reden voor de vervanging zijn geweest: rammelende stuurinrichting, minder wordende versnellingsbak en doorzittende stoelen. Maar dus wel na 445.000 over \'t algemeen tevreden kilometers. De al genoemde problemen zijn echter gebleven, behalve dan de problemen met de richtingaanwijzer(door de garage opgelost) en \'t electronicaprobleem(nooit geen last meer van gehad)
Hopelijk is de 307 SW 1.6hdi even goed als de beschreven 307 2.0hdi Break.
PROBLEMEN
- 295.000 km
+veelvuldig kapotte lampjes
+loszittend kunststof binnen en buiten
+kapotte deurrubbers
+losse beschermkap motor
+problemen richtingaanwijzer voor
+probleem electronica(zie boven)
+radio-ontvangst kan beter
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.