Peugeot 307 Break XS 2.0 HDI 90pk (2005)

autoreview

Peugeot 307 Break XS 2.0 HDI 90pk (2005)

Signalement

Uitvoering307 Break XS 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf144.000 km
KM-stand laatst192.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afgelopen zaterdag hebben we deze auto opgehaald. Wat meteen opvalt to.v. mijn vorige auto's is het comfort van deze auto. De stoelen zitten perfect, en de ruimte achterin is meer dan voldoende. (2 volwassenen en kinderstoel is goed te doen)

Nadat we de auto opgehaald hebben zijn we direct een dagje naar Duitsland gegaan, en hebben we de auto kunnen testen.

In mijn vorige auto had ik bij het rijden van dergelijke afstanden vaak last van mijn onderrug, bij deze auto heb ik hiervan geen last. Ook het motor geluid op de snelweg valt mee, in vergelijking met mijn vorige diesel is deze stil.

Met ritten binnen de bebouwde kom merk je dat het nemen van drempels ook een stuk minder stug gaat dan met de vorige auto, en ook het meekomen met het stadsverkeer is geen enkel probleem. vooral op lage snelheid vind ik de auto redelijk optrekken. Op de snelweg moet hij wel wat harder aan het werk als je wilt versnellen om in te halen.

Over het verbruik kan ik op dit moment nog niets zeggen, dit omdat ik de eerste tank nog niet leeg heb, hierover later meer.

Deze week moet ik nog wel terug naar de garage, de climate control werkt namelijk niet. Deze heeft 1 dag gewerkt en slaat nu na een paar minuten af. De garage verwacht dat deze niet goed gevuld is.
Gelukkig wordt dit probleem gewoon onder garantie verholpen

Zodra er meer bekend is over verbruik / airco zal ik het in de review zetten.

(Omdat ik voor betrouwbaarheid en gebruikskosten nog niet zo veel kan zeggen heb ik hiervoor voldoende gekozen.)

26-07-2010:
Zaterdag is de auto naar de garage geweest, AIRCO probleem is helaas niet verholpen. De AIRCO was goed gevuld, echter constateerde de monteur dat er meer aan de hand moest zijn. Volgende week maandag gaan ze zoeken naar een fout in een "Drukschakeling" hier zit waarschijnlijk een storing in.

Airco problemen

  • 145.703 km

Na een aantal bezoeken aan de garage werkt op dit moment de airco nog steeds niet. als de temperatuur buiten onder ca. 20 graden is werkt de airco prima, en koelt deze goed. Zodra de temperatuur stijgt stop de airco met werkten, deze slaat bij inschakelen vrijwel direct uit. (klik onder motorkap)

Intussen zijn intussen ook een aantal druksensoren vervangen maar ook hierna blijft de airco problemen geven. Hierop heeft de dealer de auto uitgelezen, er blijkt nu een storing te zitten in de binnentemperatuur sensor, deze hebben ze besteld en zodra binnen zal deze vervangen worden.

Voor wat betreft het verbruik van de auto, de 1e tank welke ik gemeten heb ben ik uitgekomen op een verbruik van ca. 1 op 13, hierbij moet ik wel zeggen dat ik veel in de stad gereden heb en dus ook veel moet optrekken en afremmen.

Over een week gaan we met de auto naar Italie, dan zal ik ook kunnen zeggen wat het verbruik op de snelweg doet. Hopenlijk werkt dan de airco ook weer.

Zodra er weer meer bekend is zal ik dit in een update melden.

  • 151.000 km

Inmiddels zijn we terug van vakantie. De rit tijdens de vakantie was goed gegaan, nu merk je pas hoe fijn het is om een grote auto te hebben. Tijdens de rit kon de auto goed mee met het overige verkeer en ook hier blijkt dat 90 Pk voor deze auto op zich voldoende is. Echter zodra wij met de auto de bergen in gingen merkte je wel dat de auto het zwaar kreeg, zeker als je een flinke klim hebt blijft de auto wel op snelheid, maar versnellen was er niet meer bij. Maar voglens mij heb je dit met iedere auto wel.

Het verbruik: het verbruik tijdens de vakantie heeft ergen gevarieerd tussen de 1 op 20 op de heenweg (rustig gereden) en 1 op 18 op de terugweg, hierbij moet ik wel zeggen dat we op de terugweg flink doorgereden hebben.

oor wat betreft de airco, deze is zoals het er nu uit ziet gemaakt. Het probleem was veroorzaakt door een probleem met de binnentemperatuur-sensor, deze gaf storing op de climatecontrol.

binnentemperatuur

Defecte start motor en Airco problemen

  • 192.000 km

Intussen heeft de auto de 190000km gepasseerd, hierbij zijn vrijwel geen problemen voorgekomen. De auto rijdt nog steeds net zo lekker als toen ik hem kocht. Helaas geeft wel de Airco sinds afgelopen zomer weer de bekende problemen. Bij warm weer functioneert deze niet, volgens de garage ca. 300 euro aan materiaal kosten.

Verder had ik sinds de winter begon last van moeilijk starten. Na controle in de garage bleek dit niet aan de accu maar aan de startmotor te liggen.

het blijkt dat er standaard een (te) lichte (1,5 kw?) startmotor in ligt, bij een defect wordt deze door een wat zwaarder type (1,7 kw) vervangen.

Ondanks deze kleine problemen ben ik nog steeds heel tevreden met de auto.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.