Peugeot 307 Break XS 2.0 HDI 90pk (2002)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik denk dat ik één van de eerste Breaks in NL had; uit de showroom gehaald.
Zeer mooie auto; gaf mij na enkele proefritten in verscheidene auto’s het beste gevoel.
De 307 Break is zeer praktisch met al zijn mogelijkheden als bindogen overal in de achterbak en een uitneembare zitting achterin. Daar moest ik echter zelf achterkomen, daar dit niet in de handleiding stond (voor 3-5 deurs).
Rijden gaat lekker vlot en er is genoeg trekkracht.
Het geluidsniveau en het verbruik zijn echter minder geruststellend, totdat je van de snelweg gaat naar een 80 km/h weg waar het verbruik ineens richting de 1 op 25-30 blijkt te kunnen dalen. Helaas was de 307 cruisecontrol niet in te bouwen in mijn model, omdat het stuurhuis er niet op was ingesteld.
Als extra had ik Climate Control, Metallic lak en de radio.
Liefst heb ik nooit meer een auto zonder Climate Control; dat is fantastisch!
De radio kan ik echter missen als kiespijn: CD’s slaan over of gedeeltes van nummers worden ingeslikt. Dealers lijken er nooit van te hebben gehoord. Dit treedt trouwens op bij originele en zelfgebrande CD’s.
Over 5 weken verwacht ik mijn volgende leaseauto: Renault Mégane GrandTour 1.5dCi 80PK.
Waarom?! Deze 307 kon niet meer in mijn leaseklasse en de Mégane wint het qua uitrusting, rij- en geluidscomfort; deze is wel Frans, zoals ik op de 307 eigenlijk ook had verwacht. Ik rij dagelijk een afstand van 250KM en daar geeft de Mégane meer een gevoel van rust. Misschien zou ik dat met Cruiscontrol in de 307 ook hebben gevoeld: ik rij nu regelmatig véél te snel.
3-4 Weken nadat ik de Renault had besteld, werd de leaselijst aangepast en kon zelfs de 307SW 2.0HDI 90PK ineens... :-(
Update 04-10-2004: Ik heb vrijdag de 307 ingeleverd en de Mégane meegenomen. Met die review ga ik nu verder...

PROBLEMEN

Radio in mijn 307 is waardeloos te noemen.
Richtingaanwijzerspook is 4x vervangen.
H7 lampen zijn kostbaar en gaan met regelmaat achter elkaar kapot.
Verder weinig noemenswaardige problemen.
Alles werd door de dealer zeer netjes en naar tevredenheid afgehandeld.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.