Peugeot 307 Break XS 2.0 HDI 110pk (2003)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf175.000 km
KM-stand laatst236.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

307 XS HDI break

  • 236.000 km

Deze ex lease auto tegen het lijf gelopen terwijl ik op zoek was naar een Ford Focus. Comfort en rijkere uitrusting gaven de doorslag. De vering is stevig, niet van Peugeot gewend. Na een week de gecupte Vredestein banden vervangen door Michelins, dat rijdt een stuk stiller. De deuren rammelen een beetje, opgelost door wat tape om de deurvangers te draaien.
De 110 PK 2.0 HDi wordt soms bestempeld als een probleemmotor, hier niet veel van gemerkt. Trekt goed over een breed toerengebied en loopt rustig, verbruik ca 6.3l /100 km (50% stad). Olieverbruik nihil. Geen electronische problemen gehad, wel regelmatig uitval van de verlichting (0.5 seconde)
Na een beurt is een deel van de schutboardisolatie zoek geraakt, dit levert meer motorlawaai.

Problemen:
bij ca 200.000 km begint bij starten en stationair de motor te 'tjirpen' . Volgens garage is dit de EGR-klep, niets aan doen, kan geen kwaad. Claxon werkte niet meer, massapunt in stuur gemodificeerd.
Tijdens het rijden ineens verlies van motorvermogen en zwarte wolken uit de uitlaat, na 500m was dit weer over. Geen idee wat dit is geweest.

Bij ca 205.000 km maakt de koppeling een gillend geluid bij het optrekken. Dit blijkt veerslijtage aan het dual-mass vliegwiel te zijn. Het geluid is te voorkomen door stationair de koppeling op te laten komen, of juist met gas de koppeling heel snel omhoog.

bij 230.000 km gasveren achterklep vervangen (10 min werk). Achterdemper uitlaat vernieuwd. Aan de garage verteld eens naar het roetfilter additief te kijken, er zat bijna niets meer in.. bijgevuld. nieuwe wieldop: 40 euro! (16 inch)

Positief:
-comfortabel
-stil
-ruimte
-betrouwbaar
-climate control werkt prima

Negatief:
-lampen snel kapot (vooral in het begin)
-stugge vering
-Display onleesbare bij warmte
-slijtage vliegwiel
-slijtage stabilisatorstang voor (3 x)


237000 km
Na vele plezierige kilometers is de auto verkocht

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.