Peugeot 307 Break XS 1.6 16V (2003)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rijd nu bijna 2 jaar in mijn Peugeot 307 1.6 16v break op gas. De dealer vond het geen aanrader om op gas te gaan rijden, maar tot nu toe rijdt het prima. Weinig tot geen verschil met benzine, behalve de actieradius dan; om de 350km tanken. Het is een fijne auto om in te rijden met echt uitstekende stoelen. En bij 40.000km per jaar is dat erg prettig. Ook het overzicht is vanwege de hoge zit goed te noemen. Ik heb hem in zwart besteld met lichtmetalen velgen, staat hem goed, zolang ie schoon is tenminste.
Ook de optionele autom. klimaatregeling bevalt uitstekend. Zou niet meer zonder willen. Binnen no-time alles koud of warm! Verder zit de auto standaard al goed in zijn spullen, behalve standaard geen automatisch bedienbare spiegels! Erg vreemd anno 2003, wat dat betreft gaat Peugeot op Volkswagen lijken.
De 1.6 motor doet wat hij moet doen, alleen erg schokkerig als die koud is. Het vermogen komt zeer geleidelijk vrij, en dat vind ik geen compliment. Nooit een por in je rug, ook niet boven de 4000 toeren. Maar het is wel een rustige motor, ook bij hogere snelheden.
Dan de banden; gaan erg kort mee naar verhouding, om de 20.000 a 25.000km zijn de voorbanden aan vervanging toe. En dat terwijl hij maar 80 kg zwaarder is dan mijn vorige auto, en daarmee reed ik gerust 40.000km met een setje banden. Vreemd. Daarnaast is het raadzaam om een bak met koplampjes mee te nemen, want die gaan echt om de haverklap kapot. Inmiddels zijn de kappen van de lampen aan de binnenkant verwijderd door de dealer, en nu lijkt het beter te gaan. Waarschijnlijk werden de lampjes te warm. Olieverbruik kent de auto bijna niet, dus dat is prima in orde. Tot slot nog iets over het verbruik (op gas); dat ligt zo rond de 1:9,5 met een rappe rijstijl. Weinig op aan te merken.

PROBLEMEN

* koplampjes te vaak stuk
* hoge slijtage banden (20.000km)
* schokkerige motor bij koude start

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.