Peugeot 307 Break XS 1.6 16V (2002)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds aug. ’02 rijd ik in deze auto na hiervoor een 306 break te hebben gereden. Hij bevalt tot nu toe heel goed.

Het interieur is zeer ruim, de stoelen zitten stevig maar goed, al had de zitting wel wat langer mogen zijn; nu zit ik met mijn rechterbeen vaak tegen de middenconsole aan wat op den duur gaat irriteren, waardoor je geneigd bent met je been te gaan verschuiven.

De overzichtelijkheid van dashboard en de leesbaarheid van de meters zijn goed, alleen moest ik een andere zonnebril aanschaffen, want met een polaroid
bril is het info-display niet af te lezen.

Over de motor ben ik tevreden, hij is lekker fel en toch soepel zodat ik redelijk schakellui kan rijden als ik dat wil. Alleen vind ik hem wat bokkig bij het filerijden in 1 en 2. Mijn 306 had dat niet.
De motor is ook lekker stil bij constante snelheid, pas bij flink in de toeren jagen laat hij zich goed horen. Hij is zeker niet dorstig, want een verbruik van 1 op 12,5 vind ik voor een auto van bijna 1250 kg laag.

Het plaatwerk wordt aan de zijkanten van de auto naar mijn idee snel vuil en ik denk er dan ook over om spatlappen aan te schaffen.

Na inmiddels zo’n 8 maanden met deze auto te hebben
gereden hoor ik zo nu en dan wat kraakjes in het interieur, net als bij mijn 306 trouwens. Typisch Frans zullen we maar zeggen.

Als ik de achterbank naar voren klap om meer laad-
ruimte te krijgen moeten de voorstoelen zo ver naar voren, dat de zit achter het stuur zeer krap wordt. Gelukkig kan de zitting van de achterbank verwijderd worden, waardoor dat bezwaar wordt weggenomen.

PROBLEMEN

Spontane breuk van de achterruit; door de dealer onder garantie vervangen. Hopelijk wordt dit geen Volkswagen Passat verhaal bij

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.