Peugeot 306 XTdt 1.9 (1994)

autoreview

Peugeot 306

Signalement

Uitvoering306 XTdt 1.9
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf232.325 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn nieuwe auto zou weer een jonge 205 diesel zijn geworden, als ik niet op internet mijn 306 1.9 XTdt was tegengekomen. Ik heb de auto gekocht bij een particulier voor een zeer nette prijs. Met alle rekeningen vanaf nieuw aanwezig en van de tweede eigenaar, leek het een betrouwbare koop, ook met ruim 230000 km op de teller. Leuke bijkomstigheid: het is een turbo diesel en die kom je niet vaak tegen! Dus met 92 pk en bergen koppel kom ik vlot mee zonder dat het de auto veel moeite kost. Dit blijkt uit het verbruik: met 5.8 l/100km (1:17.2) gemiddeld, zuiniger dan de fabrieksopgave, kan ik goed mee leven! De auto is luxe en zeer comfortabel en de wegligging is sportiever dan je zou verwachten; een goede mix! Het interieur en exterieur vind ik nog steeds chique en op leeftijd maar nog niet over datum. Een aanrader! Update 15-05-06: de auto is nog steeds de km-stand niet aan te zien zowel in- als exterieur. Bekleding is nog heel en schoon, pookhoes niet versleten, alle electronica werkt top, geen deuken en krassen en hij glimt mooi; binnenkort wel een nieuwe (gebruikte) motorkap. De huidige is al eens gespoten (kleurverschil..) en is nu echt niet mooi meer (steenslag). Heb er nu een van een sloper gevonden; originele lak, slechst 90.000 km: MOOI! Hele auto poetsen en dan is ’ie weer als nieuw!

PROBLEMEN

Een ruim jaar na de laatste update: radiateur vervangen (zat er al lang aan te komen) en ook schijven, klauwen en blokken voor + wielremcilinders achter. Een redelijk prijzig jaartje qua onderhoud, 2005m €1900 op 22000 km... Gelukkig normale slijtage (nu 295.000 km). Voor 2006 tot nu toe nog geen kosten, een beurt komt er aan maar ik verwacht niks bijzonders want nog steeds een probleemloze auto! Dit jaar worden er weer veel km’s gemaakt en komt de kilometer-kostprijs weer stukken beter uit. Ik schat een eindstand van 330.000km en ongeveer € 750 aan kosten! Klokje Rond komt steeds meer in the picture.. update 15-05-06 De auto is nog steeds de hoge km-stand niet aan te zien & voelen! Auto gaat steeds beter rijden, schakelen etc. en is nu nog zuiniger geworden. Olieverbruik 1 liter op 15.000 km, vrijwel alleen snelweg, 40 km heen en 40 km terug per dag + vakantie en in het weekend vaak Veluwe-Randstad retourtje. Nog 1,5 jaar, dan zit ik rond de 400.000km, dan is mn 306 14 jaar oud. Dan vind ik het genoeg en geef ik m weg aan iemand die m goed kan gebruiken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.