Peugeot 306 XN 1.4i (1995)

autoreview

Peugeot 306 XN 1.4i (1995)

Signalement

Uitvoering306 XN 1.4i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf198.400 km
KM-stand laatst211.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 306 1.4 XN zwart

  • 199.300 km

Na een flink aantal opknappers gehad te hebben de laatste tijd dit maal gekozen om toch eens wat langer met een auto te gaan rijden. Zeker om de 2CV te sparen.
Mijn oog viel op deze nog zeer mooie en goed onderhouden 306 uit 1995.
De zwarte kleur is waanzinnig en met de lichtmetalen velgen eronder van de Peugeot 405 Mi16 maakt het helemaal af.

De auto is ontzettend comfortabel en heeft een heel goed weggedrag. De grens ligt erg ver weg en je begint hem pas te voelen als hij een klein beetje gaat ondersturen. Je kunt haaks de bochten om zonder dat dit problemen oplevert.

De 1.4 motor van 75 pk is natuurlijk niet een vermogenmonster, zeker niet met 1000 kg wat hij moet trekken, maar de motor is heel erg stil en doet goed zijn werk. Deze is echt goed ingereden en hij rijdt soepel en vlot weg. stoplichtsprintjes kun je beter niet doen met deze auto daar heeft hij moeite mee.

In de stad rijdt hem rustig in de 4e versnelling als je 50 rijdt, nul problemen en nog zuinig ook.
topsnelheid rijden is ook geen probleem, hij rijdt soepeltjes 140 km/h en dan nog 1 op 13 rijden! Erg netjes dus.

Enige problemen die er zijn geweest is de katalysator die kapot was. De pijp was door midden gebroken en provosorisch gerepareerd omdat een nieuwe kat te duur zou zijn. De nieuwe viel erg mee in prijs en zit eronder.

er was een slang van het koelsysteem lek geraakt. Een klein gaatje zorgde ervoor dat de koelvloeistof eruit spoot. Een andere slang van de sloop van een ZX en het probleem was opgelost.
Ik had liever een nieuwe erop gehad, maar er waren wat leveringsproblemen en deze slang is nog als nieuw, dus niet moeilijk over doen. Zo is de auto ook voor 2 euro weer gerepareerd.

schade en wegligging winter

  • 211.500 km

Ondertussen al bijna 15000 heerlijke kilometers met deze voiture mogen sturen.
de zomerbanden zijn vervangen voor winterbanden, een verschil geweldig gewoon!
Ondanks de winterbanden toch soms erg veel moeite met de gladde omstandigheden, onze C1 of 2CV zijn er veel beter tegen bestand!

Onlangs nog een gevalletje van pakeerschade opgelopen door iemand. Uiteraard niet bekend wie het is geweest, dus nu maar zien hoe ik de deuken en de krassen weer weg krijg. Wel jammer, de auto was echt af met de zwarte wintervelgen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.