Peugeot 3008 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 3008 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 24.000 km |
KM-stand laatst | 25.000 km |
Peugeot 3008
- 24.000 km
Helaas moest ik van de leasemaatschappij mijn Renault Kadjar inleveren.
We kunnen bij de leaseconstructie Athlon Flex een auto uit een pool kiezen.
Van alles wat er te kiezen viel, kwam deze Peug het beste uit de bus.
We hebben de auto nu een week of drie in bezit.
Mijn eerste ervaringen zijn niet positief:
Ergonomie:
Het is voor mij niet mogelijk om een fijne zitpositie te vinden. Ik ben "maar" 170CM (postuur Wesley Sneijder).
Het stuurtje komt niet ver genoeg naar binnen waardoor ik mijn armen heel erg moet strekken. Doe ik dat niet dan zit ik te dicht op de pedalen en zit ik echt "op de bok"
De stoel op zn laagste stand kan ook niet, want dan kan deze kleine opdonder niet over de cockpit heen kijken.
Lange ritten van meer dan een halfuur geven me rugpijn in mijn bovenrug.
De stoelen zijn smal en plat, je zit óp de stoel, niet erin. Ze doen me denken aan de Peug 205 van een maat 20 jaar geleden :))
Wat me ook enorm stoort is het gebrek aan Fysieke knoppen. Alles moet op het scherm geregeld worden. Wat ook nog eens heel onlogisch werkt voor mijn gevoel.
Daarbij werkt het uitermate traag. Om de airco op een behaaglijke stand krijgen moet je bijna ITer zijn.
Aandrijflijn:
De aandrijflijn is de 1.2 Puretech met EAT8 automaat. Deze blinkt niet uit in finesse. De automaat is bonkig, vooral bij terugschakelen. Er zitten schakelflippers aan, maar in de praktijk heb je daar weinig aan; controle krijg je nket, behalve in de sportstand.
De motor loopt erg rauw, vibraties komen door in het stuur en de cabine.
130PK is niet veel voor een auto van dit formaat en dat is te merken. Hij is "trekt" niet lekker. Heel traag is het niet. Ik vind de aandrijflijn een soort Conimex; de fijnproever vindt het te vlak en te zout en inspiratie loos. Maar voor Henk en Ingrid breekt het lekker de week naast hutspot en spruitjes.
Het onderstel is bonkig op drempels en oneffenheden. Bochtgedrag is goed voor elkaar voor een SuV, de besturing is precies en de auto laat zich goed zetten. Het kleine stuurtje geeft best wat gevoel, terwijl het licht stuurt.
Het haalt het niet bij de 500x en andere Italianen die ik gehad heb. Wel beter dan de Kadjar die ik hiervoor had.
De kofferruimte is groot en fijn voor mijn gezin, ruimte achterin is prima voor 2 kinderen in kinderstoelen (3 en 5 jaar).
Al met al niet tevreden. Na 3 maanden kan ik weer wisselen in de pool. Begin 2024 komen er hopelijk weer nieuwe auto's in, zolang maar rond rijden met de Puretech bromtol.
Gelukkig wisselen
- 25.000 km
Gelukkig kan ik deze auto volgende week inwisselen via de Flex constructie.
Ik heb sowieso een trekhaak nodig en die zit niet op dit exemplaar, dus kon snel wisselen.
4 oktober komt er een V60, daar verwacht ik wel even mee vooruit te kunnen.
Voor mij voorlopig geen Peugeot. In mijn jeugd maakten ze toch leuke auto's. Het is schijnbaar mis gegaan tijdens een belangrijke meeting in Parijs:
https://youtu.be/JQugEZOrZSc?si=Zmv3AFSrD7r33EJw
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 3008
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 3008 1.6 HYbrid 180 Allure Pack Business | Automaat | Navigatie | Virtual cockpit | Half leder | Camera | Climate control | Apple carplay | Cruise control
- 2022
- 59.579 km

Peugeot 3008 1.6 HYbrid 225 GT | Navigatie | Camera | Adaptive Cruise Control | Dodehoek Detectie | | Keyless Entry | Full LED | 18'' LM Velgen
- 2023
- 28.566 km

Peugeot 3008 1.6 HYbrid 225 Allure Pack Business
- 2021
- 72.457 km