Peugeot 3008 GT HYbrid 225 (2021)

autoreview

Peugeot 3008 GT HYbrid 225 (2021)

Signalement

Uitvoering3008 GT HYbrid 225
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst4.500 km
Lezerswaardering: 84%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indrukken en ervaringen

  • 4.500 km

Begin april heb ik mijn 13e Peugeot in ontvangst genomen, een 3008 GT HYbrid. De kleur is blanc nacre en als extra's zijn genomen het Focal HiFi systeem, het panorama-schuifdak, achteruitrijcamera, dode hoekbewaking, actieve parkeerhulp, verwarmbare voorstoelen en de automatische achterklep. Ik rijd privé, dus rekening houden met bijtelling en leasebedragen hoef ik niet. Het is na 32 jaar met 1,4 miljoen kilometer voor het eerst geen diesel meer. Thuiswerken is voor mij een blijvertje geworden; in plaats van 40.000 kilometers per jaar denk ik nu op 20.000 uit te komen. Daarnaast levert Peugeot geen "dikke diesels" meer. Daar kun je van alles van vinden, maar het is een gegeven.. Als opstap naar 100% electrisch heb ik dus voor een plug in hybrid gekozen. Deze is voorzien van een fijne 8-traps automaat. Dit is mijn derde automaat en dat rijdt heerlijk, voor mij nooit anders meer.
Na 4.500 kilometers een aantal indrukken en ervaringen:
• De hoge zit in de auto is natuurlijk fijn voor het in- en uitstappen, maar het kijkt ook lekker weg vanuit de hoge zitpositie,
• De motor is heerlijk stil, uiteraard bij electrisch rijden, maar ook bij hybride rijden hoor je de motor bijna niet. De overgang van electrisch naar hybride gaat naadloos, je merkt daar helemaal niets van. Het laden van de batterij gaat bij mij in de garage via het normale stopcontact.
• Het hoog geplaatste beeldscherm went snel en reageert prima op "commando's". Je leest in reviews dat het traag reageert, ik ervaar dat zelf niet zo. Daarnaast zijn er diverse directe commando's via de toggles en ook nog tiptoetsen die daaronder zitten,
• De afwerking binnen en buiten is fraai; de 100% LED-verlichting binnen en buiten is mooi, vooral de dagrijverlichting/richtingaanwijzers voor en de blauwe sfeerverlichting in de auto vind ik heel mooi. Ook de richtingaanwijzers aan de achterzijde met van binnen naar buiten lopende LED-jes is een leuk detail. Verder vind ik de combi van wit met zwarte accenten goed geslaagd,
• Het kleine stuur ben ik al jaren gewend en ik ervaar het als prettig; je hebt bovendien prima zicht op de klokken en meters,
• Het verbruik is tot nu 1 op 27, wat mij niet heel veel zegt. Electrisch komt gemiddeld uit tussen de 45 en 50 kilometer op een volle batterij; dat zal in de winter wel wat lager uitvallen. Hybride komt uit op circa 1 op 16, wat ik wel netjes vind voor een auto van ruim 1.700 kilo. Ik houd mij aan de max 100 op de 4-baansweg en dat scheel natuurlijk wel in het verbruik. De combi van electrisch/benzine, plus 50% korting op de wegenbelasting, is per saldo duidelijk goedkoper dan mijn vorige diesel.
• Ik heb nog geen rammeltje of kraakje gehoord.
• Het telefoneren en de connectie met andere apparaten werkt allemaal prima,
• De dode-hoek-bewaking is een fijne optie; de spiegels zijn groot en goed in te stellen, waardoor je eigenlijk al geen dode hoek hebt. Toch geeft het waarschuwingslampje in de spiegels een comfortabel gevoel.
• In de auto zit de nieuwste TomTom, inclusief verkeersinformatie en flitspalen, wat erg comfortabel is. Het is prima afleesbaar op het beeldscherm, maar ik heb het als persoonlijke voorkeur ingesteld op de plek van de klokken de meters.
• Is er dan niets wat minder geslaagd is? Dan noem ik de automatische grootlicht-assistent. Ik heb al meerdere malen van verre signalen gehad van tegenliggers dat ik deze optie heb uitgeschakeld.
Tot zover; ik ben erg tevreden met deze nieuwste aanwinst.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Arval
Peugeot 3008 Allure Pack Business HYbrid 225 (5D/8A)
€ 656
 
Peugeot
Peugeot 3008 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 (5D/6H)
€ 687
 
Alphabet
Peugeot 3008 Allure Pack Business HYbrid 225 (5D/8A)
€ 759
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens