Peugeot 106 XR 1.1 (2003)

autoreview

Peugeot 106 XR 1.1 (2003)

Signalement

Uitvoering106 XR 1.1
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst105.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste kilometers

  • 105.000 km

Nadat mijn zus, na 7 jaar 106 gereden te hebben, ervoor koos een nieuwe 107 aan te schaffen, kreeg ik de mogelijkheid om haar "oude" 106 over te nemen. Deze heeft minder kilometers, is twee jaar jonger, heeft stuurbekrachtiging en elektrische ramen. Dit zorgt voor iets meer "luxe" en rijgemak. Wat opvalt aan de besturing is dat deze veel directer is dan de onbekrachtigde variant, maar wel minder gevoel heeft. Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat het een elektrische stuurbekrachtiging is.

Het eerste probleem met deze auto deed zich echter al snel voor. Op een dag reageerde de auto niet het omdraaien van de contactsleutel. Gelukkig was dit voor de deur en was ik dus nergens "gestrand". Mijn eerste gevoel was dat er ergens een relais niet werken en deze heb ik alle gecontroleerd. Dit was echter niet het probleem. De volgende logische stap was het contactslot zelf controleren. Deze is echter niet 1 2 3 te verwijderen. Van te voren heb ik gesproken met een ervaren monteur. Deze zei als het, het contactslot is zit er niks anders op dan een nieuwe te bestellen á €200,-. Gelukkig zag ik, toen het slot eruit was dat er twee schroeven losgelopen waren, wat ervoor zorgde dat twee helften van het slot geen contact meer met elkaar konden maken. nadat deze weer vastgeschroefd waren functioneerde alles weer naar behoren.

Na deze reparatie meteen op vakantie geweest naar Duitsland. Wat hier opviel was dat het motortje het heel lekker vond om even een paar uur stevig te draaien. Op de heenweg rustig gereden, maar toch op een verbruik gekomen van 1:16. Op de terugweg veel harder gereden, zelfs even getopt op 175 km/u, en een verbruik gehaald van 1:18. Daarbij draait de motor nu veel stabieler stationair.

Vorige week was het tijd voor groot onderhoud aan de auto. Naast de gewone beurt de auto helemaal doorgelicht, maar niks bijzonders kunnen vinden. Voor de rest dus gewoon een topauto!

Let op, de waarderingen van de auto is gebaseerd op het segment van de auto (volkswagen Lupo, ford ka, ed.), ik vergelijk geen appels met peren...:)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.