Peugeot 106 Rallye 1.6 (1997)

autoreview

Peugeot 106
Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106 - interieur

Signalement

Uitvoering106 Rallye 1.6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf88.900 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 106 Rallye is een lekker no nonsens wagentje en de naam ’Rallye’ doet hij eer aan. Peugeot heeft de 106 uitgekleed, alles weggelaten wat niet nodig is om je veilig over de weg te verplaatsen: isolatie, elektronische snufjes, stuurbekrachtiging en bekleding is weggelaten waar het kon, met als gevolg een wagentje van 868kg uitgerust met een 1.6L 8-klepper die maar 1 ding van je vraagt zodra de naaldjes van de koelvloeistof en olie netjes in het midden staan: Gas geven, hetgeen betekent dat je vanaf ongeveer 2500tpm tot aan over de 6000tpm wordt getrakteerd op een douw in de rug en een lekker geluid uit het vooronder.
De versnellingsbak heeft lekkere korte verhoudingen, de schakelwegen hadden naar mijn mening wel iets korter mogen zijn en de achteruit is soms lastig te vinden, typisch PSA-kwaaltje. De ho-ijzers werken direct en erg goed zonder dat ze ondoseerbaar zijn, beschaafd remmen is zeker mogelijk.

De sportstoelen sluiten zich goed om het lichaam en bieden zeer goede steun en de zitting is haast onfrans lang, er zit achterbank in, maar het is duidelijk dat hier eigenlijk niemand thuishoort.

Buiten de overvloed aan vermogen zodra het gaspedaal naar beneden gaat beschikt de Rallye over een uitstekende wegligging waardoor hij zich bijna asociaal hard door bochten laat sturen en je menig eigenaar van een degelijke sportieve bolide het nakijken geeft.

Het benzine verbruik is bij rustig rijden op de snelweg zo’n 1 op 14 a 15, maar gebruik je de Rallye waarvoor hij gemaakt is: landweggetjes met veel bochten werk dan schiet het verbruik rap omhoog.

PROBLEMEN

Druklager van de koppeling is vervangen bij 91000km onder garantie. Heb meteen de koppeling laten reviseren omdat de bak er nu toch af lag. Verder nog geen problemen gehad.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.