en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Zafira 1.8 Temptation |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 220.000 km |
KM-stand laatst | 220.000 km |
Na enkele jaren in een Zafira a te hebben gereden, ben ik via wat andere merken toch weer terug bij de Opel Zafira.
Ondanks dat er aan een Zafira wel eens wat mankementjes zijn, vind ik het rijcomfort, de ruimte en de flexibele indeling geweldig.
Na een intensive speurtocht een nette en frisse 1.8 16V gevonden, de fijnste en betrouwbaarste motor. De 1.6 is te licht voor deze zware auto, en de 2.2 heeft veel motorproblemen door een uitrekkende distributie ketting. Deze wagen heeft wel wat meer kilometers op de klok, maar met goed onderhoud moet daar toch makkelijk nog een ton of 2 bij kunnen.
De Zafira B is wel duidelijk een flinke verbetering t.o.v. de Zafira A, met name de bediening en comfort zijn een stap hoger.
Verbruik na een weekje rijden ( ben een vrij rustige rijder) zit gecombineerd op 1 op 14, een nette score voor deze zware grote auto.
Bijzonder detail: het motorolie pijl was te hoog, de garage had alle vloeistoffen goed bijgevuld onder het motto dan zien we hem voorlopig niet terug.
Ik heb via de peilstok buis met een slangetje en grote injectiespuit ruim een liter olie er uitgehaald, tot de peilstok weer in het midden van de aanwijzing stond. Daarnaast nog een halve liter koelvloeistof weggezogen wat ook ruim boven het (koude) peil stond.
Uiteraard zal ik olieverbruik ook goed monitoren, ik hou jullie op de hoogte.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren