Opel Vectra 2.0i CDX (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 2.0i CDX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 171.500 km |
KM-stand laatst | 176.100 km |
- 173.500 km
Deze Vectra is mijn eerste auto, overgekocht van mijn collega. Na de auto een dag `geleend` te hebben was ik overtuigt dit moest hem worden. Kilometers maak ik niet, het is meer voor de fun.
Over het uiterlijk.. Hij ziet er wel een beetje uit als een ouwe lullen bak, maar vooral de kleur (zwart) en de velgen passen zeer goed bij de auto. De auto is ook verlaagd, dit geeft hem net een iets sportiever uiterlijk. Roest is het grootste probleem bij dit type vectra, maar mijne heeft op nog geen 1 plek roest ook niet in de wielkasten.
Over het interieur.. Het interieur is nogal saai vanbinnen een zwart dashboard met velours bekleding. Wel als opties elektrische spiegels en ramen. De bestuurdersstoel is vervangen door een exemplaar van het merk scheel, deze zit super en is eigenlijk een soort van kuipstoel.
Over de rijeigenschappen.. Deze vectra was oorspronkelijk uitgerust met een 1.8 (c18nz). Mijn collega heeft in 2006 deze vervangen door de huidige 2.0 (c20ne). De versnellingsbak is wel van de 1.8, maar deze is exact gelijk aan die van de 2.0. Met name door de motorwisseling is de auto behoorlijk vlot. Met zijn leeggewicht van 1080 kg is 120 pk genoeg om menig auto bij het stoplicht achter te laten. Een nadeel is wel de versnellingsbak met de lange overbrengingen, dit maakt hem in zijn 5 erg traag. Daardoor rijd hij wel vrij zuinig (vind ik) ongeveer 1 op 10/11 Met name door de verlaging is de auto wat stugger maar dit maakt hem een stuk strakker in de bochten. Op de lange baan is het relaxed rijden met name door het lage toerental en het comfort van de stoelen.
Heb de auto nu sinds februari en hoop er nog wel een jaartje mee door te rijden. Volgende auto word waarschijnlijk een Astra OPC.
Qua onderhoud heb ik de nodige dingen.
voorbanden 2 stuks (110 euro)
carterpanpakking (25 euro)
olie en filter (20 euro)
handremkabels (38 euro)
Dit was al bekend toen ik hem kocht. Arbeidskosten heb ik niet, ben zelf monteur in een opel garage.
- 175.002 km
Heb de auto nu ongeveer driekwart jaar en hij bevalt me nog steeds goed, ik maak dan ook niet zoveel kilometers. Ben onderlangs geïnterviewd door Autoweek voor de rubriek "Klokje Rond". Begin 2010 kom ik erin te staan. Ze hebben wel wat mankementjes kunnen vinden, maar geen ernstige.
Eindelijk dan in Klokje Rond
- 176.100 km
Deze week dan eindelijk in de rubriek klokje rond. Ben nog steeds tevreden met mijn auto. Veel kilometers maak ik niet dat is te zien aan de huidige kilometerstand en die van de test. Voor de test van mijn auto kijk in autoweek 5 van 2010. Van de genoemde gebreken heb ik alleen de remvloeistof ververst, het motorsteunrubber is nogal moeilijk te krijgen en wil deze wel voor de apk vervangen hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.