Opel Vectra 1.8i GLS (1993)

autoreview

Opel Vectra 1.8i GLS (1993)

Signalement

UitvoeringVectra 1.8i GLS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf1993
KM-stand laatst212.194 km
Lezerswaardering: 59%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe Opel Vectra

Ik schrijf deze review vanaf de eerste dag dat we de auto in ons bezit hebben. Mijn opa en oma hebben deze auto in 1993 nieuw gekocht en tot 2018 gehad. Daarna ben ik als kleinzoon tweede eigenaar geworden.

Ik probeer het verhaal te beschrijven vanaf 3 september 1993, met behulp van alle aanwezige aankoop en werkplaats-facturen, onderhoudshistorie en tankbonnen. Ook de oude kentekenbewijzen deel I, II en kopie deel III zijn aanwezig.

In de zomer van 1993 werd een nieuwe Opel Vectra besteld bij de plaatselijke Opel-dealer. Er werden diverse opties aangekruist zoals 226 - Automatische versnellingsbak en 614 - Schuif/kanteldak en een Philips DC511. De Vectra werd besteld in kleur 96 Smoke/metallic grijs en de bekleding in kleur 15 grijs met rood/blauwe vakjes.

Mijn vader had een Renault, destijds van zijn zwager overgenomen. De Renault raakte snel versleten, ondanks dat mijn vader de bestuurdersstoel al een keer had vervangen. Bij aanschaf van de Vectra hadden opa en oma een Rekord E1. De Rekord ging naar mijn vader en zijn oude Renault werd ingeruild bij aanschaf van de Vectra.

1e jaarbeurt

  • 13.803 km

Een jaar later, zonder problemen naar 13.803 km. Olieverversing, koelvloeistof gepeild, controle automaatbak, verlichting afgesteld.

Trekhaak montage

  • 14.905 km

Trekhaak gemonteerd, toen ging dat nog met een 7-polige stekker. Vanaf nu konden er aanhangers en fietsendragers aangekoppeld worden. Later heeft de Vectra ook caravans aan de haak gehad.

2e jaarbeurt

  • 28.647 km

Twee jaar verder met de Vectra, hij bewijst zich als een goede auto zonder problemen. Deze beurt zijn er weer vloeistoffen ververst/bijgevuld.

3e jaarbeurt

  • 44.605 km

De auto maakt regelmatig ritten naar Utrecht voor familiebezoek, diverse ritten naar Noordoostpolder en veel snelwegkilometers afgewisseld met korte ritten in het dorp.
Bougies vervangen, luchtfilter vervangen, controle vloeistoffen en olie gewisseld. Vanaf nu is het onderhoud om de twee jaar en zal de auto in 1998 de garage weer bezoeken.

Vanaf nu tweejaarlijks onderhoud

  • 61.815 km

Het jaarlijkse kilometrage wordt minder en daarom tweejaarlijks onderhoud. Accu preventief vervangen, deze verloor merkbaar startvermogen. De distributieriem is 5 jaar oud en aan zijn termijn toe, dus netjes op tijd vervangen.
De C18NZ motor rijdt heerlijk en de Aisin automaatbak schakelt boterzacht. Op naar de 100.000km!

Lekker doorrijden

  • 89.100 km

Richting de 90.000 km werd het weer tijd voor een beurt. Weinig te melden, geen problemen. Dus saaie beurt met slechts preventief onderhoud zoals filtertjes en vloeistoffen.
Mijn opa en oma hebben destijds overwogen om een nieuwe auto aan te schaffen, maar gezien het jaarlijkse kilometrage steeds verder afneemt hebben ze besloten om nog even verder te rijden met de probleemloze Vectra.

Stilgevallen op de snelweg en groot onderhoud

  • 115.607 km

Weinig te melden. Geen problemen, op een eigen fout na. Op de A27 richting Utrecht kreeg de motor geen toevoer van benzine. Vergeten te tanken... Dus de motor stopt ermee en de Vectra belandde voor de eerste keer op de vluchtstrook. Even verderop bij Shell een jerrycan benzine gehaald om de reis te kunnen vervolgen.

Voortaan de (onbetrouwbare) meter beter in de gaten houden en om de 500km tanken. Het viel nu pas extra op dat de meter meer benzine aangeeft als een bocht naar rechts wordt genomen. Zit de metervlotter aan de linkerkant van de tank... Verbruik is stabiel 1:10.

Groot onderhoud uitgevoerd:
- brandstoffilter, oliefilter, aandrijfashoes, luchtfilter, bougies, distributieriem, remblokken en uitlaatklem. Rekening €691,00.

APK keuring, reparatie binnenverlichting

  • 123.470 km

Reparatie binnenverlichting ad. €61,88 en vervangen kleppendekselpakking. Totale rekening €130,38. Weer goed voor een jaartje... hopen we dan.

Zelf opletten

  • 123.720 km

Nu moesten we zelf goed opletten dat de lampen uitgezet worden na verlaten van de auto. Ter voorkoming dat we met een lege accu komen te staan de alarmschakelaar laten vervangen. Kosten €19,28. Kunnen we weer naar die fijne piep luisteren als de bestuurdersdeur open gaat.

Vastgelopen rem

  • 125.121 km

Na een rit door een buitengebied, veel water en zand onder de auto doorgegaan. Helaas is een restant in het remsysteem achtergebleven en liep de rem aan. Remschoenen set vervangen € 37,26 en de wielremcilinder/ABS preventief vervangen €23,21.
Verder is de stabilisatorstang vervangen en met werkplaatstarief werd de rekening €176,32.

Accu leeg

  • 127.889 km

Lege accu. Er worden veel korte ritten gemaakt met de Vectra en de accu dateert van zomer 1998.
Auto moest opgestart worden, mee naar de garage en accu vervangen. Er ging een standaardaccu van 44Ah in. Tevens is er olie en koelvloeistof bijgevuld. Rekening €132,34.

We blazen de auto uit

  • 128.639 km

We worden de auto uitgeblazen. De kachel ging alleen maar aan op stand 4. Het was gevalletje alles of niets, de Vectra ging naar de garage en de kachelweerstand werd vervangen. Kosten weerstand €24,50 en met werkplaatstarief werd de rekening €59,15.

Radiateur lek

  • 145.568 km

Radiateur was lek, koelvloeistofpeil werd steeds lager en er was lekkage waarneembaar in het motorruim. Daarop is de radiateur vervangen en nieuwe koelvloeistof ingebracht. Rekening €251,44.

Groot onderhoud

  • 151.526 km

De Vectra moest weer gekeurd worden, daarbij is de olie ververst, brandstof en luchtfilters vervangen. Tevens zijn de bougies en remblokken vervangen.
De week voor de APK en onderhoudsbeurt heeft een medeweggebruiker de spiegel eraf gereden. Nieuwe spiegel €108,50, kap €20,45. Al met al totaal €530,54.

Lekke voorband

  • 154.542 km

Band lek, dat rijdt niet lekker meer. Tijdelijk het reservewiel gemonteerd en de auto kon zelfstandig naar de garage om de bandjes te vervangen. Ze waren al aan vervanging toe.
2x nieuwe voorbanden Viking Citytech €154,98. Met balanceren van wielen kwam de rekening op €154,98.

Saaie APK keuring

  • 157.335 km

Glansrijk door de APK. Geen afkeurpunten. Kleine rekening van €42,49.

Startprobleem - accu leeg

  • 159.118 km

De Vectra wilde niet starten. De accu is weer 5 jaar oud en aan vervanging toe. Nieuwe accu 44Ah á €65,00 en werkplaatstarief €11,25 werd de rekening incl. btw €90,74.

Het is anderhalf jaar geleden (eind 2008) dat er klein onderhoud is gepleegd, dus afspraak gemaakt voor eind mei voor een beurt.

Klein onderhoud tussendoor

  • 159.311 km

Klein onderhoud tussendoor ingepland bij de garage. Oliebeurtje, koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof bijgevuld.
Tijdens het rijden trilde de zonneklep. Er was een steuntje van de zonneklep afgebroken. Vermoedelijk uitgedroogd door warm. Steuntje kost €2,80 en de kleine beurt met werkplaatstarief kwam uit op €161,21.

Vocht in interieur

  • 161.055 km

Bij het instappen in de auto werd een vochtig klimaat opgemerkt. Ramen sloegen licht aan en dat kan onveilige situaties opleveren.
Auto naar de garage gebracht en gevraagd te laten onderzoeken.
Probleem was vrij snel gevonden. Er was een lekkage in de kogelbak, de afwatering onder de paravaan zat verstopt. Het water blijft staan of loopt zelfs de ventilatiekanalen in. Paravaan en afvoerbuis schoongemaakt.

Rekening €53,55.

Sportief race geluid

  • 161.961 km

De combinatie van de 1.8 liter C18NZ en de Japanse automaatbak zorgde voor een soepel en beschaafd rijgedrag. Tot november 2010, de auto begon sportief geluid te verkondigen. Veel geknetter en brommerig geluid, alsof de motor zonder uitlaatspruitstuk reed.
Auto naar de garage. Geconstateerd dat de uitlaat op was.
Na vele korte ritten van 50/100 meter gaat de uitlaat roesten en stuk.

Nieuwe uitlaatbocht, achterdemper, uitlaatdemper, uitlaatpakking, uitlaatpakking-ring (leuk Galgje-woord) en uitlaaklem gemonteerd.
Na 17 jaar korte ritten is dat geen slechte prestatie, rekening werd €414,10.

APK keuring en lekker doorrijden

  • 162.452 km

APK keuring, geen problemen waargenomen. Doorrijden! Eerstvolgend onderhoud staat gepland voor najaar 2011.

Auto stilgevallen onderweg

  • 165.094 km

Auto onderweg stilgevallen, garage gebeld. Auto op de sleep naar de garage en geconstateerd dat de vacuumslang gescheurd was. Retourslang ad. €2,00 en met werkplaatstarief werd de rekening €71,36.

Groot onderhoud bij dealer

  • 166.023 km

Na het stilvallen in juni werd overwogen wat met de auto te doen. De Vectra is 18 jaar oud maar nog lang niet 'op'.
Besloten om hem volledig na te laten kijken.
Grote beurt laten doen bij de dealer. De dealer gevraagd om de auto volledig door te lichten en slijtagedelen preventief laten vervangen.

- oliebeurt, koelvloeistof vervangen, luchtfilters, brandstoffilter
- bougies en kabels
- distributie vervangen, spanrollen en waterpomp (model C20NE gemonteerd)
- 2x nieuwe achterbanden Semperit en balanceren/uitlijnen
- APK keuring
- ruitensproeiervloeistof vervangen en nieuwe ruitenwissers

Rekening €827,10.

APK keuring

  • 169.634 km

Geen afkeurpunten geconstateerd. Hij is weer goedgekeurd voor een jaar!

Niets aan het handje

  • 171.235 km

Geen problemen. Kilometerstand loopt licht op, zoals gewoonlijk de korte ritten in de omgeving.
Verbruik is stabiel 1:10. Meestal 500km rijden en weer tanken. Dan gaat er ca. 50 tot 54 liter erin. In de winter is het verbruik 1:9, en in de zomer 1:11.
Senior rijdt beheerst maar niet langzaam. Rustig warmrijden maar daarna stevig optrekken en doorrijden. Goed voor de motor.

Kartrekker

  • 176.622 km

De Vectra rijdt probleemloos verder. Geen bijzonderheden bij de APK keuring. Hij mag regelmatig dienstdoen als trekauto.
Aanhanger aankoppelen, motor starten, automaat in D, sportstand aan zodat hij niet lage toeren gaat rijden. Zoals het een conventionele automaat met koppelomvormer karakteriseert wil hij altijd wegrollen.
Bij belading merk je dat er iets achter hangt maar de 1.8 liter kan er uitstekend mee wegkomen.

APK'tje

  • 179.675 km

Keuring doorstaan. Geen afkeurpunten dus bonuspunten voor de Vectra.

5 jaar verder, weer tijd voor grote beurt

  • 183.495 km

Het is vijf jaar geleden sinds zijn grote check bij de Opel dealer. Sinds zijn grote check in 2011 hebben zich heel weinig tot geen problemen voorgedaan! Chapeau.
Het werd wel tijd voor een grote beurt incl. distributie!

- 2x nieuwe voorband, uitlijnen en balanceren
- nieuwe ruiterwissers
- distributieset, waterpomp
- nieuwe koelvloeistof
- oliebeurt incl. filters en luchtfilter
- accu vervangen

Rekening €629,55.

Snelle APK

  • 189.857 km

De Vectra is naar de keuring geweest. Geen problemen geconstateerd.
Kleine rekening van €28,00.

Onderhoudsbeurt

  • 192.356 km

De Vectra houdt zich goed, met goed onderhoud proberen we er lang plezier van te hebben. Weliswaar worden er heel veel korte ritten gemaakt van ca. 50 / 100 meter, naar de supermarkt, groenteboer, slager, familie enz.

Olie ververst, 2x remschijf voor, remblokkenset voor, nieuwe koelvloeistof en met werkplaatstarief kwam het geheel op €408,17.

APK keuring

  • 196.612 km

Weinig te melden, eenvoudige APK keuring.
Stabilisatorstang is vervangen. Met werkplaatstarief kwamen de kosten op €154,80.

Overschrijven na 25 jaar

  • 198.414 km

Na 25 jaar in het bezit geweest te zijn van senior werd het tijd voor doorschuiven naar kleinzoon. De auto blijft binnen de familie.
Zoals het een bankdirecteur betaamt is alle historie bewaard gebleven: de facturen, aankoopfactuur, kentekenbewijzen deel I, II, en kopie deel III werden overgedragen aan kleinzoon.

Een mooi moment was dat hij zijn sleutel, met originele Opel-leertje eraan aan mij gaf. Ik had de 2e sleutel al, toen was het compleet.

Kleinzoon houdt hem in ere

  • 199.120 km

Nadat opa en oma de auto zo goed hebben bijgehouden wil ik hem in ere houden. De auto maakt meer jaarlijkse kilometers, langere ritten van ca. 20km naar stage ten behoeve van mijn HBO-opleiding.
Een heel verschil t.o.v. korte ritten in het dorp.

Ik merkte dat het metertje van koelvloeistof temperatuur onder 70 bleef staan. Na een lange rit >50km of zware aanhanger trekken kwam hij net van zijn pinnetje (ja, bij oude auto's zit een pinnetje onderaan de teller :-).
Motorkap open, gevoeld aan de slang die uit de motor kwam, na de thermostaat. Die bleef koud, de thermostaat bleef dicht staan en is dus stuk.

Laatste onderhoud was van dec. 2017, dus tijd voor nieuwe beurt:
Deze beurt heb ik zelf uitgevoerd. Onderdelen besteld en de smeerput van de garage open gemaakt. In een avondje was alles gebeurd.

- nieuwe thermostaat (oude thermostaat-veer en plaat was bruin van de roest)
- luchtfilter vernieuwd
- koelvloeistof vervangen
- oliebeurt

Na de beurt proefrit gemaakt, metertje ging netjes richting 92 graden (niet 90 graden, op het thermostaathuis staat dat hij opent bij exact 92 graden).

Rekening €123,40

Geen ventilatie

  • 203.004 km

Geen ventilatie in het interieur. Aangezien ik handig ben en elektrotechnische kennis heb zelf op onderzoek uitgegaan.
Weerstand van de kachel was niet kapot, spanning gemeten bij ventilator onder paravaan. Dus de bediening en bedrading was goed.

Ook heb ik de oude kachelmotor horen piepen, dus de lagers waren vermoedelijk versleten.
Nieuwe kachelmotor besteld uit Duitsland en zelf gemonteerd. De ventilatie werkt weer. De oude kachelweerstand heb ik bewaard, mocht de mijne toch onverhoopt stuk gaan.

Kosten kachelmotor €88,17, zelf gemonteerd dus geen werkplaatstarief.

APK keuring

  • 203.531 km

De Vectra ging op voor de APK, met zijn 26 jaar werd het deze keer geen groen licht. De brandstofslang was in slechte staat. Gehele traject is nagekeken en (deels) vervangen. Kleppendekselpakking is vervangen en de rekening werd €177,18.

Weer sportief geluid maar eerst afstuderen

  • 204.580 km

Eind december 2019 was ik op weg naar huis van mijn afstudeerbedrijf, vlak voor de Kerstdagen hoorde ik licht gerammel onder de motorkap. Dit werd begin januari 2020 steeds erger waarop ik de auto naar de garage heb gebracht, ik had er zelf immers geen tijd voor wegens mijn afstuderen.
Monteur constateerde afgebroken uitlaatspruitstuk. Kosten waren niet te overzien, dus ik auto naar huis gereden en besloten te laten rusten tot na mijn afstuderen.

Verdediging gehaald, afgestudeerd en (even) vrije tijd! Dus de dag na afstuderen motorkap opengemaakt en gekeken wat er nou eigenlijk aan de hand was. Hitteschild weggehaald, bougiekabels eraf, spruitstuk losgemaakt.
Wat bleek nou. Draadeindes waren slecht, 3 van de 8 moeren weg en spruitstuk zat bij cilinder 1 en 2 los (zwartgeblakerd).

Reparatie was simpel: 8 nieuwe draadeindes, moeren en veerringen. 2x nieuwe pakking (uitlaatpakking en uitlaatspruitstukpakking).
Materiaalkosten ca. €17,80.

Omdat de auto 4 weken stil stond was de accu leeg, die was al aan vervanging toe dus een 60Ah accu besteld. Kosten €72,44 voor de accu.

De motor gestart na 4 weken stilstand en die liep weer als een zonnetje.
Voor €90,24 kon de Vectra weer kilometers maken!

Vers rubber

  • 206.920 km

De voorbanden zijn aan vervanging toe, profiel was nog wel aanwezig - de band rechtsvoor vertoonde slijtage aan de buitenrand.
De banden is het enige contact dat je hebt met de weg en dat moet in orde zijn.

4x nieuwe banden Hankook Kinergy Eco2 laten monteren, auto opnieuw uitgelijnd en wielen gebalanceerd. Bij het wegrijden leek het alsof de auto iets hoger op zijn wielen stond, stuurde veel strakker en de lichte trilling in het stuur is weg. Deze trad op bij 120 km/h, dus ik ging soms wat harder rijden (>130 km/h) dan was de trilling weer weg.

Het viel me op hoe rustig de auto rijdt, bij 120 km/h op GPS draait de C18NZ rond de 2.750 toeren. Richting 130 en harder ga je pas richting 3.000 toeren.

Ik rij regelmatig mee in andere auto's, met wat lichtere en opgefokte turbomotoren (3-cilinders). Die gaan bij 120 km/h richting 4.000 toeren of meer. De Vectra heeft veel koppel onderin zijn toerengebied, (zonder turbo) met lange versnellingen in zijn automaatbak zorgt het voor een heel relaxte rijbeleving.

Totale kosten bandenwissel €248,40.

APK keuring

  • 207.898 km

Snelle APK keuring zonder problemen aan de auto.
De uitlaatgas meetwaarde was te hoog bij 1e meting. Daarop is een proefrit met de auto gereden en 2e meting uitgevoerd, deze was wel goed.
Kosten garage €66,25.

Kleine beurt

  • 208.643 km

Kleine beurt zelf uitgevoerd. Olie ververst, nieuwe oliefilter, luchtfilter, gasklep gereinigd en bougies vervangen. Kosten onderdelen €52,89.

Carterventilatie

  • 209.115 km

Op een mooie zondagmiddag stond de Vectra te blinken op de oprit. Ik wist dat er iets mee aan de hand was... bij gas los voelde ik dat hij op een andere manier inhield dan ik gewend was.
Internet geraadpleegd, carterventilatie kan een oorzaak zijn.
Ik moest het kleppendeksel losmaken, maar heb dan wel een nieuwe pakking nodig. Dus besteld zodat ik deze kon monteren wanneer hij bezorgd was.

Dus, kleppendeksel losgemaakt en ja hoor. Feest. De kenners weten dat er een soort metalen vierkant blokje onder het deksel zit. Deze fungeert als een soort filter, die filterde niets meer! Volledig dichtgekoekt.
Bakje diesel, filter erin en nachtje laten staan en schudden. Remmenreiniger doorheen en met compressor schoongeblazen.
Slangetje die van kleppendeksel naar achterkant van inlaatspruitstuk gaat ook schoongeblazen, die zat dicht.

Auto gestart, warm gereden en even flink geblazen op de snelweg met sportstand van de automaat aan. Bij gas los ademt hij beter vrij.

Later die week kleppendekselpakking verwisseld voor een nieuw exemplaar. Die moest uit Duitsland komen.

Totale kosten: 300ml diesel tegen literprijs van €1,32, beetje remmenreiniger, 2 flesjes bier (uiteraard na de proefrit) en de kleppendekselpakking kostte €8,72. Verzendkosten waren hoger dan de pakking zelf.

APK keuring

  • 210.138 km

APK keuring. Geen grote gebreken, deel van de stabilisatorstang vervangen (verbindingsstuk). Met werkplaatstarief kwam totale kosten op €116,79.

Ik heb de Vectra als tweede auto, ik gebruik hem voor plezierritten en zeker niet voor dagelijks gebruik. Ik tank al jaren Euro98 of E5.
Stilstand is sowieso niet goed voor een auto, maar zeker niet als er E10 in de tank zit. Ik probeer regelmatig een ritje te maken in de omgeving.

In de spotlights!

  • 211.830 km

De Vectra is in 1993 nieuw gekocht door mijn opa en oma, zij hebben hem gehad tot december 2018 en daarna is de auto doorgeschoven naar mij als kleinzoon en 2e eigenaar.

AutoWeek was enthousiast over deze gebeurtenis en dat was een verhaal waard. In augustus 2020 is een fotoreportage gemaakt en verhaal afgenomen.
Het verhaal is in januari 2022 gepubliceerd in nummer 1 van AutoWeek Classics, rubriek 'Uit eerste hand van opa op kleinzoon' . Maar liefst 5 pagina's werd gewijd aan de doodgewone Opel Vectra, in volledig originele staat. Dat was erg leuk om aan mee te werken.

Ik heb hem origineel gehouden, zelfs de Philips cassette/radio zit er nog in, idem voor wieldoppen en verlichting. Zo is hij uit de fabriek (Opel fabriek Antwerpen, gecheckt adhv chassisnummer) gekomen en zo blijft hij. Goed onderhouden en ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben.

Daarbij vind ik het steeds leuker worden, het is technisch een goede auto. Bewezen C18NZ motor, vrijloper dus als distributie knapt is er in principe niets aan de hand. Automaatbak is een AF20 van Aisin Warner, een Japanse fabrikant. De rest voelt mechanisch en degelijk aan. Hij hangt aan het gas met een kabel en dat vind ik iets leuks hebben.

Alleen... ik zie nergens terug dat de olie van de automaatbak ooit is vervangen. Zit die er al 28 jaar in? Nergens zie ik verversing ervan terug op de facturen...

Zoeken naar roest

  • 212.194 km

Naar aanleiding van de reacties een terechte opmerking over roest bij Opels uit de jaren '90. Die preventie was niet best bij de eerste A - Vectra's en eerste Astra F'jes.

Als ik goed ga zoeken - is er een bloemkooltje te zien bij de wielrand achter aan de onderkant. Dat is een oppervlakte van 1 á 2 vierkante cm.
Er is lichte roest aan de binnenkant van de bestuurdersdeur te zien, eigen fout omdat de deur bij het openen over een muurtje geschaafd heeft (aan de onderkant, zie je aan de buitenkant niet).
Af en toe kijk ik onder de auto als hij boven de smeerput staat... geen roest te zien en anders is het vliegroest op de uitlaat etc.
De dorpels, wielranden, kofferbak, motorruim en balken zien er eigenlijk nog heel goed uit.

Opa en oma waren altijd zuinig op de Vectra, maar niet overdreven. De auto stond 50% buiten en 50% binnen. Als de auto droog was mocht hij naar binnen, een natte auto binnen zetten is ook niet best.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens