Opel Omega 2.5 TD CDX (1998)

autoreview

Opel Omega 2.5 TD CDX (1998)

Signalement

UitvoeringOmega 2.5 TD CDX
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goed:
- uiterst comfortabele stille auto
- zeer fijne 6 cilinder en automaat van BMW
- perfect voor snelwegritten
- zeer goed sturend - prettige geregelde stuurbekrachtiging
- ruime, goedzittende stoelen
- plezierige opties als Xenon, Bose-geluidsinstallatie, climat-control, elektr. zonneschem, ingebouwde telefoon enz.
- redelijk brandstofgebruik (7,4l/100km)
- betrouwbaar werkpaard

Minder:
- bij koud weer kraakt de carosserie achter enigszins
- kleine (van binnenuit opkomende) roestplekjes worden zichtbaar
- niet aanwezig zijn van in lengte verstelbaar stuur
- zware handrem (opgelost na nieuwe achterremschijven)
- enige olielekkage rondom EGR-klep
- zeer moeilijk te vervangen stadslichtjes
- door geluidsinstallatie en elektrisch zonnescherm (beiden onder de achterruit) enigszins beperkte bagagehoogte

Jan 2006: kmstand 226.000 km
- laatste jaar geen bijzonderheden: auto rijdt nog steeds uitstekend
- roest aan buitenranden achterschermen
- resonantie-RV bij koud weer (ook gehoord dat dat voorkomt bij een BMW 525DT)

September 2006 - 245.000
- roest bij vorportieren komt weer door

PROBLEMEN

Reeds vervangen:
- gloeibougies (140.000km)
- motor-koelradiator + waterpomp (155.000km)
- remschijven en blokken (175.000km)
- achterste uitlaatdemper (175.000km)
- aircopomp (185.000km)
- reparatie uitgescheurde deurvanger lv (192.000km)
- roest aan de portieren laten spuiten (201.000km)
- koelvloeistof thermostaat (motor werd niet goed warm) en expansievat (sensor defect)
- 2e keer gloeibougies (240.000km)
- brandstofopvoerpomp (245.000km)
- 1e maal sckokbrekers voor (245.000km)

- gemidd. onderhoudskosten over 110.000km: € 0.10/km

- ingeruild bij 275.000km
- vervangen door Lancia Thesis 2.4jtd aut Emblema

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens