Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Busi (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Busi |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 90 km |
KM-stand laatst | 22.222 km |
Nieuwe Insignia 2014 (Review gefacelifte versie)
- 500 km
Mijn nieuwe auto:
Opel insignia Sports Tourer 2.0 cdti
Business +
140 pk diesel
Kleur Mahogany
17" aluminium velgen
Pakketten:
Comfort pakket met AGR stoelen, verwarmbare stoelen en stuur
Exterieur Pakket met bi- xenon lampen, electr. Bedienbare en verwarmbare en dimbare buitenspiegels
Getinte ramen achter
Electrische achterklep
Intellilink navi 900
8" infoscherm
Trailer pakket.
Om te beginnen een korte impressie. Binnenkort een uitgebreid verslag.
350 Nm wat een power. In '6' nog veel vermogen over om te versnellen.
De dwarsriggels in het wegdek worden erg goed gedempt, zeer comfortabel, een verademing tov mijn vorige Insignia.
Stoelen AGR zitten een stuk beter dan de standaard stoelen.
Bi xenon met AFL. Wat een vernuftig systeem. Het lichtbeeld wordt automatisch aangepast aan de situatie op de weg en houdt rekening met de weersomstandigheden en wat een helder licht.
Mijn S4 was eenvoudig te koppelen aan het Intellilink. alle contacten direct ingelezen. Goede verstaanbaarheid zowel van mij naar degene die ik gebeld heb en vice versa.
Navi vraagt gewenning omdat het een heel andere menustructuur heeft dan het vml. Navi 900. Hier kom ik zeker op terug in mijn latere reviews want ik zal het veel gaan gebruiken plus dat ik er nogal wat negatieve berichten over lees.
Kleur vind ik chique, jammer dan deze uitvoering B+ alleen maar aan de onderzijde van de ramen een chromen strip heeft.
Gekozen voor 17"alu-velgen vanwege mijn ervaringen met 18"velgen. Die 18" banden waren standaard maar helaas niet erg comfortabel: de banden maakten relatief veel lawaai en lieten duidelijk voelen wat er onder de auto gebeurde. Maar de velgen waren wel erg fraai om te zien. De 17"banden zijn een stuk comfortabeler, bijna geen bandenlawaai in de auto hoorbaar, maar jammergenoeg iets minder mooi om te zien.
In mijn review over mijn vorige Insignia was ik niet 100% tevreden. Waarom dan toch weer een? Omdat de auto heel erg compleet is voor zijn geld en de auto een stuk comfortabeler en stiller is geworden na de facelift.
Alweer een tijdje op weg...
- 22.222 km
Omdat ik de 20.000 km alweer ben gepasseerd lijkt het mij weer tijd voor een update.
De auto rijdt nog steeds geweldig. Accelleratie prima met 140 pk, 350 Nm.
De trekkracht is goed maar de krachten komen pas vrij vanaf 1750 toeren. Dat is in het normale verkeer meer dan genoeg, maar met een caravan vanuit stilstand bergop wegrijden, dan is dat wat lastiger dan ik had gedacht.
Hoe meer lading des te prettiger de wagen rijdt.
De stoelen zitten erg goed. Geven erg veel zijdelingse steun waardoor ik nog steeds uitgerust uitstap na een lange autorit.
Stoelverwarming is 's ochtends erg fijn. De stuurverwarming is bijna te warm, die zet ik vaak al na een minuutje uit. Wat een luxe!
Intellilink. Veel over geschreven op de diverse fora. Het bevalt mij gewoon goed, soms een beetje omslachtig maar in de regel prima. Muziek luisteren is een feest, of het nu via de aangesloten usb, ipod, telefoon is, intellilink weet alle nummers goed te vinden, ofwel via spraaksturing als via de knoppen op het stuur en dashboard.
Ruimte op achterbank en bagageruimte bevalt ook goed.
Auto is erg stil.
En de automatische xenon is helemaal super.
Op naar de 30K.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Opel Insignia (2013) - Test

Rij-impressie - Opel Insignia Country Tourer

Eenvoudig parkeren kun je nog in Almere

Lewis Hamilton gelooft weer in strijd met Red Bull

KG Mobility Tivoli: vernieuwde SsangYong is een beetje van beide
