Opel Combo Tour 1.7 DTi-16V Comfort (2002)

autoreview

Opel Tour
Opel TourOpel TourOpel TourOpel TourOpel TourOpel Tour - interieur

Signalement

UitvoeringCombo Tour 1.7 DTi-16V Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rijd (prive) in een Opel Combo 1.7 DTI-16V op GRIJS kenteken.
Tot deze weloverwogen keuze kwam ik omdat ik toen als ’arme’ student aan de andere kant van het land een studie ging volgen. Mijn toenmalige auto was niet zo zuinig en betrouwbaar naar mijn gevoel, dus op zoek naar wat anders.
Het zal een grijs kenteken worden, dat stond vast. Dat was goedkoper in wegenbelasting en de diesel heeft dan geen toeslag. Het verbruik verbaast mij ook. 1 op 17 haal ik met gemak op dit moment bij een gecombineerd weggedrag van snelweg en binnenwegen. De topsnelheid van 165 (op de teller) is ook een pluspuntje voor deze auto. Hij kan lekker meekomen met het overige verkeer.

Er zit een standaard radio in met cd-speler en een goede geluidskwaliteit.

Waar ik minder tevreden over ben, dat is de verstelling van de stoel. Die kan niet ver genoeg naar achteren, maar dat komt omdat er achter de stoel een tussenschot staat ter afscheiding van de bagageruimte.

Ik vind het jammer dat het opwarmen van de auto een ruime tijd in beslag neemt. Ik heb geen airco en moet toch zo’n 15 tot 20 minuten onderweg zijn om de motor op een behaaglijke temperatuur te krijgen.

Een erg handig dingetje mis ik in deze auto: een ver-/ontgrendelingsknop op het dashboard voor de bagage ruimte. Je moet nu de sleutel uit het contact halen om de centrale deurvergrendeling te kunnen bedienen. Dit is m.n. lastig als je, net zoals ik, een tussenschot in de auto hebt.

PROBLEMEN

Ik heb een aantal problemen met deze auto gehad. Laat ik ze eens noemen.
Een schuifdeur die een eigen leven ging leiden en niet open wilde als ik de portieren ontgrendelde. Ook van binnenuit was hij dan niet te openen. En aan de buitenkant zit geen cilinder... Dit euvel is door de dealer verholpen door een ’langere kabel’ in de schuifdeur te plaatsen die wel eens los zou kunnen zitten.

Ook lastig is het als in de winter je schuifdeur vastvriest. Het slot dan tenminste. En als je hem dan open hebt, wil hij niet meer in het slot omdat het nog te koud is. Opwarmen van het slot is hier de remedie. De dealer had er nog geen oplossing voor.
Inmiddels (voorjaar 2004) is dit verholpen door wederom een andere kabel te gebruiken. Dit is een modificatie vanuit de fabriek en werd onder garantie vervangen.

Ook is het wel lastig dat tijdens het rijden met een stevige wind, vanaf de linkerkant, lucht van buiten door het portier via de portierontgrendelinghandle naar binnen komt. Vooral met een koude wind is dit goed merkbaar aan de linker arm (nog niet verholpen).

Het linker portierraam piept als hij bijna helemaal open is (nog niet verholpen).

Al met al een aantal probleempjes maar niet echt van crusiale orde. Ik zal de auto verder als goed tot zeer goed van kwaliteit willen beoordelen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.