AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Combo L1H1 1.3 CDTI 95pk ecoFLEX Sport (2018) #2

autoreview

Opel Combo L1H1 1.3 CDTI 95pk ecoFLEX Sport (2018)

Signalement

UitvoeringCombo L1H1 1.3 CDTI 95pk ecoFLEX Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst161.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Airco defect

  • 11.000 km

Ratelende airco.
Gehele systeem vervangen.
Man uren vallen niet onder de garantie.
600e

Teleurstelling uiteraard

Storing

  • 21.000 km

Storing die na 1 week staan bij Opel niet opgelost kon worden. Moest er mee leren leven.


Daarna langs Fiat gereden en in uurtje opgelost.

Garantie

Turbo defect.

  • 32.000 km

Turbo vast gelopen.
4000e kosten.
Geen garantie gek genoeg, vreemd.

2de turbo kapot

  • 65.000 km

2de turbo loopt vast.
Daarbij distributie ketting en roetfilter kapot gegaan.

Niet naar Opel gegaan.
Alles gemaakt, 5400e verder.

Oorzaak, eerste keer niet juist opgelost en dus foutief gemaakt door de Opel garage. De oorzaak niet aangepakt.
Oorzaak bleek in niet opengaande olie pomp te zitten
Hierdoor werden alle.kilometers op 1 bar druk verreden.

Hoog olie verbruik

  • 70.000 km

Door de slijtage die is ontstaan door slecht handelen Opel een olie verbruik van 1 op 1500.
Hierdoor continu roetfilter problemen.
Maar verwijderd voor nu

Motor opgeblazen

  • 161.000 km

Motor opgeblazen door enorme piek oliedruk.
Oorzaak onbekend
Einde oefening.

Nog nooit zo een slechte auto ervaren.
Als ik elke storing of uitval in deze review moet plaatsen gaat het een hele lange saaie worden.

Auto als demo gekocht.
Vanaf dag 1 niks als gezeik.mee gehad.
Nooit 1.maand zonder kosten ervaren.
Opel kijkt de andere kant op, dat is nog het meest trieste van dit allemaal.

Ik ben nu mijn bus kwijt en moet maar zien te regelen dat ik weer vooruit kan met werken..

Zuur.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren