Opel Combo Life L1H1 1.2 Turbo 110pk Edition (2020) #2

autoreview

Opel Combo Life L1H1 1.2 Turbo 110pk Edition (2020)

Signalement

UitvoeringCombo Life L1H1 1.2 Turbo 110pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst37.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De blokhut

  • 37.500 km

Showroommodel gekocht na fatal breakdown van de Vito.
Zou ook de titel van mijn ervaring kunnen geweest zijn maar zo is het begonnen!

2 weken voor onze reis naar Engeland met onze Vito (W638) 112cdi was die volledig op, alles kwam samen. Motor viel uit tijdens het rijden, nieuwe schokdempers en banden waren nodig, terug een carrosserie beurt want roesten dat dit ding deed, het was een automaat en de versnellingsbak was aan revisie toe, airco werkt niet meer, dus jah. Mochten de injectoren niet aan vervanging toe geweest zijn waren we er nog mee op reis geweest want de ruimte en sterke motor van deze Vito waren wel prettig net als de volledige uitrusting (leder, airco, automaat, trekhaak, zon verduisterde ruiten, etc.)
Een aantal modellen stonden op onze lijst maar niet deze nieuwe Combo. Bij de Opel dealer aangekomen dacht deze dat de nieuwe Combo het best aan onze eisen voldeed. Alleen dat prijskaartje...maar na een kwartier onderhandelen kregen we super veel korting, een deftig overnamebod van onze Vito (2000 euro) en 5 jaar gratis garantie weliswaar met kilometerbeperking.

Een grappig model eigenlijk, deed me denken aan een blokhut op wielen met een neus die me aan Darth Vader doet denken, zeker met zijn LED dagrijlichten. De neus is voor mijn mening ook beter geslaagd dan de Rifter en Berlingo, net zoals het dashboard. Ja ik heb ze allemaal vergeleken destijd, behalve de Toyota versie die toen nog niet op de markt was.

Net voor onze reis gingen wij dus met een nieuwe wagen en amper 8 km op de teller naar Engeland. Best spannend want links rijden met een auto die je niet gewoon bent...en wat is deze Combo Life breed 1,85m zonder de spiegels! De reis is fijn verlopen zelf op de laatste dag met een interventie van de Engelse politie toen ik een Frans bestuurder volgde die in de verkeerde richting een tankstation opreed...en ik ook dus. Mijn eerste ervaring met de Engelse politie is dat die veel bruter, agressiever en assertiever is dan politie in Europa. Die laten niet met zich sollen. Ik ben er wel zonder bekeuring van afgekomen.

Positief aan de Combo Life:
+ Ruimte zat (er bestaat nog een lange versie)
+ Hooge zitpositie
+ Veiligheidsuitrusting
+ Bij Opel een eenvoudig dashboard (hou ik wel van)
+ Veel betere zetels dan het vorige model
+ Moduleerbaarheid van de achterzetels
+ Kleur die niet snel vuil is
+ Korte draaicirkel!
+ Motorgeluid, fluitende turbo boven 4000 toeren
+ 2 schuifdeuren
+ Standaarduitrusting
+ Acties en kortingen bij Opel

Negatief
- Verbruik a la carte en sterk afhankelijk van tegenwind (van 4,5 t.e.m. 14l/100km! - 1/22 t.e.m. 1/7)
- Vering (stug en wiebelend bij traag rijden over oneffenheden)
- Gewicht
- Geluiddemping boven de 90km/h (stroomlijn?)
- Airco ondermaats qua ventilatie voor de grote binnenruimte
- Tankklep positie op zijn japans (invloed Toyota?)
- Geen zonneklepspiegel rechts enkel links!
- Onnatuurlijk motorkarakter (3-cilinder = hoogtoerig, turbo is laagtoerig waardoor vermogensgat tussen 3 en 4000 toeren)
- Iedere contructeur heeft iets gedaan bij dit type auto's (Berlingo, Rifter, Pro AceCity, Combo, nog? De zetels herken ik van Opel, de motor van PSA, tankvulling Toyota.

Zou ik terug een Combo kopen? Ja maar dan een Diesel, full option, lange versie en met 7 zitplaatsen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens