Opel Astra Stationwagon 2.0 Di-16V GL (2000)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 2.0 Di-16V GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst480.995 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kapotte brandstofpomp

  • 255.000 km

Bijna een ton erbij gereden maar dan kapt de brandstofpomp ermee. Een bekend probleem van de gebruikte Bosch pomp. Door slijtage ontstaat er kortsluiting en dient de pomp vervangen te worden. Schadepost van 1750 euro..

Verder een prima auto.

Een update

  • 431.000 km

afgelopen jaar een aantal problemen gehad, maar de auto rijdt nog steeds prima!

- gloeibougies vervangen (150euro)
- krukassensor vervangen (120 euro)
- thermostaat en temperatuursensor vervangen (200 euro)

In de 9 jaar dat de auto in mijn bezit is slechts 1 maal de ANWB nodig gehad.
Koppeling, schokdempers en verstuivers zijn nog steeds niet vervangen.

Voor de APK was het alleen nodig de handremkabel te vervangen omdat de mantel hiervan beschadigd was.

update

  • 480.995 km

Opa Astra is ingeruild! Op de brandstofpomp na, die in 2006 vervangen is, geen heel gekke dingen met deze auto meegemaakt.


2012: Achterschokdempers vervangen
2013: Gedeelten van de remleidingen vervangen


Bijna 5 ton met de originele koppeling, verstuivers en zelfs de schokdempers voor.

De achterschokdempers zijn bij ongeveer 425.000 km vervangen door exemplaren van Monroe. Bij de laatste beurt werd de kanttekening gemaakt dat de achterschokdempers slecht waren! Slechte beurt voor Monroe.

De motorisch loopt zelfs bij deze kilometerstand nog als een zonnetje.

Verbruik is al die tijd die ik hem gehad heb lager geweest dan de fabrieksopgave. Gemiddeld 1:19 maar met een voorzichtige rechtervoet is ruim 1:20 haalbaar.


Hopelijk ga ik aan mijn huidige auto, een Opel Astra Sports Tourer 1.3CDTI uit 2011 net zo veel plezier beleven.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens