Opel Astra Stationwagon 1.6i Elegance (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.6i Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 327.828 km |
KM-stand laatst | 332.220 km |
Tot nu toe
- 332.220 km
Aanschaf januari 2015 auto had redelijk veel kilometers namelijk 327.800km auto was best wel uit geleefd maar ondanks zijn leder interieur en schroefset was hij de centen wel waard, heb de auto dan ook maar voor een prikkie over gekocht.
De 1.6 8v levert 75pk en dat is toch wel waardeloos als je een astra 1.7 isuzu diesel gewend bent wat ik had op geschroefd tot 1.6bar. 0-100 in 8.5sec. Deze ook nog in bezit wat nu op 599.300km staat uit 97.
De 1.6 is dan ook echt geen strepentrekker en als dan zo'n petje naast je staat aan de stoplichten laat hem dan maar lekker gas geven.
De eerste 1000km ging perfect zonder problemen, ondanks dat de schokbrekers gaar waren heb ik er maar een nieuw schroefsetje onder gezet voor de apk keuring in April.
Apk keuring stelde gelukkig niet veel voor alleen afkeur op de stabilisatorstangen door de verlaging, toen ook maar gelijk de airco laten maken.
Kosten airco met de apk was 460,-
Kort daarna begon de astra op 3 cilinders te draaien. Bij de garage kop eraf bleek er een behoorlijk gat in de kleppen te zitten. Na dat de kop was vernieuwd inc distributieriem en waterpomp was ik 500,- lichter.
Ondanks de aanschafprijs van 850,- kon ik er nog mee leven.
Na dat ik 2 tankbeurten verder was had ik geen olie meer op de pijlstok. Olie op max bij gevuld en in de gaten gehouden. 400km verder weer alle olie op.
Conclusie onderblok gaar... Dat is dan wel balen.
Via internet een ander motorblok kunnen vinden met origineel 137.000km voor 300,-.
Kosten inbouwen via via 200,-.
Het verbruik krijg ik niet zuiniger als 440km op 1 tankbeurt.. Denk voornamelijk dat ik 6km per dag na me werk rij.
De laatste maanden geen onkosten meer gehad. Het interieur heb ik nog aan gepakt door de middenconsole in kleur te spuiten geeft toch net wat luxere uitstraling.
Auto heb ik ook verder verlaagd tot op zijn max.
Ook heeft de auto goede punten.
Ligt als een kart op de baan door de schroefset.
Een zee van ruimte.
Ligt gewichtje 1100kg voordelig in de wegenbelasting ( 40,- per maand )
Door het leder interieur en armsteun zit ik er heerlijk in.
Door extra verlaging liep de voorbanden behoorlijk aan in de wielkasten en dat het toch winterbanden waren heb ik ze vernieuwd door een smallere plattere band.
Kosten 208,- voor 2x 195/40/17 bandjes.
Tot nu toe net geen 5000km ermee gereden dan dat zijn duren kilometers voor mij geweest.
Buiten het motorblok en airco heb ik geen andere onkosten gehad gewoon starten en rijden.
Misschien zal de astra volgende zomer worden ingeruild op een leuke V6 Opel vectra/signum dan is mijn hobby auto een Dodge uit 76 ook weer belastingvrij ondanks dat hij op vrachtwagenkenteken staat en op LPG betaal ik er toch nog 144,- per 3 maand voor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren