Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

Nissan Pulsar DIG-T 115 Acenta (2015)

autoreview

3
Nissan Pulsar DIG-T 115 Acenta (2015)
Anoniem
  • Gebruikersreview
14 augustus 2016 om 10:36
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 Acenta
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf8.250 km
KM-stand laatst123.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

voldoet prima

  • 9.500 km
  • 14 augustus 2016

Als vervanging voor de Citroën zochten we een compactere auto, goedkoper in gebruik en prettiger te rijden dan de grote, zware maar zeer comfortabele Grand Picasso. We hebben een Toyota Yaris en Citroën C3 geprobeerd, maar die bleken té compact. Het garagebedrijf is dealer van Citroën én Nissan en attendeerde mijn vrouw op de Nissan Pulsar. Zij hadden een demo-model van één jaar oud met zeer weinig kilometers. De proefrit was overtuigend en met de veronderstelling dat Nissan megabetrouwbare auto's bouwt, heeft mijn vrouw de knoop doorgehakt. Zij is degene die de auto het meeste zal gebruiken.
De Pulsar is ontzettend ruim, met name de beenruimte voor de achterpassagiers is gigantisch. De trekkracht van de motor is prima. Onze tenttrailer achter de Pulsar wordt probleemloos getrokken; in de Ardennen over de Route du Soleil continu de zesde versnelling kunnen gebruiken en 120km/u gereden. De snelheidsmeter heeft overigens best een forse afwijking. TomTom geeft 120km/u aan, de snelheidsmeter geeft dan 128km/u aan.
De Pulsar is comfortabel, stil en voldoet aan onze eisen. Het verbruik tijdens onze vakantie is circa 7,7 liter per 100km. Hierin zit circa 1.100km met tenttrailer achter de auto en vele korte stukken in bergachtige omgeving. Prima verbruik dus, waarbij we erop rekenen dat het verbruik in normale dagelijkse omstandigheden een stuk gunstiger zal zijn.

doet precies wat hij moet doen

  • 24.400 km
  • 12 november 2017

De Pulsar voldoet prima. Geen gekke dingen, een verbruik van circa 6 liter per 100km bij veelal korte ritten en voldoende ruimte, comfort en kracht bij de zomervakantie in Schotland.
In juli hebben we onderweg bij een onnozel akkefietje contact opgenomen met Nissan Assistance. Toen werden wij verrast dat volgens de medewerker de auto niet op onze naam stond. Toen bleek dat de Nissan-dealer bij de verkoop van deze demo-auto, onze naw-gegevens niet heeft gemeld aan Nissan Assistance! Zodat wij geen recht op hun dienstverlening konden claimen.
Wij werden nogmaals bevestigd in ons besluit om voor het onderhoud ons tot een andere dealer te wenden. De eerste beurt was nodig bij 12 maanden; volgens de km-stand konden we nog 10.000km wachten. Via de website van Janssen Kerres konden we online een afspraak maken, ondanks dat wij nog een klant bij hen waren. De beurt is keurig uitgevoerd, een update was volgens Janssen Kerres nog niet uitgevoerd (erg attent) en bij Nissan Assistance weet men nu ook dat wij de eigenaar van de Pulsar zijn.
De tevredenheid over een auto gaat verder dan alléén de auto zelf.

vaste prijs voor onderhoud

  • 32.000 km
  • 1 november 2018

Hoewel de km-stand voor de volgende onderhoudsbeurt nog niet was bereikt, hebben we besloten toch onderhoud te laten uitvoeren. Bij jaarlijks onderhoud blijft het gratis recht op Nissan Assistence behouden. Via de website van de dealer een afspraak aangemaakt. En het prettige is dat je vooraf precies weet wat dat onderhoud gaat kosten. Geen bijzonderheden en wij ontvingen de Pulsar keurig gewassen en binnenin gestofzuigd terug. De banden werden gratis omgelegd; voor naar achter en omgekeerd. Het is de eerste set en ik schat dat wij er nog tenminste 10.000km mee kunnen rijden. Onze Nissan Pulsar maakt niet veel kilometers, maar de auto is volgens mij ondergewaardeerd. Hij comfortabel, ruim, zuinig en betrouwbaar.

nieuwe accu

  • 39.700 km
  • 20 juli 2019

In de lente startte de Pulsar 's ochtends plotseling niet meer. De accu bleek defect. Dat is wel erg snel, maar de oorzaak ligt vooral bij onszelf. De auto wordt vaak voor korte trajecten gebruikt, waardoor de accu zwaar wordt belast zonder de kans te krijgen op langere afstanden te herstellen. Gelet op het gebruik (en dat van verreweg de meeste andere automobilisten) zou een e-auto in alle opzichten veel verstandiger zijn.
Onderhoud (na iedere 10.000km) schuiven we door naar de winter. Dan worden tenminste twee van de vier eerste banden ook gelijktijdig vervangen.
Prima auto, niks mis mee.

nieuwe banden

  • 42.350 km
  • 4 december 2019

De eerste set banden was zelfs na meer dan 40.000km niet versleten. Er zat rondom nog 3mm profiel op. Maar vanwege het winterse weer hebben we toch nu maar vernieuwd.
De 48-maandenbeurt bleek een stuk goedkoper dan Nissan vooraf had aangegeven, volgens hun vaste prijzen. Deze beurt moet na 48 maanden óf 80.000km worden uitgevoerd. Die km-stand hebben wij nog niet bereikt. Waarschijnlijk was daardoor de vervanging van de multiriem volgens de dealer niet noodzakelijk. Das scheelde toch ruim € 150,--.
De Pulsar voldoet prima, zowel in rijgedrag en -comfort alsook in gebruik en verbruik. Iedereen in ons gezin van vijf personen, rijdt regelmatig in de auto.

inhoud brandstoftank

  • 59.000 km
  • 28 november 2020

De motor staat in de garage, waardoor de Pulsar nu wordt ingezet voor dagelijks circa 275km woon/werkverkeer. Het verbruik bedraagt 6,2 liter per 100km. Volgens de boordcomputer bedraagt de gemiddelde snelheid 80km/u over alle afgelegde kilometers; de cruisecontrol staat ingesteld op 119km/u volgens gps op de Autobahn (ja, in Duitsland). De snelheidsmeter staat dan overigens op een optimistische 129km/u.
Bij dat aantal kilometers wil je natuurlijk zo weinig mogelijk tanken. In het instructieboekje staat dat de brandstoftank een inhoud heeft van 36 óf 46 liter. Volgens de dealer is het 46 liter. De boordcomputer geeft tot 62km het resterend aantal te rijden kilometers weer. Ik rijd dan nog circa 35km verder en kan dan 39 liter brandstof tanken. Zodat ik mij dus afvraag: zit er nog 7 liter in of heb ik de tank vrijwel leeg gereden?
De motor hoor je trouwens niet op de snelweg. Dankzij het hoge koppel kun je erg vroeg schakelen. Voor snel inhalen moet je terugschakelen, op constante snelheid is het zeer comfortabel, ook nu er vier nieuwe winterbanden van Vredestein op zitten.
Ik mis de stoelverwarming uit mijn Volvo en de kwaliteit van de verwarming was een stuk beter, met name de verspreiding van de warmte. De onderhoudsbeurt bij 52.000km (12 mnd na vorige beurt) heeft geen verrassingen opgeleverd.
De Pulsar is een betrouwbare en comfortabele no-nonsense auto. Had ik al gemeld dat de auto enorm ruim is? Afgelopen zomer met mijn zoon een gedemonteerd 2-persoonsbed van 210cm lengte erin vervoerd, exclusief de matrassen. Dus twee volwassen personen + bed in de Pulsar.

80K beurt

  • 80.350 km
  • 19 maart 2021

In vijf maanden tijd heeft de Pulsar 25.000km gereden. Voor 80% over de Autobahn, de overige km's over provinciale weg of lokale ritjes. Volgens de boordcomputer bedraagt de gemiddelde snelheid 81km/u. Verbruik over deze periode bedraagt een keurige 5,8 liter per 100km. Overigens tank ik uitsluitend E10.
De Pulsar is echt saai, want er gaat niks kapot, het comfort is prima, de auto is snel genoeg, het model valt niet erg op (wat ik eerlijkheidshalve jammer vind, er gaat niets boven een Italiaans ikoon van schoonheid en elegantie) en vooral erg ruim. Bij de 80K beurt was het enige dat extra moest worden vervangen het blad van de achterruitwisser. De dealer heeft de Pulsar keurig gewassen en gezuigd, APK werd in combinatie met de beurt gratis uitgevoerd en we mogen weer één jaar lang gratis gebruikmaken van Nissan Assistance in Europa. Het zou mij zeer verrassen als we daarvan gebruik moeten maken.

ketting Tce motor

  • 123.000 km
  • 20 april 2022

Afgelopen winter probleemloos wekelijks ruim 1.000km gereden. Bijna uitsluitend over de snelweg-Autobahn.
En in de zomer naar de Dolomieten en regio Venetië gereisd met de vouwwagen achter de Pulsar.
Een verhuizing uitgevoerd met een flinke boedelbak erachter. Allemaal prima verlopen.
Daarom de auto nietsvermoedend naar de dealer gebracht voor de 120K-beurt en wisselen van wielen/zomerbanden. We kregen een telefoontje: "Wij weten niet hoe lang u nog met de auto wilt rijden, maar wij constateren dat de ketting rammelt. Bij 1.400 toeren kun je het goed horen."
Volgens Nissan's onderhoudsschema moet de ketting bij 300K worden vervangen. Volgens de medewerker is dit bij onze Pulsar een kwestie van 'pech hebben'. Kan best zijn dat er nog 10K of 40K probleemloos mee kan worden gereden. Maar de dealer moet dit gebrek melden. De reparatie koste circa € 1.900,--!
Dat was dus een onaangename verrassing. De Pulsar heeft een Renaultmotor. Dat wist ik wel. Op internet had ik de beschrijving het euvel snel gevonden. In de Betuwe zit een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in grote reparaties die vaker voorkomen bij THP-, tfsi, Tce-blokken etc. Zij verstrekken tenminste zes maanden garantie. De reparatie kost ± € 1.300,-. In juni gaan zij de reparatie preventief uitvoeren. Wij willen nog tenminste één jaar in de Pulsar rijden.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Nissan Pulsar? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Pulsar
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 Connect Edition / Trekhaak (1.200KG) / Navigatie / Keyless / Climate control / Achteruitrijcamera / Lichtmetalen velgen

    Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 Connect Edition / Trekhaak (1.200KG) / Navigatie / Keyless / Climate control / Achteruitrijcamera / Lichtmetalen velgen

    • 2015
    • 106.010 km

    € 11.235

    Nissan Pulsar DIG-T 115 Business Edition

    Nissan Pulsar DIG-T 115 Business Edition

    • 2014
    • 144.101 km

    € 9.940

    Nissan Pulsar 1.2 DIG-T N-LINE

    Nissan Pulsar 1.2 DIG-T N-LINE

    • 2018
    • 52.440 km

    € 16.900

Meer Nissan Pulsar occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Pulsar specificaties
  • Nissan Pulsar occasions
  • Nissan Pulsar video's
Advies en informatie
  • Nissan Pulsar tests
  • Nissan Pulsar gebruikersreviews
  • Nissan Pulsar index
PREMIUM
Fiat Tipo 1.4 T-Jet - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Fiat Tipo 1.4 T-Jet - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Fiat timmert vooral aan de weg met hippe modellen onder het 500-label en Nissan is sinds de...

Lees meer
 

Nissan Pulsar reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 R.S. Line (2022)

    Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 R.S. Line...

    1
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique...

    2
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Ritmo 65 CL (1980)

    Fiat Ritmo 65 CL (1980)

    2
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Ritmo 65 CL (1980)

    Fiat Ritmo 65 CL (1980)

    1
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    5
    • 20 mei 2022
meer reviews
Rij-impressie Nissan Pulsar

Rij-impressie Nissan Pulsar

89

Na 8 jaar is er weer een conventionele hatchback van Nissan in het C-segment. De Nissan Pulsar...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Connecta (2017)

    Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Connecta (2017)

    2
    • 30 september 2021
  • Nieuws
    Nazaat Nissan Pulsar onder het mes

    Nazaat Nissan Pulsar onder het mes

    • 3 juli 2020
  • Nieuws
    De Tweeling: Nissan Pulsar/Cherry - Alfa Romeo Arna - Holden Astra

    De Tweeling: Nissan Pulsar/Cherry - Alfa...

    32
    • 8 september 2019
  • Gebruikersreview
    Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Vision (2016)

    Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Vision (2016)

    3
    • 21 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2016)

    Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2016)

    • 8 mei 2018
  • Nieuws
    'Nissan stopt met dieselmotoren in Europa'

    'Nissan stopt met dieselmotoren in Europa'...

    161
    • 7 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna (2016)

    Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna (2016)

    7
    • 23 april 2018
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met 180 kilometer actieradius

    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met...

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan Juke Rally Tribute: doldwaze hommage

    Nissan Juke Rally Tribute: doldwaze hommage

    6
    • 18 mei 2022
  • Achtergrond
    Nissan Pao (1990) - In het Wild

    Nissan Pao (1990) - In het Wild

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan verwacht rest van het jaar geen Russische productie meer

    Nissan verwacht rest van het jaar geen...

    4
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan voor het eerst in drie jaar weer winstgevend

    Nissan voor het eerst in drie jaar weer...

    19
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive (2022)

    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive...

    3
    • 7 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden