Nissan Pulsar (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Pulsar |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 37 km |
KM-stand laatst | 6.000 km |
Nissan Pulsar DIG-T 115 M?T N-Connecta
- 410 km
Nissan Pulsar DIG-T 115 M/T N-Connecta
Na 7 jaar in een Alfa 156 te hebben gereden was het tijd voor iets heel anders. Een must waren een goede instap en comfortabel rijplezier voor zowel mijzelf als mijn vrouw. Ik ben 1.85 en wat gezet en mijn vrouw is 1.60 dus lastig zat alleen al als het om het instappen en zitten gaat. Op mijn lijst stonden o.a. de Qashqai, de Sportage en IX35. Echter te hoog voor mijn vrouw maar ideaal voor mij.
Eerst de Note getest met een proefritje. Jammer maar die viel gelijk af. Persoonlijk was ik niet gecharmeerd van de typische geluidsproductie van de/een 3-pitter. Het deed overigens helemaal niets af aan de auto zelf en ook niet aan het rijden. Bij het moeten gas geven vond ik het wat storend. Zodoende verviel de B-Max ook op mijn lijstje… Teleurgesteld gingen we huiswaarts en thuis aangekomen zag ik een aanbieding vanauit Nissan zelf voor o.a. de Pulsar. Maar ja het is een hatchback dus wat laag ook dacht ik. Ik belde de dealer en die vertelde mij dat hij dezelfde instap had als de Note. Een paar dagen later gingen we terug voor een proefrit in de Pulsar. Het was voor ons zo’n wereld van verschil, dat we het gelijk wisten….
Smartkey in de zak, koppeling indrukken, startknop indrukken en loslaten, uh…. Oh… ja de motor loopt echt. Wat is hij stil? Alles klikte gelijk. Het comfortabel gevoel, de bediening en de ruimte binnenin, zowel voor als achter was opzienbarend. Dit zou onze nieuwe auto worden.
Wij waren na een stuk snelweg weer snel terug ook en alles werd gelijk in orde gemaakt. Uiteindelijk werd het niet de instapper, de Visia, maar de N-Connecta, Grey M zoals op het kenteken ook staat.
Vrijdag 24 juni hebben wij de auto opgehaald met 37 km op de teller. Ook de garage moet een hele waslijst afwerken voordat de auto rijklaar is voor de koper. Ik kon niet wachten om er vandoor te gaan met de auto en heb niet eens mijn stoel, stuur en spiegels afgesteld toen het eindelijk zover was. Alles voelde gelijk vertrouwd aan maar bij het eerste stoplicht was het gelijk “raak”. Wel grappig achteraf maar de auto was afgeslagen en ik wilde de sleutel omdraaien om te starten. Dat ging natuurlijk niet want deze type start niet met een sleutel maar met de startknop. Ook was de auto niet afgeslagen maar uitgezet met het “stop and go”-systeem. Overigens is dit de enige keer geweest dat het mij overkwam. Het went erg snel, zoals de auto ook snel een open boek voor mij was betreffende de bediening van bijvoorbeeld de navigatie, audio, telefoon, cruisecontrole, etc.
Nu na ruim 400 km op de teller kan ik natuurlijk inhoudelijk nog niet veel zinnigs vertellen over mijn auto. Ik heb twee wat langere ritten achter de rug, waarin wij vooral werden verrast door het comfort en rust dat de auto binnen uitstraalde. Lekker stil en rustig rijgedrag. Je merkt echt wel de werking van de turbo met een intercooler. Vooral in het stadsverkeer voel je daar de werking van en ondanks dat je tot 1.800 km niet boven de 4.000 tpm mag rijden merk ik dat hij echt vooruit wilt als je het gas even doortrapt. Ik hou mij er wel aan dat van die 4.000 tpm. Ik snap dan verder ook niet veel van de gerenommeerde testers die de auto als saai en sloom betitelen. Ik vraag mij dan ook af hoe superfel en snel andere auto’s dan wel niet moeten zijn in dezelfde klasse. Ik ken ook automerken waarvan je aan de buitenkant nauwelijks kunt zien wat er is veranderd de laatste pak hem beet 15 jaar.
Persoonlijk.
Plussen N-Connecta.
- Goed afgewerkt.
- Wat hogere zit dan gemiddeld.
- Zowel bestuurders- als passagiersstoel in hoogte verstelbaar en verstelbare lendensteun en daarom een comfortabele zitpositie.
- Armsteun in het midden werkt voor bestuurder en ook voorpassagier.
- Ongekende binnenruimte achterin en tóch een ruime kofferbak!
- Comfortabel gevoel en rustig rijgedrag.
- Smartkey met startknop.
- Stop and Go.
- Achteruitrijcamera is erg handig! Wel in het begin goed uitproberen tot hoever de auto op een object is genaderd. Je hebt drie kleurenzone's (groen, geel, rood).
Minnen N-Connecta
- Werking van de regensensor is mij nog niet duidelijk geworden.
- Werking van de automatische verlichting is mij ook nog niet duidelijk geworden
Verder heb ik bij de afwerking wel een punt waarmee ik terug moet naar de dealer. De autorubbers zijn hier en daar niet helemaal goed gemonteerd. Ik heb er verder geen verstand van maar ik stel vast dat ze hier en daar niet helemaal vast zitten. Bij 1.000 km moet ik sowieso terugkomen voor een kleine check up.
Voor nu: persoonlijk ben ik dus redelijk groot en wat gezet maar vind de auto echt goed instappen en comfortabel zitten en rijden. Ik vind hem ondanks dat hij nog ingereden wordt zeer zeker niet sloom en/of saai. Lekker pittig en vooral erg ruim binnen.
21-07-2016: 1.000 km beurt.
Geen enkele vraag is gerezen bij mij tijdens deze 1.000 km. Vergeten van de deurrubbers maar dat komt de volgende keer wel. Onder het genot van een bakkie troost was het zo gepiept. Ook van de garage uit geen bijzonderheden.
Uit eigen ervaring is alles snel en makkelijk geregeld van en in de auto. Ook naar verschillende plekjes gereden en de navigatie werkte overal perfect, Ik heb het idee dat de mappen up to date zijn. Er is wel één aandachtspunt. Ik ben al twee keer onaangenaam verrast door een verminderd gezichtsveld naar rechts. Waarschijnlijk doordat ik de stoel wat hoger heb ingesteld en zodoende makkelijk in- en uitstap, staat mijn ooghoogte op geljke hoogte van de achteruitkijkspiegel. Ik ben al twee keer verrast toen er vanachter deze spiegel een auto opdook die ik niet had opgemerkt. Vanaf dat moment kijk ik bij verkeer van rechts voor alle zekerheid even onder de spiegel door. Het verbruik ligt op 1 op 14 en zal zeker zuiniger gaan worden.
29-11-2016
Bij de dealer vertelden ze mij bij de 1.000 km controlebeurt, dat de auto bij ongeveer 5.000 km goed is ingereden. Tot nog toe heb ik nog steeds geen minpunt(je) kunnen ontdekken aan de auto. Het start/stop-systeem is inmiddels helemaal ingeburgerd. In een autotest vernam ik dat bij het optrekken de auto weleens een momentje kende van "inhouden". De tester vond dat erg irritant... volgens mij een test van Autoweek. Daar had ik ook last van maar dat is nu helemaal verdwenen nu de auto lijkt te zijn ingereden. Het optrekken gaat nu helemaal soepel en wellicht dat het euvel iets te maken had met de nieuwigheid van de motor. Wat ik wel teleurstellend vind, dus eigenlijk toch ook wel een minpuntje...., is het verbruik. Als er 1 op 20 wordt beloofd dan mag je pessimistisch gezien wel rekenen op 1 op 17 of zo? Tot nu toe blijf ik steken op 1 op 14 (naar boven afgerond ook nog), Dat terwijl ik geen scheurneus ben en zo schakel zoals ook wordt voorgesteld op de boardcomputer. Ik denk wel dat wanneer je keurig max 100km/pu zou rijden dat je een stuk zuiniger zult rijden. Ik hou me aan de maximum snelheid en daar waar je harder mag dan die 100 km/pu doe ik dat ook.
Verder is iedereen die meerijdt erg enthousiast over de ruimte achterin. Ook het verder comfort in en van de auto valt op. Niet teveel toeters en bellen maar wel alles wat je van een moderne auto mag verwachten vandaag de dag.
De Pulsar is en blijft onbekend onder de mensen. Je ziet ze nauwelijks rijden en zolang ik er zelf een heb, ben ik er zelf iets van 3 tegen gekomen in 5 maanden tijd. De dealer zegt dat de klanten bijna altijd komen voor de Note in de goedkopere klasse of de QashQai die ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Pulsar valt. Ik weet niet wat de drijfveer is maar er wordt ook niet echt reclame gemaakt met de Pulsar. Iedereen vindt het een mooie auto al is men er onbekend mee. Dankzij de turbo is hij ook echt lekker vlot. Ik snap dan ook nog steeds niet dat deze auto in beroepstests en beroepsreviews afgestempeld wordt als "saai en sloom". Ik denk wanneer de eerste daarmee komt de rest vaak wel iets kopieert van eerdere tests. Maar goed... al met al zijn wij nog steeds zeer verheugd met deze heerlijke auto!
Nissan Pulsar DIG-T 115 M?T N-Connecta
- 2.800 km
Enkele verre ritjes gemaakt. De auto bevalt prima en gaat mij steeds meer bevallen. Geen enkel probleem gekend en op vakantie naar Zeeland bewees zich de zee van ruimte van de Pulsar! Ook passagiers op de achterbank zijn verbaasd over het comfort van oa een opmerkelijk grote beenruimte. Het enige wat een beetje tegenvalt is het verbruik tot nu toe. Maar tegenover mijn vorige auto die amper 1 op 10 haalde is 1 op 14 in procenten uitgedrukt 40%(!) zuiniger. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een wat vlotte rijder ben. Niet iemand die plankgas opschakelt maar wel vlot optrek. Ook lekker 120 of 130km rijden daar waar het mag... en soms wat harder. Ik denk dat wanneer je de maximum snelheid bij het rijden op 100km houdt, het verbruik een stuk gunstiger zal zijn.
Wat ik geregeld hoor is dat de Pulsar nauwelijks te vinden is op de weg hier in Nederland. De dealer vertelde dat de meeste Nissan-rijders voor de Qashqai of Note komen als je in een bepaalde prijsklasse een Nissan zoekt. Het is ook wel vreemd dat Nissan zelf geen reclame maakt voor de Pulsar, Misschien dat het toch gewoon een model voor "erbij" is, wanneer de Qashqai te "groot/hoog" is en de Note weer te "klein". Zo kwamen wij uiteindelijk ook bij de Pulsar uit....
29-11-2016
Bij de dealer vertelden ze mij bij de 1.000 km controlebeurt, dat de auto bij ongeveer 5.000 km goed is ingereden. Tot nog toe heb ik nog steeds geen minpunt(je) kunnen ontdekken aan de auto. Het start/stop-systeem is inmiddels helemaal ingeburgerd. In een autotest vernam ik dat bij het optrekken de auto weleens een momentje kende van "inhouden". De tester vond dat erg irritant... volgens mij een test van Autoweek. Daar had ik ook last van maar dat is nu helemaal verdwenen nu de auto lijkt te zijn ingereden. Het optrekken gaat nu helemaal soepel en wellicht dat het euvel iets te maken had met de nieuwigheid van de motor. Wat ik wel teleurstellend vind, dus eigenlijk toch ook wel een minpuntje...., is het verbruik. Als er 1 op 20 wordt beloofd dan mag je pessimistisch gezien wel rekenen op 1 op 17 of zo? Tot nu toe blijf ik steken op 1 op 14 (naar boven afgerond ook nog), Dat terwijl ik geen scheurneus ben en zo schakel zoals ook wordt voorgesteld op de boardcomputer. Ik denk wel dat wanneer je keurig max 100km/pu zou rijden dat je een stuk zuiniger zult rijden. Ik hou me aan de maximum snelheid en daar waar je harder mag dan die 100 km/pu doe ik dat ook.
Verder is iedereen die meerijdt erg enthousiast over de ruimte achterin. Ook het verder comfort in en van de auto valt op. Niet teveel toeters en bellen maar wel alles wat je van een moderne auto mag verwachten vandaag de dag.
De Pulsar is en blijft onbekend onder de mensen. Je ziet ze nauwelijks rijden en zolang ik er zelf een heb, ben ik er zelf iets van 3 tegen gekomen in 5 maanden tijd.
Iedereen vindt het een mooie auto al is men er onbekend mee. Dankzij de turbo is hij ook echt lekker vlot. Ik snap dan ook nog steeds niet dat deze auto in beroepstests en beroepsreviews afgestempeld wordt als "saai en sloom". Ik denk wanneer de eerste daarmee komt de rest vaak wel iets kopieert van eerdere tests. Maar goed... al met al zijn wij nog steeds zeer verheugd met deze heerlijke auto!
Nissan Pulsar DIG-T 115 M?T N-Connecta
- 6.000 km
Het verbruik van de Pulsar vind ik wat tegenvallen. Verder echt een prima auto en na er 8 maanden in te hebben gereden verder geen enkel minpuntje kunnen ontdekken. Toch maar besloten een wat zuinigere auto aan te schaffen. De Citroën dealer hier in Oisterwijk had verschillende voorstellen waarvan er één echt aansprak een nieuwe C3. Dus vanaf 18-03-2017 neem ik toch wel met enige weemoed afscheid van de Pulsar en wordt de C3 mijn nieuwe koets.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Nissan Pulsar 1.2 115pk DIG-T N-Connecta | Trekhaak, Navigatie, Cruise control, 17 inch, Keyless, Parkeercamera, Climate control
- 2018
- 118.133 km

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Business Edition
- 2015
- 91.829 km

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Acenta / Navi / Cam / Aut / 4S band / Cruisecontrol
- 2016
- 111.241 km