Nissan Murano Cabriolet (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Murano Cabriolet |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 6.000 km |
Nissan Murano Cross Cabriolet
- 5.600 km
De Murano Cross Cabriolet is helaas niet te kopen in de EU. Dus was ik aangewezen op zelf importeren uit de USA. Dat is prima gelukt. Sinds 23 september 2011 rij ik dus in mijn geweldige SUV Cabriolet.
Er is veel kritiek op het model. Volstrekt ten onrechte, zo bemerkte ik recent.
Een deskundige kon maar niet geloven dat dit dezelfde wagen is als de wagen waarvan hij in 2010 een foto had gezien op internet.
"Wat een mooi model ! Eindelijk een cabriiolet die geschikt is voor de forse medemens". waren uitspraken van deze deskundige.
En zo is het ook.
Heerlijke wagen. Benzineverbruik valt mee (10 / 100) en als je een beetje oplet, dan is een verbruik van 7 / 100 en zelfs lager goed haalbaar.
En al die kritiek in de USA ? Die komt vast van mensen die jaloers zijn.
Voor meer informatie : Youtube :
http://www.youtube.com/watch?v=t5i-XadvLK0
Jammer dat Nissan Europe deze wagen niet op de markt brengt.
Nu moeten alle forse kerels zich in een klein karretje blijven wringen - of - zoals ik heb gedaan : zelf een Crosscabrio importeren.
Even reageren op reacties
- 6.000 km
Dank voor uw aardige reacties. Die krijg ik trouwens ook van anderen die de wagen voor het eerst zien.
Meerdere keren heeft men de wens geuit om ook zo'n wagen te willen kopen.
Aanleiding voor mij om deze wagen te kopen :
er is geen andere Cabriolet SUV.
Of je moet een grote Jeep Wrangler met een linnen lappenkap ambieren.
Als het weer dat toelaat, dan zal ik nog wat foto's maken.
Positionering van de wagen : Inderdaad zoiets als de Audi Q5, maar dan ruimer (de Q5 is echt niks voor mij).
Meer precies : Instap als de Lexus RX300.
Maatvoering : als de RX 300 / de Renault Scienic, maar dan 20 cm langer.
Rij-eigenschappen :
Stille motor, Kap open en je zit als een koning te rijk achter dat grote voorraam in de open lucht.
Een aanrader voor iedereen die groot van stuk is (ik ben 192) en die toch eens in een cabrio wil kunnen rijden zonder zich te hoeven vouwen achter het stuur van een veel te kleine cabrio.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.