Nissan Murano Cabriolet (2011)

autoreview

Nissan Murano Cabriolet (2011)

Signalement

UitvoeringMurano Cabriolet
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst6.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan Murano Cross Cabriolet

  • 5.600 km

De Murano Cross Cabriolet is helaas niet te kopen in de EU. Dus was ik aangewezen op zelf importeren uit de USA. Dat is prima gelukt. Sinds 23 september 2011 rij ik dus in mijn geweldige SUV Cabriolet.
Er is veel kritiek op het model. Volstrekt ten onrechte, zo bemerkte ik recent.
Een deskundige kon maar niet geloven dat dit dezelfde wagen is als de wagen waarvan hij in 2010 een foto had gezien op internet.
"Wat een mooi model ! Eindelijk een cabriiolet die geschikt is voor de forse medemens". waren uitspraken van deze deskundige.

En zo is het ook.
Heerlijke wagen. Benzineverbruik valt mee (10 / 100) en als je een beetje oplet, dan is een verbruik van 7 / 100 en zelfs lager goed haalbaar.

En al die kritiek in de USA ? Die komt vast van mensen die jaloers zijn.

Voor meer informatie : Youtube :
http://www.youtube.com/watch?v=t5i-XadvLK0

Jammer dat Nissan Europe deze wagen niet op de markt brengt.
Nu moeten alle forse kerels zich in een klein karretje blijven wringen - of - zoals ik heb gedaan : zelf een Crosscabrio importeren.


Even reageren op reacties

  • 6.000 km

Dank voor uw aardige reacties. Die krijg ik trouwens ook van anderen die de wagen voor het eerst zien.
Meerdere keren heeft men de wens geuit om ook zo'n wagen te willen kopen.
Aanleiding voor mij om deze wagen te kopen :
er is geen andere Cabriolet SUV.
Of je moet een grote Jeep Wrangler met een linnen lappenkap ambieren.
Als het weer dat toelaat, dan zal ik nog wat foto's maken.
Positionering van de wagen : Inderdaad zoiets als de Audi Q5, maar dan ruimer (de Q5 is echt niks voor mij).
Meer precies : Instap als de Lexus RX300.
Maatvoering : als de RX 300 / de Renault Scienic, maar dan 20 cm langer.
Rij-eigenschappen :
Stille motor, Kap open en je zit als een koning te rijk achter dat grote voorraam in de open lucht.
Een aanrader voor iedereen die groot van stuk is (ik ben 192) en die toch eens in een cabrio wil kunnen rijden zonder zich te hoeven vouwen achter het stuur van een veel te kleine cabrio.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.