Nissan Almera 2.0 D GX (1995)

autoreview

Nissan Almera 2.0 D GX (1995)

Signalement

UitvoeringAlmera 2.0 D GX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In december 2005 op zoek naar een goedkope diesel nadat ik mijn leasebak in moest leveren ivm wisseling ander werk. Ik wist toen ook nog niet of ik kon blijven dus de auto mocht niet al te duur zijn. Het nieuwe ww-verkeer bedraagt 57 km enkele reis dus effe rekenen levert al gauw een diesel op (mijn vorige auto reed op gas en had ik niet zo'n goede ervaringen mee). Ik zag een Nissan Almera 3-drs staan met 310.000km op de teller. Mijn eerste reactie was logischerwijs nogal twijfelachtig, zeker omdat mijn 2 kleine kinderen ook mee achterin moeten. Nou, uiteindelijk de deal toch gemaakt; nieuwe distr,riem en grote beurt, nieuwe APK, etc.
In het begin wat kleine misstandjes aan de auto gemeld aan de garage, die het eea gerepareerd hebben.

De auto geregeld voor onderhoud (kleine en grote beurt) weggebracht en deze heeft me nog nooit laten staan, ondanks het hoge kilometrage. Alle kosten de afgelopen 2,5 jaar bijgehouden kom ik uiteindelijk uit op een kostenpost van € 0,15 per km, hetgeen in mijn ogen erg laag is. Ik heb de auto toen voor € 2400,-- aangeschaft. Afgelopen mei ben ik in de linkerflank met lage snelheid aangereden, waardoor er nu een deuk prijkt achter het bestuurdersportier. Afgelopen juli weer een grote beurt uit laten voeren, waarbij de garagehouder me er op opmerkzaam maakte dat de auto over een goeie 9000km weer aan vervanging van de distr.riem toe is. De koppeling is twijfelachtig en met de APK in dec. zit er weer wat laswerk aan te komen aan de linkerkant (dorpel). Dit is mij vorig jaar erg tegengevallen met de APK toen ik hoorde dat de dorpel aan de rechterkant vervangen moest worden ivm roestvorming. En dat bij een japanner, dacht ik!
Al met al een prijsopgave opgevraagd en deze komen naar schatting rond de € 1100,-- uit, wat ik toch te veel vind voor dit ouwe beestje.
Dus onlangs de beslissing genomen om naar een andere auto uit te kijken. Deze Almera afgelopen vrijdag in de verkoop gezet en vandaag (22-7) verkocht. De wagen gaat waarschijnlijk ergens naar het oostblok, waar iemand er nog veel plezier van kàn hebben. Ik heb het toerental nooit boven de 3000 rpm uit laten komen en een gemiddeld verbruik op 2,5 jaar van 1:17,3 waarmee ik denk dat deze auto onder dezelfde omstandigheden en wat reparaties nog aardig wat km's kan maken.

PROBLEMEN

nov. ’06: uitlaat achterdemper
nov. ’06: 4 nwe banden
mrt. ’07: homokineet links + remschijven en blokken (na 40.000km)
juli ’07: remvoering achter
dec. ’07: dorpel rechts (laswerk)
juli ’08: uitlaat voor stuk pijp + stofhoes homokineet rechtsvoor

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.