Nissan 350Z Roadster (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 350Z Roadster |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 55.000 km |
KM-stand laatst | 67.500 km |
Heel fijn, maar....
- 60.400 km
Had de BMW Z4 (en eerder een Z3 en mazda MX5) en deze beviel top! We schreven er echter in een jaar 23000 km bij. Gelet op de verkoopbaarheid en de lol in cabriorijden besloten om te zien naar een nieuwere roadster met minder km's. Na lang zoeken tegen een prachtige 350Z aangelopen, bouwjaar 2008 en maar 55000 km. De BMW kon ingeruild dus dat was makkelijk. Vrijdag 6 juni 2014 aangekocht en dan... kun je zaterdag 7 juni nog me met de 350Z clubtour door Duitsland.
Geweldig gereden! De 350Z heeft flink meer vermogen, 301 pk t.o.v de 170 van de Z4 2.2i . Dat vertaald zich in een vlottere acceleratie( ong 6,2 sec van 0-100) maar vooral in een gevoel van altijd vermogen. Hij heeft een heerlijke sound (feest in tunnels) en rijdt nog behoorlijk comfortabel. Ik kan hem het best omschrijven als een formidabele GT. Voor een sportwagen mist hij net dat beetje extra scherpte. Voor openbare weg gebruik is dat overigens een pre want drie dagen touren door Duitsland ging hem en ons prima af.
Tot nu toe geen enkel mankement. De 350Z was bij aflevering voorzien van o.a nieuwe olie en na 5400 gereden km's zag alles er nog prima uit.
1 maar en die ligt bij mijzelf. Na de Z4 automaat gereden te hebben valt het zelf schakelen dan wel weer een beetje tegen. Maar misschien went dat de komende tijd ook wel weer.
De gegeven sterren zijn relatief omdat 5 sterren comfort in dit geval voor een sportieve auto gegeven zijn en niet voor een limousine!
Het benzineverbruik tot nu toe valt met ongeveer 11 liter op 100 km redelijk mee.
Kleine update
- 65.500 km
Inmiddels de eerste 10.000 km achter de rug. Gebruik de auto dagelijks voor woon werkverkeer en dat is goed te doen. Verder een 10 daagse zonvakantie Cote d'Azur in oktober achter de rug. De auto bevalt in het rijden en ook op de lange afstand geweldig! Rustig toeren leverde op de Franse autoroute du soleil een gemiddeld verbruik van 1:12,8 op.
Over de afgelopen 4500 km staat het gemiddeld verbruik op 1:8,7. Stadsverkeer en vlotte bergritten kosten een slok! Nog geen gekke dingen tegengekomen en het olieverbruik over de afgelopen 10.000 km komt op ongeveer 300 cc. Open rijden is een feest. Nu met de winter in aantocht blijkt de verwarming het goed aan te kunnen. Nog steeds tevreden met een maar. Een automaat blijft trekken maar de aandacht is van BMW Z4 laatste model ook verlegd naar de 370Z automaat als opvolger. Verkoop is een optie maar geen moeten. Al met al tevreden en een aanrader!
Bij 70000 km volgende update. De Nissan krijgt dan een beurt.
Verkocht
- 67.500 km
Uiteindelijk verkocht omdat het relaxte van een automaat bleef trekken.
Geen enkel minpunt over de 350Z verder. Reed altijd. Ook niet of nauwelijks olieverbruik, dus Japanse kwaliteit! Top!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.