Nissan 350Z (2004) #4

autoreview

Nissan 350Z (2004)

Signalement

Uitvoering350Z
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 48.080 km

De Keuze:
Na veel wikken en wegen toch een Nissan 350Z. Ik vond deze mooier dan een porsche en ik heb er meer vertrouwen in dan een Audi TT. Wat we me vooral tegenstond bij de Nissan is zijn achterwiel aandrijving. (Iets wat ik persoonlijk een ouderwetse en gevaarlijke constructie vind).

De wagen:
Deze wagen is getuned door een tuningsbedrijf exact vermogen is onbekend maar laat ik zeggen dat het voldoende is. Auto heeft heeft tevens schroefset om de hoogte en hardheid te bepalen.

Het rijden
De koppeling is zwaar dus das effe wennen. Stoelen zitten goed en werkelijk alles kan er af gesteld worden dus iedereen kan wel een goede zithouding bewerkstelligen. De auto is zwaar maar voelt niet te zwaar aan. Op de snelweg bij hoge snelheden voelt ie stabieler aan dan mijn subaru. Remmen is fantastisch alsof iemand een anker uitgegooid heeft. Hierin overtreft ie alle auto's die ik gehad heb. Ik denk dat ie mijn subaru bij een stoplicht sprintje niet bijhoud. Tot nu toe heb ik alle drempels kunnen nemen.

The looks
Twee complimenten op 1 dag Een bij de pomp en 1 bij de wasstraat. Das zelfs meer dan de audi TT. Voor het stoplicht gelijk sjans met twee dames in een honda civic. Echt geen geintje de eerste dag!

Winterbanden

  • 50.000 km

Winterbanden verwisseld. De bouten zaten helemaal vastgekoekt. Bij de plaatselijke Dacia Dealer zijn deze verwijderd. Slechts 1 velg beschadigd. Nu staat alles in het kopervet zodat ik hopelijk van de zomer het spul zelf kan verwisselen.
Rijden gaat steeds soepeler zeker als je snel doorschakeld. Je kan makkelijk 80 rijden in zn 6. Verbruik zit rond de 1 op 8,5. En dan rijd ik echt langzaam!

Lowbudget supercar

  • 52.000 km

Dit is een auto die je eigenlijk in het echt moet zien. Als ie ergens staat heb je echt het idee dat er iets bijzonders staat. Het geluid is echt fantastisch maar had van mij wel harder gemogen. Nissan heeft echt een lowbudget Supercar gebouwd voor mensen die iets bijzonders eigenlijk niet kunnen betalen.

Assen

  • 60.000 km

Met de wagen geweest op Assen. Tot mijn grote verbazing blijkt het een fantastisch racemonster te zijn. Achterwiel aandrijving was nauwelijks merkbaar. Kon zelfs een vierwiel aangedreven audi s3 voorblijven. Heb gelijk maar even een actiefoto toegevoegd.

Verkocht

  • 80.000 km

Tja, hij stond maar voor de deur weg te kwijnen. Aangezien ik nu andere hobbys heb de knoop maar doorgehakt. Het werd steeds vaker een verplicht rondje rond de kerk. Dit zijn superbetrouwbare sportwagens. Ik denk als ik nog een nissan koop dan wordt het een GTR

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens