Mitsubishi Starion 2.0 Turbo EX (1988)

autoreview

Mitsubishi Starion 2.0 Turbo EX (1988)

Signalement

UitvoeringStarion 2.0 Turbo EX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf134.000 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

starion wie kent hem nog

  • 135.000 km

Na heel lang wachten en goed rond te kijken heb ik eindelijk een mooie starion gevonden. Dit is een 1988 widebody model met de 2.0 liter motor erin. Standaard heeft dit blok 170 pk. Ik heb een aantal aanpassingen gedaan met onderdelen die ik nog had liggen van mijn oude galant turbo. De turbo zelf is vervangen door een 16G van Turbonetics, er is een compleet open uitlaatsysteem ondergekomen van rvs. Om alles goed af te kunnen stellen heb ik de volledige HKS computer upgrade gemonteerd. Dit bestaat uit een geheel nieuwe FCON computer met hierop aangesloten een GCC om hem verder te kunnen finetunen en een injector pulse monitor. De software die erin zit is uit de starion die in 1986 mee reed met de RAC rally. Op dit moment heeft ie 230 pk en een koppel van 350 nm. Ik heb nog een andere nokkenas liggen en een grotere brandstofpomp en dan zou hij op de 250 pk uit moeten komen en nog steeds erg betrouwbaar. Deze auto doet het altijd. In de winter staat is in de stalling en in de zomer is het 1x draaien en starten. APK was vorig jaar alleen probleem met de stofhoezen die verteerd waren, verder niks aan de hand. Het is wel een auto waarmee je voorzichtig moet zijn in de regen met de achterwielaandrijving, maar verder heerlijke bak dn goeie stoelen. roest is bij de mitsu's van de jaren 80 nog wel een probleem. Deze is helemaal gerestaureerd. Alleen 1 voorscherm heeft nu een kleine roestplek maar verder helemaal in nette staat. Olieverbruik is erg netjes. Benzienverbruik valt ook mee, omdat dit nog een dualpoint injectiesysteem is.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.