Mitsubishi Outlander Sport 2.4 4WD Invite Scott (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Outlander Sport 2.4 4WD Invite Scott |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 163.000 km |
ERVARINGEN
In de eerste week van Januari 2007:Afgeleverd: Mitsubishi Outlander sport Scott 2.4 4WD. Met LPI gasinstallatie.
Comfort: super. Mijn voorkeur gaat uit naar een stevig geveerde en gedempte auto. De Mits voldoet daar prima aan. Bij constante snelheden uitermate stil en bij optrekken ietsepietse luidruchtig. Wat hoge zit, heerlijk.
Wegligging: Super.. welliswaar bij korte stevig genomen bochten(rotonde)wil hij wat over de voorwielen wegdrijven. Terugschakleen en iets meer gas elimineert dat ( 4WD)Rechtuitstabiliteit prima.
Gebruik als caravantrekker:
De beste die ik ooit gehad heb. Mijn vorige (Volvo S60 2,4) trok en reed prima. Echter de overbrengingsverhouding van de Volvo is niet zo geschikt voor trekken. Die van de Mits uitermate geschikt. 4 en 5e versn. prima en stil... Wegligging met caravan is top.
Motor: Beresterk (zowel op gas als op benzine). Gretige gasreactie, een sterk middengebied en hij blijft trekken tot 6000 rpm. Verbruik: op benzine 1:10, op gas 1:8,5 en met de caravan ( 1350 kg) 1:6,5 op gas.
update oktober 2010..
Inmiddels 99.000 km gelopen...
Onderhoud: reguliere beurten. Kosten: tussen 2-300 euro.
Bij 82.000: vier nieuwe banden.... Je leest het goed. 82.000 km met het originele set banden.
Nieuwe banden zijn wel duur.. 215/55/17 zijn 199 euro incl montage e.d. per stuk. Nu bridgestone genomen. Bevallen tot nu toe goed.
Reparaties tot 99.000 km : GEEN!!!!!!!!!!!!!!.
Wel al minstens 6 keer de H1 dimlichtlampjes moeten vervangen. Ik vermoed dat de spanningsregelaar wat hoog afgesteld is..Geen probleem want het licht is wel fenomenaal. Dan maar een setje lampjes (á 5 €) per jaar!!!
Komende januari 2011(bij ongeveer 103.000 kmeen dure beurt. distributieriem e.d.verwachting rond de 500 Euri. Ik meld het exacte bedrag.
De auto bevalt elke dag beter...regulier verbruik op gas 1 op 8.7 De afgelopen winter met de sneeuwen de 4WD.. TOP!!!!!!!!!!!!. De afgelopen zomer met de caravan: super!! Wel 1 op 5.9 (op gas) met de caravan bij ongeveer 100 km/h. Het blijft ook dan nog lachen bij de pomp..
Het besluit is nu dan ook genomen: ik blijf hem voorlopig ( minimaal 1 jaar)rijden. Het is mijn eerste Japanse auto... Als dit de doorsnee is dan blijf ik Japans rijden. Zowel de ASX als de nieuwe Outlander( nou ja nieuwe..) staan op mijn verlanglijstje (overigens naast de Kuga, de X1 en de MB C estate) maar dat wordt afhankelijk van mijn financiële situatie op dat moment. Tot nu toe verdient deze Mitsubishi van mij een dikke 9...
PROBLEMEN
Geen..
Brandstofmeter is onzuiver.
Gastank wat klein ( max 39,5 liter )
een dikke ton erop!!
- 110.000 km
Inmiddels 110.000 km gereden.Bij 104.000 de grote "90.000" km beurt laten doen.Distributieriem, balansasriem, ruitenwissers, 1e keer nieuwe bougies!!, kleppen stellen, Olie + diverse filters vervangen totaal 850 Euro.Niet slecht voor ruim 100.000 km.De niet M&S banden (bridgestone) die ik er nu bijna 30.000 km onder heb zijn duidelijk anders.. Voorheen was de outlander op een rotonde onderstuurd( bij nat weer zelfs wat vervelend onderstuurd!!) . De voorzijde schoof naar buiten. Dat is totaal weg, hij is nu super neutraal en met een poepie extra gas op een rotonde zelfs tot iets overstuur te krijgen. Zeer plezierig karakter.. Het nadeel is wel de veel mindere grip op sneeuw. Daar waren de originale M&S banden veel beter. Och, met de 4WD kom ik tot nu toe overal en hoe vaak rijd je op sneeuw en hoe vaak op nat en droog asfalt???De auto aan zich bevalt mij nog steeds buitengewoon goed.. Een nieuwe ( x1? Sportage? Kuga? GLK? Outlander ? ASX?) nog maar weer even uitgesteld
Het eind in zicht
- 160.000 km
Het afgelopen jaar weer heel veel plezier beleefd aan de Outlander . 0 bijzondere kosten... De originele remblokken voor zijn nog dik zat. Achter zijn ze wel vervangen , daar het voering materiaal bij demontage ( voor de jaarlijkse schoonmaak) losraakte van de grondplaat. Wel elk jaar de roestranden van de schijven geslepen, hierdoor komt hij elke keer weer zonder kosten door de APK.....
Het is een buitengewoon bedrijfszekere auto. Op gas tot nu toe nul problemen gehad... Nooit storing, nooit extra kosten. Nu 6,5 jaar oud, originele uitlaat, accu etc etc.. gedurende zijn leeftijd alleen 4 x ruitenwisser bladensets, veel (H1) dimlichtlanpjes( ik denk wel 8 lampjes vervangen) maar verder gewoon niets.... Steeds bij mitsubishi dealer onderhouden maar nimmer bijzondere kosten... Complimenten voor de auto en de dealer....
Top aan deze auto: de bedrijfszekerheid en de vierwielaandrijving. Dat laatste bij caravan gebruik en met de echte winters de afgelopen jaren.
Ik heb hem nu ingeruild, kreeg een prima bedrag en heb een BMW x3 automaat, 4wd, 2.0 turbo high executive besteld.... Deze komt pas in oktober.. Ik zal kort voor de aflevering van de BMW nog een laatste update van deze Outlander schrijven..
Afscheid...
- 163.000 km
Een paar weken geleden afscheid van de Outlander genomen..
Balans opgemaakt..
Ik rijd nu 41 jaar auto. Nimmer een auto gehad die zo betrouwbaar en bedrijfszeker was. Bizar... Nooit remblokken, schijven, uitlaat of b.v. Accu vervangen...nooit pech, nooit bijzondere kosten... Altijd starten en met name de lak bleef prachtig( auto heeft wel altijd binnen gestaan.)
Absoluut nul roestvorming......
Het interieur was wat saai. De stoelen ( ik had de scott uitvoering dus de stoelen uit de Outlander Turbo) zijn geweldig en tot de laatste dag zonder enige vorm van slijtage. De volgende eigenaar heeft er vast een top auto aan...
Mr. Mitsubishi. Bedankt! U heeft een prima product gemaakt..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.