Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD Travel (2009)

autoreview

Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD Travel (2009)

Signalement

UitvoeringOutlander Sport 2.0 2WD Travel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst156.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanmelden auto na proefrit(en aanschaf)

  • 58.000 km

Geachte Lezer(es), wij wilden graag weer een Mitsubishi op LPG. Dat moest dus met een 4G63(2.0 ltr) motor, omdat deze prima tegen LPG kan. Vanaf 4 januari 2014 wisselen we dan ook onze huidige zilveren Lancer station in tegen deze Outlander in dezelfde kleur. Ook deze gaat dus weer zsm op LPG. De eerste indruk van de Outlander: hij ziet er imposant uit, komt niet erg veel voor in deze uitvoering en staat 'hoog op de poten'. Dat merk je bij het instappen. Hij zit goed, zelfs nog iets beter(steun in de rug) dan onze oude Lancer station. De kofferbak is duidelijk kleiner, dat gaan we vast nog missen in de toekomst! De auto heeft de belangrijkste elementaire zaken aan boord, maar doet desondanks spartaans aan. Rijden doet hij ook vlot, ook al merk je wel het hoger liggende zwaartepunt. Wij zijn zeer benieuwd wat dit voertuig ons gaat brengen in de toekomst. Ik hou u graag weer op de hoogte!

Eerste gefundeerde indruk, na eerste kilometers

  • 59.500 km

Geachte Lezer(es), ik vergelijk de Outlander, nu voorzien van (ook) een Teleflex LPG installatie, toch nog steeds een beetje met mijn vorige Lancer station met dezelfde 2 liter motor en sport onderstel. En daardoor vallen de volgende verschillen op: 1)In de Outlander klim je, terwijl je in de Lancer viel, vanwege de hoge instap. 2)Het verbruik op gas ligt hoger(1 op 9,6 tegen 1 op 8,5 nu). 3) Het rijbereik met de LPG tank is geringer. Ook nog eens omdat de tank kleiner is(77 bruto tegen 61). De Lancer had een gewoon reserve wiel en de Outlander een thuiskomer, vandaar. 4)De auto is stiller, voelt daarbij minder gretig(agressief) aan dan de Lancer. Daarbij komt de 2 liter motor toch soepel over. Deze auto is duidelijk op (meer) comfort gebouwd! 5)De stoelen zitten (in de rug) wat steviger en voelen daardoor fijner aan. 6) Vreemd maar toch heb ik dat gevoel, hij is minder (zij)windgevoelig. 7)In principe is de auto overzichtelijk, ook al is de lange neus nog even wennen. 8)Het verschil in ruimtelijke gevoel is enorm. En inderdaad zowel voor als zeker achterin heb je veel meer de ruimte(benen en hoofd). 9)De versnellingbak schakelt werkelijk 'boter zacht'. Nadelen, ja: 1)De auto is zwaarder en dus duurder in gebruik. 2)De kofferbak houdt niet echt over qua inhoud en is minder hoekig. Kortom de eerste indruk is zeer positief en we zijn dan ook erg blij met de Outlander.

Tussentijdse update rijden/verbruik

  • 65.000 km

Beste Lezer, Inmiddels duidelijk wat meer ervaring opgedaan met de Outlander. Allereerst is het hoog op zijn pootjes staan gewoon fijn. Eens een stukje over slecht, hobbelig, nat en drassig terrein is geen probleem. De auto stevig beladen met flink wat tegels of fietsen achterop, gaat ook probleemloos. Nu de winter voorbij is, ook ervaring met de zomer- en winterbanden opgedaan. Net als bij mijn vorige auto(Lancer Wagon) op winterbanden, is de Oulander wat meer 'zoekende', minder koersvast dus, en ook is het verbruik op lpg met flash lube kleppensmering wat hoger. Het hoogste verbruik was 1 op 8,4 en het laagste 1 op 9,6 tot dusver. Gemiddeld kom ik daarmee uit op 1 op 9,1. Dit bij veel stadskilometers en over het algemeen niet sneller dan 125 km/uur. Mijns inziens een nette waarde. Het blijft daarbij een lekker zittende, stille en soepel rijdende auto.

Wederom flink wat kilometers verder

  • 94.200 km

Beste Lezer, het is al weer even geleden, dat ik eea geschreven heb. Dit is vooral ingegeven vanwege het feit, dat de auto nog steeds meer dan uitstekend bevalt en er geen bijzonderheden zijn te melden. De auto heeft zijn regulier (groot) onderhoud gehad bij 85.618 kilometers, inclusief distributieriem vervangen, bij de Mitsubishi garage in Hoofddorp. Dat is natuurlijk relatief gezien 'een rib uit je lijf', maar wel noodzakelijk om nog vele kilometers voorwaarts te kunnen. Maar met een bedrag van net iets meer dan 976 euro voor beurt en riem, ben ik in het geheel niet ontevreden. Daarbij een prima garage, waar ik mij thuis voel en meer dan de indruk heb dat ze een top prestatie qua prijs/kwaliteits verhouding weten neer te zetten! Op naar de 100.000 kilometer.

De ton gepasseerd

  • 112.412 km

Beste Lezers,

De auto was weer toe aan een (jaarlijkse) beurt. Op zich geen grote problemen. Wel zijn de remblokken (achter) vervangen. Tevens de kleine beurt inclusief alle interieur filters en airco reinigen. Dat voor een € 572,- valt nog best mee. Zeker als we in ogenschouw nemen, dat er veel mee gereden word. Wat er nog wel aan zit te komen is een nieuwe accu. Het huidige exemplaar ga ik zelf vervangen(€96.-,). De auto voldoet nog steeds erg goed. Voor het eerst een stuk met een paardentrailer gereden. Pas dan zie en met name voel je waar deze auto eigenlijk voor gebouwd is.

Nog steeds een uiterst sterk nummer!

  • 139.774 km

Weer een beurt verder en vele fijne kilometers verder. Deze keer iets kostbaarder, omdat er ook normale maar wat kostbaarder slijtage delen bij zaten. De (standaard) remschijven voor, remden nog maar voor de helft aan de binnenzijde en ook 4 nieuwe(voor mij de eerste) banden waren noodzakelijk. Tevens er voor gekozen de versnellingsbakolie, op mijn verzoek, te vervangen. Dit voor in totaal € 1263,00 De (standaard) Geolander banden in dit geval vervangen door Michelin Energy Saver + exemplaren. Dat rijdt toch duidelijk stiller. De remschijven vervangen door Brembo's(gecoat en wel). Ook deze zouden kwalitatief wat beter moeten zijn. De auto voldoet nog steeds buitengewoon goed. Zeker ook omdat het geen enkel probleem blijkt te zijn de paardentrailer er zo nu en dan achter te hangen.

Outlander 1 ingeruild voor een Outlander 3

  • 156.000 km

Beste Mensen,
Met pijn in het hart afscheid genomen van de meer dan goed presterende Mitsubishi! Geen enkel probleem op LPG en zeer betrouwbaar! Maar omdat er toch enige (standaard) kosten aan zaten te komen, distributie, stabilisatorrubbers en op termijn de (rammelende) uitlaat, en wij bovendien een prachtige vervanger met weinig kilometers tegenkwamen, toch maar ingeruild. Het is wel een enorm verschil de 1 of de 3. De compactere 1, robuust, betrouwbaar, fel en wat luidruchtiger en de 3 daarentegen stiller en vooral geint op (veel) comfortabeler rijden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens