Mitsubishi Outlander 2.0 4WD Sport Intro Edition (2003)

autoreview

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi OutlanderMitsubishi Outlander - interieurMitsubishi Outlander - interieur

Signalement

UitvoeringOutlander 2.0 4WD Sport Intro Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst75.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Outlander

  • 75.000 km

Bij deze alsnog een verslag van de Outlander welke ik 10 maanden in bezit heb gehad en nu mijn vader als eigenaar heeft.

Na anderhalf jaar Renault Laguna te hebben gereden (en de KM stand 140.000 aanraakte )werd het tijd voor iets nieuws. Autogek als ik ben weer iets heel anders dan ik al gereden heb, ik wilde meedoen aan de hype, een SUV. Niet zo'n groot bakbeest maar een midi versie. Zoekend op internet viel mijn oog al snel op de Outlander, gunstige leeftijd (toch op zoek naar een 2e hands waar de kop ervan af is), een opvallend model qua uiterlijk en goede stevige basis techniek (na een fransoos wil je vooral zo min mogelijk electronica) Ons oog viel op een Sport Introductie versie, 2 liter met 4wd. Met name dat laatste was belangrijk, juist omdat ik een keer 4wd wilde rijden.

Al snel een mooi exemplaar gevonden, goede scherpe prijs, nette kilometerstand (60.000)en redelijk inruilprijs voor mijn benzineverslindende Laguna. Helaas wel Zilvergrijs wat volgens mij 80% van de verkochte modellen heeft, de donkergrijze exemplaren vind ik persoonlijk mooier.

Over de auto:
Uiterlijk is even wennen, maar blijft erg mooi om te zien, zowel voorkant als achterkant zijn apart maar nog steeds mooi, de combinatie vind ik eigenlijk niet echt kloppen op 1 model,maar uitleggen kan ik niet (oordeel zelf). De 15inch lm zijn standaard, maar hadden gerust een maatje of 2 meer gemogen om de wielkasten wat meer te vullen. De Sport introduction was een volgehangen model, naast de standaard uitrusting onder andere automatische airco (Werkte erg goed), lederen bekleding, 2 standen verwarmde voorstoelen, zwart pianolakafwerking in het interieur en een open dak voor(schuif en kantel) en een glazen dak achter (welke niet open kan). Ook heeft het pakket donker getinte achterramen, staat hem goed en werkt prima tegen de zon. Er zaten Lexus-look achterlichten op. Wel standaard maar zie maar op enkele exemplaren, de meeste hebben meer "burgerlijke"exampleren. De mistlampen maken het feest compleet. Het interieur is strak, bijna saai en vooral japans, door de zwarte pianolak vond ik het eigenlijk erg saai (de goedkopere versies met grijze alulook afwerking zien er eigenlijk beter uit) Het analoge klokje centraal in het dashboard is bijna zoals een Maserati of Aston Martin, althans zo praat ik dat maar goed, want het is eigelijk goedkoop plastic en totaal niet van toegevoegde waarde voor het design. Een simpele boardcomputer met de minimale instellingen en duidelijk leesbare meters maken het verhaal compleet. Het algemene design is goed, maar het voelt en ziet eruit als een auto van dik 10 jaar geleden.

Het stuur ligt prettig in de hand en de stoelen zijn redelijk verstelbaar, ook in hoogte. Wel is het leer erg glad en is er weinig sprake van zijdelingse steun. Ook is de rugleuning achterin erg rechtop en glijden je passagiers over het leer als je door de bocht gaat (dus gordel om ook achterin!).

De kofferbak is redelijk van formaat, maar niet uitgesproken groot. Door de 4wd is de reserveband omhoog gekomen en is de laadvloer erg hoog. Handig is wel dat onder de vloer ruimte is in diverse handige opbergvakken. De achterbank is mooi vlak neer te klappen waardoor je een prima vlakke laadvloer krijgt. Enig nadeel is dat de achterlichtunits wel in de weg zitten om erg grote voorwerpen in en uit te laden, maar een fiets kan zeker mee.

Onder de motorkap zie je vooral... weer eens iets! niets geen plastic kappen maar een hoop lege ruimte en een vertrouwde 2 liter DOHC 16V motor, welke zich in diverse modellen ruimschoots heeft bewezen. (voor de tuners, ruimte genoeg voor een turbo en grotere filters)

Dan rijden:
Met een gewicht van ruim 1500kg en nog geen 140pk weet je dat je niet de snelste bent, echter is dit ruim voldoende om goed mee te komen met het verkeer. Voor je gevoel moet de motor wel even opgang komen, zeker in lage toeren maar bij hogere toeren is de motor alert en de auto vlot. (en doet zijn werk redelijk stil) De 4wd aandrijving is duidelijk aanwezig en geeft een veilig gevoel bij rijden in sneeuw en regen. Ook held de auto niet zo over en is het een fijne rijders auto geworden. De grote spiegels zijn ideaal en bieden goed zicht, ook de raampartijen gaven goed zicht rondom, achteruit inparkeren daarintegen was echt een drama zonder parkeersensoren.

Alleen bij hard remmen van 120+ had ik het gevoel dat de aandrijflijn schrikt en de wielen zoeken naar het spoor (met een ligt trillend stuur als gevolg), heb hem opnieuw laten uitlijnen maar dit had geen effect.

Verbruik is eigenlijk altijd 1 op 10. zowel voor stadsverkeer als snelweg en dat is redelijk netjes. In combinatie met de kleine tank betekend dit wel dat je iedere 450km bij de pomp staat.

Het was een fijne auto met 15000 probleemloze kilomters. Het vertrouwen in de techniek is groot, de 2e hands prijzen zijn gunstig en de auto is handig voor diverse doeleinden en spreekt ook meerdere doelgroepen aan (hoewel er helaas vooral ouderen in rijden) Auto heeft mijn vader overgenomen en hij rijd er inmiddels met veel plezier in rond en nog steeds zonder problemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.