Mitsubishi Outlander 2.0 4WD Sport Intro Edition (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.0 4WD Sport Intro Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
KM-stand laatst | 132.000 km |
Nog ffffffff
- 132.000 km
Ruim 8 jaar en 100.000km verder.
Problemen:
Geen, gewoon zijn beurten en blijven rijden. ca 12.500km per jaar is niet zo heel veel, maar net genoeg voor zijn jaarlijks onderhoud (bij elke 15.000km).
Onderhoud is netjes gedaan door de garagebedrijven. Ik ervaar het wel als prijzig, maar aangezien er geen problemen zijn geweest blijven de km-kosten binnen de perken.
Positief:
+ Wegligging;
Deze is straf en toch comfortabel. Auto gaat strak door de bochten, zonder veel over te hellen.
+ Comfort:
Stoelen zitten goed, zitting is iets te kort, maar er genoeg ondersteuning aan rug. En wat ik erg belangrijk vind is dat je de hoofdsteunen goed kan afstellen, (mijn lengte is ca 1,8 mtr)
+ Ruimte;
Niet de grootste kofferbak (ca 400 - 1700 ltr, maar ruim genoeg en vooral makkelijk te laden.
Op de achterbank is ruimte voor 3 (niet al te grote)volwassenen.
+ Handelbaarheid:
De wagen oogt groot, maar is eigenlijk niets meer dan bijvoorbeeld een Ford Focus Station die wat hoger op zijn wielen staat. Voorkant en achterzijde zijn goed in te schatten. De auto stuurt scherp genoeg en aangezien onderstuur ontbreekt is het veilig rijden in deze auto.
+ Cravantrekker:
Met een caravan van ca 1200kg heeft de Outlander geen enkel probleem. Je komt wat koppel te kort, maar flink doorrijden is geen enkel probleem, behalve het brandstofverbruik dan. Deze zit tussen de 1 op 6 tot 1 op 7.
Negatief;
Eigenlijk is negatief een te zwaar woord. Wat zou beter kunnen lijkt me beter.
- Brandstofverbruik;
Over de totale gebruiksduur ligt die rond de 1 op 8.5. Solo ca 1 op 10 tot 1 op 11. Volbepakt en geladen + caravan ca 1 op 6 tot 7.
- Luxe:
Ik mis een cruisecontrol en een iets langere zitting. En het stuur zou in diepte verstelbaar moeten zijn. Oh en een parkeerassistent zou handig zijn (piepjes of een camera)
- Het koppel:
Met 176Nm is deze te laag. De auto zelf weegt ruim 1500kg en meer koppel zou welkom zijn geweest.
- Draaicikel;
Deze is groot, Te groot. Vooral bij parkeren (garages) en manouvreren met de caravan erg lastig.
Nog fffff
Dan wordt ie omgeruild voor een Clio IV Estate 1.5dCi.De jaarlijkse km worden er veel meer. Ik zal van ca 12.500km naar het dubbele gaan.
Toch nemen we met pijn in het hart straks afscheid van onze TRUCK. Een nieuwe auto kopen zou leuk moeten zijn, maar wat je weg doet kan ook zeer doen. Maar goed ... het is recessie en door het kopen van een europese auto stimuleren we de economie en mijn brandstofkosten komen veel lager uit.
Zou ik de Outlander adviseren? (zou ik er weer een kopen?)Als er niet meer dan 12.500km per jaar mee gereden zou worden is zo'n auto wel mijn keuze.
De iets hogere instap maar toch lage zit (geen "op de bok" gevoel)is perfect. 4WD... je merkt er niets van totdat het nat is en je bochten gaat maken..... dan merk je er trouwens ook niets van. Geen onderstuur!! Perfect.
Conclusie: Ik ben een tevreden gebruiker van een Outlander 4WD Intro
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Occasion Test: Mitsubishi Outlander vs Land Rover Freelander

Op de rollenbank: Mitsubishi Outlander Turbo

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD Turbo (2005)

Mitsubishi Outlander 2.0 Sport 4WD (2004)

Test: Mitsubishi Outlander (2003)
